Metode Ambil Skrin Tangkapan pada Komputer Windows Anda

Kami hendak menampilkan kepada kamu seluruh yang kamu butuh ketahui tentang gimana buat mengambil tangkapan skrin pada Windows. Kamu tidak hendak butuh mengambil foto skrin dengan telefon kamu lagi!

Gimana Mengambil Skrin Tarik pada Windows Memakai Skrin Cetak

Metode sangat asas buat mengambil tangkapan skrin pada Windows merupakan buat memukul kunci Skrin Cetak pada papan kekunci kamu. Tergantung pada pc kamu, ini bisa jadi diberi label PrtSc ataupun suatu yang seragam. Pada pc riba, kamu bisa jadi butuh memegang kekunci Fn dalam campuran dengan kekunci lain buat mengaktifkan Skrin Cetak.

Apabila kamu menekan kekunci ini, totalitas isi skrin kamu hendak disalin ke clipboard kamu, posisi storan sedangkan buat menyalin serta menampal. Kamu tidak bisa memandang papan klip Windows, namun kamu boleh memasukkan kandungannya ke dalam mana- mana aplikasi.

Oleh itu, buka Microsoft Paint( ataupun aplikasi pengeditan gambaran lain) serta tekan Ctrl+ V buat menyisipkan tangkapan skrin ke dalam editor. Dari situ, kamu boleh memangkas serta mengedit tangkapan skrin kamu dalam Cat semacam yang dibutuhkan.

Memakai Pengubah Skrin Cetak

Sekiranya kamu memiliki pelbagai monitor, PrtSc hendak menangkap seluruh itu, yang tidak begitu bermanfaat. Tekan Alt+ PrtSc buat menangkap cuma tetingkap aktif, yang berperan dalam seluruh tipe Windows moden.

Kamu pula boleh menekan Win+ PrtSc buat lekas mengambil tangkapan skrin serta menyimpannya bagaikan fail. Ini hendak menaruh ke folder yang terpanggil Skrin Foto dalam folder Foto kamu. Tetapi, opsi ini cuma ada di Windows 8 serta Windows 10.

Ada banyak metode buat tangkapan skrin tanpa butang Cetak Skrin, yang hendak kami tutup di dasar.

Gimana Pantas Ambil Skrin dalam Windows 10

Kaedah di atas berperan dalam seluruh tipe Windows, namun dia kikuk. Tipe moden Windows 10 tercantum pintasan sejagat yang lebih baik buat mengambil tangkapan skrin. Tekan Win+ Shift+ S buat mengakses perlengkapan tangkapan skrin yang lebih kokoh.

Kamu hendak memandang bar perlengkapan di bahagian atas dengan sebagian kaedah tangkapan skrin yang berbeza. Secara lalai, ini diresmikan kepada tangkapan serantau, di mana kamu klik serta seret buat memilah kawasan buat ditangkap. Opsi lain tercantum wujud percuma( leluasa memilah kawasan), snip tetingkap( menangkap tetingkap aplikasi totalitas), serta skrin penuh( merebut segala- galanya).

Sebaik sahaja kamu mengambil screenshot memakai sebarang kaedah, kamu hendak memandang pemberitahuan bahawa dia ditaruh ke clipboard kamu. Bila kamu gembira dengan tangkapan skrin, kamu boleh menampalnya ke dalam aplikasi apa sahaja yang kamu suka.

Mengedit Dengan Snip& Sketsa

Bagaikan alternatif, klik pemberitahuan buat membuka tangkapan skrin dalam aplikasi Windows 10 Snip& Sketch yang baharu. Di mari kamu boleh melaksanakan markup asas pada tangkapan skrin, semacam menggambar serta menanamnya. Sebaik sahaja kamu berakhir, kamu boleh memakai butang pada bar perlengkapan dasar buat menyalin tipe yang diganti suai ke clipboard kamu ataupun simpan bagaikan fail.

Paling utama, bila kamu membuka menu di sebelah New dalam aplikasi Snip& Sketch, kamu boleh mengambil tangkapan tangkapan yang lelet. Ini membolehkan kamu dengan gampang menangkap menu tooltip yang lenyap apabila cuba mengambil pukulan wajar.

Sekiranya kamu suka kaedah ini serta mau menjadikannya lebih gampang, kamu boleh mengambil alih kelakuan PrtSc lalai dengan guna Snip& Sketch. Kepala ke Tetapan
Kemudahan Akses
Papan kekunci serta dayakan Pakai butang PrtScn buat membuka cetakan skrin. Kamu bisa jadi butuh reboot Komputer kamu saat sebelum ini berkuat kuasa.

Gimana Mengambil Tangkapan Skrin Windows Memakai Perlengkapan Cetakan

Perlengkapan Snipping ada di Windows 7 serta lebih baru. Pada Windows 10, dia nyaris sama dengan Snip& Sketch, namun semenjak dia memiliki sebagian karakteristik bonus, kami mengesyorkan memakainya. Walaupun bagaimanapun, pada Windows 7 serta Windows 8, Perlengkapan Snipping merupakan metode terbina dalam yang terbaik buat mengambil tangkapan skrin.

Buat mengaksesnya, cari Perlengkapan Perkakas dengan memakai menu Mula ataupun Mula skrin. Sebaik sahaja dia terbuka, seleksi jatuh turun Baru buat memilah mod( mereka sama dengan 4 yang disebutkan di atas) serta ambil tangkapan skrin.

Sehabis kamu mengambil tangkapan skrin, dia hendak terbuka dalam editor Perlengkapan Snipping. Ini sediakan sebagian perlengkapan markup asas serta membolehkan kamu menaruh ataupun menyalin gambaran yang diganti suai. Windows 8 serta tadinya tidak tercantum guna tangkapan skrin yang tertunda dalam Perlengkapan Pemotretan.

Gimana Mencetak ke PDF di Windows

Semasa mencetak fail ataupun taman website ke PDF tidak sama semacam mengambil tangkapan skrin, dia boleh bermanfaat dalam sebagian kondisi. Contohnya, bila kamu mau menangkap taman besar tanpa menyalin tangkapan skrin bersama- sama, ataupun butuh menghantar seorang PDF serta mahu melaksanakannya dalam satu langkah, kaedah ini bermanfaat.

Di Windows 10, ada opsi terbina dalam buat mencetak ke PDF. Hanya berangkat ke Fail
Cetak( ataupun pakai pintasan papan kekunci Ctrl+ P) buat membuka diskusi percetakan dalam aplikasi yang kamu pakai. Apabila kamu memandang senarai pencetak yang ada, seleksi Microsoft Print to PDF.

Saat ini, apabila kamu mencetak Cetak, bukannya mencetak taman secara fizikal, kamu hendak menemukan gesaan buat menaruh fail PDF.

Sekiranya kamu terletak di Windows 8 ataupun lebih dini, kamu tidak hendak memandang opsi Microsoft Print terbina dalam PDF. Kebalikannya, kamu boleh memasang perlengkapan pihak ketiga percuma semacam CutePDF. Berjaga- jaga buat junkware pihak ketiga semasa memasangnya.

Sehabis dipasang, dia berperan dengan metode yang sama semacam kaedah Windows 10- pilih saja dari senarai pencetak buat membuat PDF baru.

Meski dia merupakan opsi yang hebat buat dipunyai, percetakan ke PDF tidak senantiasa sempurna. Kerap kali, apabila kamu menangkap taman website bagaikan PDF, dia hendak memiliki permasalahan semacam bacaan yang tidak tersurat. Oleh itu, tangkapan skrin merupakan metode terbaik buat menangkap maklumat pas semacam yang dipaparkan di skrin kamu.

Memakai Perlengkapan Petikan Pihak Ketiga

Kami sudah memandang seluruh metode Windows membolehkan kamu menangkap tangkapan skrin tanpa memasang apa- apa bonus. Walaupun bagaimanapun, sesiapa yang senantiasa mengambil tangkapan skrin wajib memandang memakai perlengkapan spesial buat tugas itu.

Ini sediakan lebih banyak utiliti, tercantum identitas semacam:

Editor yang kokoh buat menaikkan unsur- unsur biasa semacam anak panah, bacaan, kotak, serta penggelapan

Perkongsian kilat ke pelbagai aplikasi serta posisi, semacam penyimpanan awan

Pelbagai pintasan papan kekunci buat pelbagai fungsinya

Perlengkapan handal semacam Snagit memiliki guna yang lebih maju, tercantum tangkapan skrin yang bisa menangkap segala halaman. Walaupun bagaimanapun, Snagit tidak murah, serta mayoritas pengguna di rumah tidak memerlukannya.

Kami sudah memandang perlengkapan tangkapan skrin terbaik buat Windows, jadi tinjau senarai itu buat mencari yang cocok buat kamu.

Mengambil Foto Windows Dengan Mudah

Saat ini kamu ketahui banyak metode buat menangkap tangkapan skrin di Windows. Opsi terbaik ada di Windows 10, namun mereka yang masih terletak di Windows 7 ataupun Windows 8 memiliki metode buat melaksanakannya pula. 

Iklan Atas Artikel

Iklan Tengah Artikel 1

Iklan Tengah Artikel 2

Iklan Bawah Artikel