Google Boleh Bantu Anda Cari Smartphone Hilang Anda Pengenalan

Google Inc. Sudah keluar menggunakan karakteristik carian mudah dipasang. Dengan menggunakan karakteristik ini, pengguna hanya perlu menaip arahan 'Cari telefon saya' buat mengetahui lokasi perkiraan peranti. Semasa menerima arahan, karakteristik carian baharu ini mengambil keputusan dan menampakan loka itu sebagai titik terdekat dalam skrin. 

Pengguna perlu memastikan bahawa dia sudah memasang pelaksanaan Google Android terbaru. Selain itu, beliau terpaksa menukar perkhidmatan tracker tapak Google Android Manager. Apa lagi karakteristik ini yg boleh dilakukan buat manfaat penggunanya? Dalam artikel ini, kami akan melihat aplikasi baru ini menggunakan lebih jelas untuk manfaat pembaca yang mungkin dapat membantu.

Cari Ciri Telefon Tidak Hilang

Jika anda galat letak telefon pintar anda atau membiarkannya pada suatu loka di dalam tempat tinggal  , anda tidak perlu sebagai panik. Enjin carian yang dibangunkan sang Google akan menemuinya buat anda pada beberapa saat. Pengguna hanya perlu menaip perintah 'Cari telefon aku ' pada ciri enjin carian buat mengetahui lokasi anggaran peranti. Syarikat itu bercakap mengenai ciri ini dalam catatan blog. Hanya menangkap bahawa karakteristik carian baharu hanya berfungsi menggunakan telefon Android. Ini bermakna bahawa telefon bimbit yang menggunakan sistem operasi lain nir dapat dikesan sama sekali. Ciri ini juga membantu pengguna mengunci dan memadamkan data jika dia merasakan bahawa perantinya hilang. Ciri ini berfungsi berdasarkan jauh. Pengguna tidak perlu melaporkan kepada sentra penjagaan pelanggan buat mengunci peranti yang dicuri.

Bagaimana beliau berfungsi?

Biasanya, Pengurus Peranti Android membenarkan pengguna menelefon perantinya dari mana-mana sahaja. Pengguna boleh menggunakan fungsi ini untuk mencari peranti yg hilang. Mereka perlu menyimpan pilihan cincin. Selepas itu, ciri ini akan membuat cincin telefon selama kira-kira 5 minit dan menunggu peranti itu membalas semula. Tempoh ini cukup panjang buat membantu rakyat dengan mudah mencari telefon yang hilang. Selain itu, pengguna perlu memastikan bahawa perkhidmatan pengesanan dalam telefon mereka dihidupkan. Untuk memanfaatkan ciri ini, pengguna perlu memasang versi terkini aplikasi Google dalam peranti berdaftar mereka. Fungsi dering berfungsi dengan baik menggunakan tempat pelacak buat mencari peranti. Sekiranya tidak terdapat respons, karakteristik ini memberi amaran pada pengguna buat tetapkan sama ada mereka perlu mengunci peranti mereka berdasarkan jauh. Setelah mendapat jawapan,

Google telah keluar menggunakan ciri enjin carian baru yg menjejaki telefon yang hilang menggunakan menelefonnya. Ciri ini berfungsi seiring menggunakan perkhidmatan penjejakan lokasi yang diberikan oleh syarikat untuk mencari peranti tadi. Baca keseluruhan artikel buat tahu fungsinya yang lain.

Iklan Atas Artikel

Iklan Tengah Artikel 1

Iklan Tengah Artikel 2

Iklan Bawah Artikel