Chrome 79 Membantu Melindungi Kata Laluan Anda

Google telah mengeluarkan Chrome 79, yang dilengkapi menggunakan indera yang direka buat membuat anda selamat pada talian. Ciri tajuk utama merupakan perlindungan istilah laluan yg lebih baik, yang bermaksud Chrome akan memberi amaran pada anda jika kata laluan anda telah dicuri dan melindungi anda daripada percubaan phishing.

Google Perangi Kembali Terhadap Penjenayah Siber
Dengan Chrome 79, Google menaikkan bisnis buat memastikan kami selamat sepanjang kami dalam talian. Dan dengan ancaman baru terhadap keselamatan kita muncul sepanjang masa, ini lebih krusial daripada sebelumnya. Syukurlah, Chrome 79 harus membuatnya lebih sukar buat penggodam dan phisher buat berjaya.

Ini berkat 3 proteksi keselamatan terbina pada Chrome yg diperluaskan. Ini adalah proteksi istilah laluan, proteksi phishing realtime, dan perlindungan pancingan  data ramalan. Semua yg digariskan pada siaran ini pada Kata Kunci .

Chrome Menambah Perlindungan Kata Laluan Yang Lebih Baik
Penambahbaikan yang pertama bermakna bahawa "Chrome sekarang akan memberi amaran pada anda apabila nama pengguna dan istilah laluan anda telah dikompromikan pada pelanggaran data pada sesetengah tapak atau pelaksanaan." Ini adalah pengembangan Pemeriksa Kata Laluan, dan anda sekarang akan diberi amaran semasa anda melayari web.

Google pula mempertinggi perlindungan Penjelajahan Selamatnya buat membantu melindungi pengguna Chrome menurut percubaan pancingan  data. Perlindungan pemalsuan masa konkret (di desktop) wajib  menghalang halaman pancingan  data menurut mencuri kelayakan anda sementara senarai Google tapak nir selamat diperbaharui.

Google jua memperluaskan proteksi phishing ramalannya. Ini melindungi kata laluan Akaun Google anda & mana-mana kata laluan yang sudah anda simpan dalam pengurus kata laluan Chrome. Anda tidak lagi perlu mengaktifkan Sync. Sebaliknya, anda hanya perlu dilog masuk ke Chrome.

Tabii Penting buat Tetap Selamat Dalam Talian
Semua proteksi yang diperluaskan ini akan dilancarkan kepada pengguna Chrome dalam beberapa minggu akan tiba. Sekiranya anda ingin membaca pedoman yg lebih mendalam mengenai perlindungan kata laluan yg diperluas di Chrome, pastikan anda membacanya di Blog Keselamatan Dalam Talian Google .

Jelas sekali nir seluruh orang menggunakan Chrome, tetapi itu bukan karena untuk merogoh risiko menggunakan keselamatan dalam talian anda. Ini seluruh tentang menyedari bahaya dan nir melakukan sesuatu yg terbelakang. Dengan itu, inilah kebiasaan yang paling krusial untuk membantu anda tak pernah mati selamat dalam talian .

Iklan Atas Artikel

Iklan Tengah Artikel 1

Iklan Tengah Artikel 2

Iklan Bawah Artikel