6 Laptop Riba Terbaik buat Pemrograman serta Pengkodan

Untungnya, ada pelbagai opsi buat pelbagai tipe programmer pada tiap anggaran. Kami sudah mengumpulkan senarai mesin terbaik serta paling tinggi buat tiap kondisi.

Apa yang Membuat Laptop Pemrograman yang Baik

Saat sebelum memulakan, ayo kita jelaskan spesifikasi apa yang terdapat mesin pengekodan yang baik. Meski ini boleh berbeza- beza tergantung kepada tipe pembangunan yang ikut serta, ada sebagian garis asas buat dipertimbangkan:

Pemproses: Generasi ke- 8 Intel i5 minimum, i7 buat pembangunan game serta VR.

RAM: Minimum 8GB, 16GB ataupun lebih besar buat pembangunan game serta VR.

Cakera Keras: Pemacu kondisi pepejal( SSDs) mempercepatkan pemunggahan serta memuatkan dengan ketara.

Paparan serta Grafik: Meski pc riba kecil gampang diangkut, skrin HD merupakan berarti buat dibaca. Pemaju game pula butuh mendedikasikan kad grafik.

Papan kekunci: Papan kekunci yang kurang baik boleh merosakkan pengalaman pengguna, tidak kira betapa baiknya spesifikasi!

Ada pengecualian buat keperluan ini, namun bagaikan peraturan universal, mana- mana pc riba yang penuhi seluruh mereka hendak jadi sempurna. Mana yang terbaik meski?

Laptop Terbaik buat Pengekodan

Dell XPS 13

Pemaju menyayangi siri Dell XPS, serta pc riba ini kekal di antara yang terbaik dalam julat biayanya. The Dell XPS 13 boleh mengalami dalam pelbagai konfigurasi, dengan generasi ke- 8 Intel pemproses i5 1. 60GHz bagaikan standard. Pemproses ini sepatutnya bisa mengatur nyaris seluruh tugas pengaturcaraan.

Layar sentuh 13. 3 inci InfinityEdge merupakan antara yang terbaik dalam kelasnya serta sangat cocok buat tahap pengekodan lama. Mereka yang bersedia membayar bonus boleh menaik taraf ke tipe 4K Ultra HD, meski faedah ini bisa jadi kecil.

8GB RAM DDR3 hendak berikan mayoritas pengguna pengalaman yang mudah. Pc riba ini tiba dengan opsi antara Windows 10 Home ataupun Pro, ataupun Ubuntu saat sebelum dimuatkan ke hard drive SSD 128GB yang bisa dinaik taraf.

Mereka yang sanggup melanjutkan belanjawan mereka wajib mengutamakan sama terdapat kapasiti SSD ataupun RAM yang lebih besar sama terdapat hendak jadi pelaburan yang berbaloi.

Laptop Belanjawan Terbaik buat Pemrograman

ASUS VivoBook F510UA

The ASUS VivoBook F510UA merupakan pc riba pengatur nilai terbaik di dasar$ 500. Meski biayanya, dia tidak kehabisan spesifikasi perkakasan, dengan prosesor Intel Core i5- 8250U 1. 6GHz serta 8GB RAM DDR4. Paparan HD 15. 6- inci serta cakera keras 1TB SATA bermakna pc ini menyusun lebih baik kepada model yang lebih mahal.

Buat pc riba pembangunan berasaskan Windows yang hebat tanpa skrin sentuh, sukar buat berangkat salah di mari.

Laptop Terbaik buat Pembangunan Permainan

MSI GP73 Leopard- 609

Pembangunan game boleh terdiri daripada game 2D yang agak gampang sejauh jalur ke tajuk AAA penuh dengan grafik atas. Dengan ini, idea yang baik buat mempersiapkan seluruh kejadian.

The MSI GP73 Leopard- 609 merupakan contoh yang sempurna dari suatu rumah di dekat rumah yang sanggup mengemas banyak prestasi jadi aspek wujud kecil.

Model ini memiliki pemproses i7 6 teras teras yang kokoh serta 8GB RAM DDR4. Memori ini boleh dinaik taraf, semacam 1TB HDD. Suatu NVIDIA GeForce GTX 1060 melindungi grafik yang berjalan dengan mudah, serta paparan Full HD 17- inci membenarkan segala- galanya nampak tajam.

Bila kamu seseorang pemaju tunggal ataupun ahli dalam kedua- dua pengaturcaraan game serta seni, kamu hendak didorong buat mencari mesin pembangunan game gampang alih yang serba lengkap.

Laptops Terbaik buat Pembangunan IOS

Macbook Pro

Dia tidak hendak mengejutkan bahawa pc riba Apple merupakan yang terbaik buat membangunkan iOS. MacBook Pro baru- baru ini dengan Touch Bar dilengkapi dengan pemproses Intel Core i5 yang mencatatkan pada 2. 3GHz. Memori 8GBnya hendak menaruh multitasking gampang, serta penyimpanan SSD 256GB membolehkan boot serta pemuatan kilat kilat. Bila kamu dikehendaki menulis dalam bahasa ibunda Swift- Apple buat pembangunan IOS- MacBook Pro memiliki kuasa pemprosesan yang memadai buat menyusun nilai yang sangat mahal bahasa ini.

Ramai orang membeli produk Apple kerana mereka suka produk Apple, serta biayanya tidak senantiasa jadi pertimbangan. Walaupun bagaimanapun, bila kamu butuh kod buat iOS, MacBook Air terbaru

boleh jadi opsi yang lebih mesra dompet.

Papan Kekunci Riba Terbaik buat Pengaturcara

Lenovo ThinkPad T470

Menaip yang selesa merupakan berarti buat pengekodan, serta pc riba tidak senantiasa penuhi keperluan ini. Walaupun bagaimanapun, pelbagai pc riba ThinkPad dikenali kerana melanggar trend itu. The ThinkPad T470 mencampurkan hayat bateri yang baik dengan generasi ke- 8 1. 6 pemproses i5 GHz Intel Core. Pc riba ini sangat disesuaikan dengan opsi antara 8GB serta 32GB RAM, serta 500GB buat 1TB SSD buat penyimpanan.

Ini merupakan mesin berprestasi besar yang sentiasa disyorkan oleh pengaturcara buat papan kekunci responsif serta selesa mereka. Karakteristik lain yang hebat yakni Jambatan Kuasa, yang membolehkan pengguna mengubah bateri tanpa menjejaskan mesin.

Laptop Terbaik buat Coders Travel

HP 15T

Mereka yang melaksanakan banyak ekspedisi bisa jadi tidak mahu mengambil mesin mahal dengan kamu. Di samping haus serta lusuh yang dikekalkan dari lapangan terbang serta ekspedisi kereta api, ada bahaya kecurian yang terdapat saat ini. Walaupun bagaimanapun, semenjak pemakaian tipe awan kawalan yang luas, pc riba yang dicuri merupakan beban kewangan serta bukannya kehabisan pekerjaan.

Dengan ini, HP 15T memiliki kuasa yang memadai buat mayoritas tugas setiap hari pada harga luar biasa rendah. Pc riba, dengan pemproses AMD 2. 5 GHz serta 4GB DDR4 RAM, tidak setanding dengan orang lain dalam senarai ini. Walaupun bagaimanapun, dia mewakili pelaburan kewangan yang lebih rendah serta, buat itu, mesin menengah yang hebat. Malangnya, 15T tidak tiba dengan skrin sentuh, namun dia memiliki 2 port USB 3. 1 di samping keluaran HDMI.

Pc riba HP dikenal tiba dengan bloatware pra- pasang. Bila kamu mau menggunakan seluruhnya pc riba ini, kamu wajib melaksanakan pemasangan bersih Windows 10, ataupun lebih baik lagi, pengedaran Linux kegemaran kamu.

Memilah Laptop Terbaik buat Pemrograman

Kesimpulannya, memilah pc riba terbaik buat pengaturcaraan tergantung pada apa yang kamu mau jalani dengannya serta anggaran kamu. Senarai ini tercantum opsi buat belanjawan serta pemakaian yang berbeza, namun tidak lengkap. Bila kamu mencari alternatif yang lebih murah, hingga kamu bisa jadi mau memikirkan salah satu pc riba terbaik di dasar$ 500. 

Iklan Atas Artikel

Iklan Tengah Artikel 1

Iklan Tengah Artikel 2

Iklan Bawah Artikel