5 Smartphone 5G Terbaik dalam tahun 2020

Tobaccofree.me - Era smartphone 4G sudahmulai akan digusur dengan smartphone dengan koneksi 5G. Selain koneksi lebih cepat, diprediksi konesksi 5G lebih stabil jika diakses terus-menerus. Di tahun 2020 banyak produsen smartphone meluncurkan produknya yang mendukung koneksi 5G ini.

Anda sudah mendengar istilah 5G dan anda tahu dia bermakna internet gampang alih yang lebih pantas. Tetapi apakah telefon anda menyokong rangkaian ini? Mungkin tidak. Oleh itu, telah datang masanya buat mempertimbangkan telefon pintar baru yg memiliki sokongan 5G.

Beberapa telefon pintar 5G sudah tersedia, dengan jangkaan yg lebih poly kerana rangkaian sebagai tersedia secara meluas. Namun telefon 5G yang patut anda beli?

1. Samsung Galaxy S10 5G

Pertama mungkin telefon pandai  bukan Apple yg paling diinginkan pada dunia, Samsung Galaxy S10 5G Enabled . Ini merupakan peningkatan berdasarkan S10 dari menggunakan gambaran dan kamera yang lebih baik pada samping sambungan 5G.

Ia merupakan bahagian atas telefon pintar pelbagai yg bisa melakukan seluruh yg anda perlukan, dengan internet gampang alih super cepat yg tersedia. Ini adalah terima kasih kepada modem X50.

Memaparkan gambaran 6.7 inci WQHD + 3040 × 1440 dan Snapdragon 855 CPU, telefon ini juga memperlihatkan kamera mendalam 12 megapiksel Ultra-lebar & 12MP 2x Zoom 3D Ultra Speed ​​12MP. Terdapat 8GB RAM, & telefon dilengkapi dengan 256GB atau 512GB storan.

2. Samsung Galaxy Note 10+ 5G

Samsung menciptakan tarikan besar  ke dalam arena 5G, misalnya yg terbukti menggunakan adanya model 5G yg lain. Julat Samsung Galaxy Note ditujukan kepada pengguna dengan melihat produktiviti & kapal menggunakan stylus.

Model Samsung Galaxy Note 10+ 5G membungkus kelebihan produktiviti ambil perhatian yg anda jangkakan dengan jalur lebar mudah alih ultra cepat. Apl berasaskan awan bersepadu mendapat manfaat menurut kelajuan 5G jua. Paparan skrin sentuh kapasitif AMOLED dinamik mengukur 6.8 inci (1440 x 3040 piksel) & memiliki warna 16M.

Dengan 12GB RAM dan storan 512GB, Nota 10+ pula mempunyai kamera kuad primer yang penuh ciri. Juga diperah di dalamnya merupakan pemproses okta-teras. Ini dikuasakan oleh dua dua.73 GHz Mongoose M4, 2 2.4 GHz Cortex-A75, dan empat cip Cortex-A55 1.9 GHz.

3. OPPO Reno tiga Pro 5G

Pengilang peranti Cina OPPO adalah pilihan lain bila anda mencari telefon pintar 5G. The OPPO Reno tiga Pro 5G merupakan telefon 5G dwi-mod yang mempunyai 6.Lima-inci, 90Hz tinggi-sensitiviti melengkung gambaran skrin sentuh, & Snapdragon 765G OCTA-core pemproses.

Telah dipasang sebelumnya menggunakan ColorOS 7 yang berbasis Android 10.0, peranti ini memiliki 8GB RAM & dilengkapi dengan penyimpanan 128GB. Dwi-mod 5G telefon bermakna bahawa peranti boleh menyambung pada 2 jenis rangkaian 5G. Ini merupakan NSA (Akses tanpa Stand) & SA (Akses Berdiri).

Sistem quad-camera digunakan di bahagian belakang telefon. Kamera 48MP ini menawarkan karakteristik zoom lima kali yg luar biasa, bersebelahan kamera menghadap depan 32MP. Pemotretan video 4K jua boleh dilakukan pada 30FPS. Pengiktirafan muka dan cap jari terbina pada memastikan OPPO Reno tiga Pro 5G.

Baca juga: Ini Apakah ada Smartphone Terkecil yang Ditemui di Planet

4. Xiaomi Mi Mix 3 5G

Pengilang elektro pengguna China Xiaomi merupakan peserta lain pada pasaran data 5G. Perdana Mi Mix tiga mempunyai varian 5G yang kuat sambil menawarkan pemilihan band yang mengejutkan. Walaupun telefon lain dalam senarai ini mengekalkan sokongan buat rangkaian 2G & 3G, Xiaomi Mi Mix tiga 5G hanya menyokong LTE dan 5G.

Ini nir sepatutnya menjadi kasus bagi kebanyakan, tetapi perjalanan ke tempat luar bandar mungkin mengakibatkan kekurangan isyarat beranjak. Di pada, pemproses Quad-core Snapdragon 855 mengendalikan peranti itu, bersama-sama pilihan 6GB, 8GB, & 10GB RAM. Penyimpanan sama ada 128GB atau 256GB, manakala modem Qualcomm X50 5G mengendalikan kesambungan internet mudah alih.

Ciri-karakteristik MIUI 10 yg berasaskan Android 9.0 pada peranti ini, yg menampilkan paparan OLED penuh HD + 6.440 inci 2340 x 1080. Terdapat empat sensor kamera dalam telefon ini; dua depan & 2 belakang. Di bahagian depan, anda boleh merogoh selfies dengan sensor 24MP Sony IMX576 yang dipasangkan menggunakan sensor kedalaman 2MP. Sementara itu, di belakang, anda akan menemui 12MP Sony IMX363 yg dipasangkan menggunakan 12MP Samsung S5K3M3 +.

5. Huawei Mate 20X 5G

Anda akan melihat bagaimana peranti Samsung adalah versi 5G perkakasan sedia terdapat. Ini merupakan peningkatan strategi biasa model sedia terdapat menggunakan 5G. Ia menghindari keperluan untuk peranti yang sama sekali baru bila teknologi baru tiba dalam masa pembuatan. Anda akan mendapati strategi yg sama yang dipakai sang Huawei, sebuah syarikat yg lebih kecil daripada Samsung, namun mencabar di pasaran yang sama.

Dengan paparan sentuh OLED FHD + 1080 x 2244-pixel 7.Dua inci menggunakan 16.7 juta rona, telefon Huawei Mate 20X 5G memiliki empat kamera. Kamera utama Leica tiga belas belakang merupakan 40MP (Lebar Sudut Lens), 20MP (Lebar Sudut Lebar Ultra) & 8MP (Telephoto). Sementara itu, kamera depan menghadap 24MP.

Di dalamnya adalah pemproses oktas-teras, memakai dua Cortex-A76 berasaskan dua.6 GHz, dua Cortex-A76 berasaskan 1.92 GHz, dan empat Cortex-A55 1.8 GHz cip. Telefon ini mempunyai 8GB RAM, dengan 256GB penyimpanan onboard, diperluas ke 256GB lagi, buat sejumlah 512GB.

Telefon ini kontiniu dengan Android versi Huawei sendiri, EMUI 9.1, yg didasarkan  dalam Android 9.0. Ia jua mempunyai sokongan dual SIM, walaupun hanya satu slot yang mampu 5G. Perhatikan bahawa produk Huawei kini   dihantar tanpa Google Play. Akibatnya, semasa anda bisa menikmati pengalaman Android yang baik, itu nir akan menjadi pengalaman Google Android.

Telefon Pintar 5G Terbaik buat Anda
apabila anda mencari jalan buat menerima talian menggunakan kelajuan mudah alih yang paling pantas, 5G adalah jawapannya. Sempurna untuk permainan dalam talian, streaming video, & Internet menggunakan Perkara, beliau berpotensi menciptakan penyemakan piawai menjadi usaha buat membuahkan halaman dalam buku.

The quintet telefon pintar 5G yg kami lihat artinya:

Samsung Galaxy S10 5G
Samsung Galaxy Note 10+ 5G
OPPO Reno 3 Pro 5G
Xiaomi Mi Mix 3 5G
Huawei Mate 20X 5G
Perlu diingat bahawa poly telefon 5G memiliki varian bukan 5G juga. Sementara itu, beberapa rangkaian belum menyokong 5G, mungkin disebabkan oleh sekatan infrastruktur, atau kekurangan pilihan 5G buat CDMA. Adalah bijak buat mengelakkan membeli telefon 5G lagi apabila rangkaian anda nir menyokongnya.

Untuk mengelakkan membeli peranti yang galat, baca butiran menggunakan teliti, dan lakukan penyelidikan anda sendiri. Anda juga perlu mengambil sedikit masa untuk mengusut perbezaan antara LTE, 4G, & 5G .

Iklan Atas Artikel

Iklan Tengah Artikel 1

Iklan Tengah Artikel 2

Iklan Bawah Artikel