Xiaomi Mengumumkan Pelaburan$ 7. 2 Bilion Dalam 5G Serta AIoT Dalam Tempoh 5 Tahun Hendak Datang

Pengasas serta Presiden Xiaomi, Lei Jun, sudah mengumumkan strategi dua- enjin 5 tahun yang mencampurkan 5G serta AIoT( AI+ IoT) dengan rancangan buat melabur 50 bilion yuan($ 7. 2 bilion) pada masa itu. Dalam pesan Tahun Baru, Jun melaporkan bahawa tahun 2020 merupakan tahun utama buat Xiaomi buat mempromosikan" 5G+ AI+ IoT Next Generation Luar biasa Internet", menggunakan teknologi buat merambah masa yang betul- betul pintar.

Syarikat termuda buat membuat senarai Fortune 500 pada tahun 2019, Xiaomi bermula bagaikan pengilang telefon bimbit namun sudah memperluaskan perniagaannya ke kawasan pasaran lain, semacam, AIoT. Tahun lepas, syarikat itu mengumumkan pelaburan sebanyak 10 bilion yuan($ 14 bilion) dalam AIoT sepanjang 5 tahun. Syarikat itu mendakwa senantiasa jadi pemimpin pasaran dalam AIoT, membuka jalur bagaikan" pemimpin kehidupan pintar".

Xiaomi sudah membina platform IoT pengguna terbanyak di dunia dengan anggaran 213 juta peranti IoT yang disambungkan, tidak tercantum telefon pintar serta pc riba. Peranti yang disambungkan tercantum Televisi pintar, AC, pembersih hawa, humidifier, serta peminat. Bilangan pengguna yang memiliki 5 ataupun lebih peranti yang disambungkan ke platform IoT Xiaomi bertambah kepada 3. 5 juta pada tahun 2019, kenaikan sebanyak 78. 7%.

Syarikat itu masih memacu perniagaan telefon pintar serta penganalisis perniagaan telefon pintarnya, Canalys, menduduki ranking Xiaomi ke- 4 secara global dari segi penghantaran telefon pintar pada suku ketiga 2019, dengan bahagian pasaran sebanyak 9. 2%. Xiaomi melancarkan telefon pintar 5G awal, Mi MIX 3 5G, di Eropah pada Februari 2019. Syarikat melancarkan telefon pintar 5G awal di Cina, Mi 9 Pro 5G, pada September 2019. Xiaomi merancang buat melancarkan 10 model telefon pintar 5G lebih pintar sejauh 2020.

Samsung terus mengetuai pasaran telefon pintar di segala dunia, dengan bahagian pasaran sebanyak 22. 4% pada Q3 2019 mengikut Canalys. 

Iklan Atas Artikel

Iklan Tengah Artikel 1

Iklan Tengah Artikel 2

Iklan Bawah Artikel