Masa Depan Of Blockchain Teclnology Dalam Industri Insurans - Blockchainerz

Apakah Insurans?

Insurans adalah kaedah buat keselamatan daripada kerugian berkaitan wang. Ia adalah satu jenis pengurusan risiko, terutamanya dipakai untuk menyokong menentang bahaya kemalangan yg nir diduga.

Insuree boleh melaporkan kemalangan atau tuntutan kepada broker, & menggunakan data yg dikehendaki mengemukakannya pada ahli Insuring, khususnya Penanggung Insurans, apabila berkenaan, Penerima Semula. Penginapan tuntutan disahkan oleh resit kepada Insuree.

Mulai menurut itu, Ejen Tuntutan boleh meminta data tambahan untuk tuntutan tadi, melalui sumber luar. Selepas langkah ini, bila setiap syarat telah dipenuhi, tuntutan itu ditegaskan, & ansuran itu dimulakan melalui Agen Tuntutan Penanggung. Insurans didedahkan kepada pelbagai skim penipuan. Daripada berkongsi pelan insurans selepas perceraian buat menyembunyikan diagnosis ubat. Kemudian bagaimana blockchain membantu dalam bidang ini?

Masa depan teknologi Blockchain dilihat sebagai yang terbesar menurut imej revolusi perindustrian keempat & gangguan yg berpotensi untuk sesetengah organisasi dan perniagaan termasuk bidang insurans. Malah teknologi masih dalam fasa awal, beliau baru saja menerangkan apa yang bisa dilakukannya: menyelaraskan bahan cetak, peningkatan keselamatan maklumat & kos organisasi dengan menghapuskan bentuk kes yg membosankan.

Recap Pada Teknologi Blockchain:

The blockchain adalah rekod canggih yang terdesentralisasi yang sangat bergantung dalam up to date & memegang rekod sejumlah besar  bursa yang dibentuk. Sistem blokchain bertujuan buat merekodkan apa-apa menurut sumber fizikal buat wang elektro dan boleh diakses secara terbuka buat semua perhimpunan yg disertakan buat melihat.

Selepas proses semakan, blok transaksi adalah masa yang dicap dan ditambah kepada rangkaian blockchain pada permintaan jujukan lurus. Blok tambahan lalu dihubungkan ke blok sebelumnya, membuahkan rantaian blok menggunakan data setiap transaksi yang dibentuk dalam sejarah blok tadi.

Bagaimana Teknologi Blockchain Boleh Memperolehi Industri Insurans:

Blockchain berkenalan dengan majoriti melalui Bitcoin, bagaimanapun, aplikasinya melangkaui hanya rakaman tunai elektronika. Ia pula dapat memperkasakan perubahan inventif & menyusahkan dalam industri yg berbeza selain kewangan, sebagai model, model perniagaan insurans. Selain daripada merekodkan transaksi tunai dan kewangan elektronika, teknologi ini boleh menjadi sebahagian daripada insurans, projek penjagaan kesihatan.

Syarikat insurans terutamanya menguruskan pelbagai prosedur secara konsisten yang merangkumi kontrak insurans yang akan ditandatangani. Proses boleh jadi apa-apa daripada menerima polisi insurans, menilai pelanggan, menuntut atau menguruskan dasar penipuan.

Oleh kerana teknologi blockchain berkaitan menggunakan kontrak pandai  maka, ahli dari industri insurans menuntut teknologi ini mungkin dapat membarui cara penanggung insurans menangani pelanggan. Industri insurans bergantung kepada poly data seperti industri yg poly, penghalang blok mungkin bisa memberi kuasa pada semua atau kebanyakan urus niaga berkaitan data buat industri ini melalui kontrak pintar.

Dalam hal ini, kontrak pintar boleh menggalakkan, melaksanakan, & menguatkuasakan perundingan   atau pemakaian kontrak insurans menerusi teknik blockchain. Kontrak insurans nir dapat diprediksi dan sukar difahami, jadi kontrak pandai  bisa memperkuat produktiviti pada rantai harga insurans di mana sahaja masa, tenaga atau wang dibelanjakan buat mengesahkan maklumat sebelum menyediakan transaksi.

ATAU
Perkara Utama Blockchain Yang Berpengaruh Mengenai Industri Insurans:

1. Tingkatkan agama:

Terdapat kecemasan agama dalam industri perkhidmatan kewangan. Walaupun bank-bank besar  merupakan titik primer, perpecahan agama memberi dampak kepada seluruh perniagaan. Ketiadaan agama, perbelanjaan yang tinggi & ketidakcekapan perniagaan insurans semuanya memainkan peranan dalam tahap underinsurance yg sangat tinggi. Teknologi blockchain menggalakkan kepercayaan  bangunan pelanggan kerana beliau menaruh ketelusan & ketelusan.

Dua. Meningkatkan kecekapan:

Semasa menukar agensi insurans atau pembekal penjagaan kesihatan mengetahui bagaimana pembaziran proses seksyen maklumat adalah buat menerima proteksi atau penjagaan bermula. Lebih-lebih lagi, pelanggan memiliki ketakutan yg tidak dapat dinafikan kehilangan kawalan atas maklumat mereka sendiri. Blockchain memberikan jawapan untuk kecekapan dan keselamatan memandu yang membolehkan maklumat individu dikendalikan sang individu semasa pengesahan didaftarkan di blok block.

Tiga. Meningkatkan tuntutan penjual melalui kontrak pintar:

Orang yg diinsuranskan dan syarikat insurans setiap ketika sekarang mempunyai perkara yg bisa menyelesaikannya. Orang yg diinsuranskan umumnya menemui kontrak insurans yg panjang dan tersesat, ad interim agensi insurans bertarung menggunakan pelbagai penipuan yang luar biasa. Melalui kontrak blockchain & pandai , kedua-dua mereka akan menerima keuntungan menggunakan mengawasi tuntutan pada cara yg responsif & telus. Dan beliau bermula dengan merakam dan mengesahkan kontrak di blockchain. Pada waktu tuntutan dikemukakan, pemegang blok boleh mengklaim bahawa hanya kes tunggal yang absah. Namun bila rangkaian mendapati poly kes clown yang dihantar dari kemalangan yang sama maka blockchain boleh mencetuskan ansuran tuntutan tanpa pengantaraan manusia, sehingga meningkatkan kelajuan penyelesaian buat tuntutan.

4. Pengesanan dan pencegahan penipuan:

Satu hal yang menonjol pada antara sebab-karena yang paling meyakinkan agensi insurans perlu penyelidikan blockchain adalah keupayaan buat mengesan & mencegah aktiviti palsu atau menyalahi undang-undang. Yang diharapkan 5 hingga 10 peratus daripada semua kes merupakan penipuan. Kedai decentralized teknologi Blockchain dan rekod sejarahnya yang boleh menyemak secara automatik pelanggan, dasar, dan urus niaga buat keaslian. Setiap agensi insurans perlu berkecimpung hari ini buat memahami bagaimana penemuan blockchain bisa menjejaskan cara mereka bekerja beserta hari ini dan seterusnya.

Inilah cara teknologi blockchain bisa membantu atau mengambil bahagian pada industri insurans pada masa akan datang.

Iklan Atas Artikel

Iklan Tengah Artikel 1

Iklan Tengah Artikel 2

Iklan Bawah Artikel