Facebook Mengumumkan Dasar Baru Yang Mengharamkan Deepfakes

Facebook sudah menghasilkan satu dasar yang hendak mengharamkan deepfakes dikala mereka terdapat di platform media universal,& menghapus yg sedia terdapat bila penuhi kriteria tertentu.

Deepfakes, teknologi yg dicipta memakai teknologi pendidikan mesin dengan mengambil foto ataupun video yang konkret& melampaui isi palsu acapkali mengaitkan selebriti ataupun ahli politik.

Teknologi yang terus menjadi pas dalam titik pada mana nyaris tidak bisa jadi buat membezakan antara orang sebenar& yg palsu, telah memunculkan kebingungan menimpa gosip- berita palsu serta keselamatan.

Dalam satu realitas, Naib Presiden Pengurusan Dasar Global di Facebook, Monika Bickert memperlihatkan pelbagai tipe media yang dimanipulasi serta gimana syarikat berkeinginan buat mengatasinya. Pada September 2019 Facebook mengumumkanmereka hendak melabur$ 10 juta ke dalam teknologi pengesanan mendalam yg hendak dipakai buat mengesan video yang tidak boleh. Bickert menulis," Kami hendak menghapus media yang dimanipulasi yg mengelirukan bila penuhi kriteria berikut: 

Dia sudah diedit ataupun disintesis- pada luar pelarasan buat kejelasan ataupun kualiti- dengan metode yang tidak kentara pada orang biasa& bisa jadi hendak menyesatkan seorang buat berfikir bahawa subjek video mengantarkan istilah- istilah yang mereka nir sahih- benar katakan. Serta Dia ialah output bersumber pada kecerdasan buatan ataupun pendidikan mesin yang menyatukan, mengambil alih ataupun memaksimumkan isi ke video, menjadikannya terlihat benar."

Sekatan baru tidak hendak dikenakan pada isi satira ataupun parodi. Pimpinan Pegawai Eksekutif Facebook, Mark Zuckerberg, telah mangkat

global akibat teknologi mendalam kala video terdapat pada mana dia mencuat buat mengancam organisasi rahsia buat pencapaian platform.

Facebook telah mengalami tindak balas berikutan keengganannya buat menghasilkan video yg difilterkan si Speaker Dewan Rakyat Alaihi Salam, Nancy Pelosi, yg sudah diganti buat buatnya kaget. Facebook berikan realitas kepada Reuters. Com buat mengatakan dasar baru itu." Video doktor Speaker Pelosi nir penuhi piawaian dasar ini& nir hendak dimuntahkan. Cuma video yang dihasilkan oleh kepintaran buatan buat mendeskripsikan orang mengatakan masalah fiksyen hendak diturunkan,"

Facebook hendak terus melenyapkan isi yang mengandungi perkataan benci, keganasan grafik, bogel,& penindasan pengundi. 

Iklan Atas Artikel

Iklan Tengah Artikel 1

Iklan Tengah Artikel 2

Iklan Bawah Artikel