3 Metode Mematuhi Apl Android di Windows

Sama terdapat kamu mahu bermain game Android dalam persekitaran Komputer, menguji serta membangun aplikasi kamu sendiri, ataupun mengatur serta mengatur aplikasi jauh memakai pc kamu, berikut merupakan 3 perlengkapan yang kamu boleh pakai buat melaksanakan aplikasi Android di Windows.

1. BlueStacks

BlueStacks merupakan pemain apl Android yang berikan tumpuan terutamanya kepada membiarkan kamu bermain game Android di Komputer kamu. Oleh itu, dia tidak meniru persekitaran Android yang lengkap yang dibutuhkan oleh pemaju.

Walaupun bagaimanapun, bila matlamat kamu merupakan buat mencuba aplikasi Android yang ada ataupun bermain game gampang alih pada Komputer, BlueStacks merupakan sempurna. Perisian ini merupakan percuma, namun pula dilengkapi dengan tipe langganan premium.

Kerana gunanya yang fokus, dia pula sangat gampang dipasang, dengan persediaan minimum. Kamu boleh memilah tipe persekitaran simulasi yang kamu mau bersumber pada pelbagai pratetap peranti( semacam OnePlus 5 ataupun Samsung Galaxy S8+).

Buat memakai Bluestacks, kamu butuh log masuk memakai akaun Google buat memakai Gedung Play. Tidak hanya daripada ini serta sebagian persediaan kecil lain, kamu boleh mula mencuba aplikasi pada Komputer kamu dalam masa yang pendek.

Memakai BlueStacks

Aplikasi ini membolehkan kamu membiasakan pelbagai tetapan buat mengoptimumkan prestasi serta input. Sedangkan itu, bila kamu mau menyiarkan game kamu, BlueStacks memiliki rakaman serta opsi tangkapan skrin yang ada.

Perasaan utama buat pemain gampang alih merupakan keserasian BlueStacks dengan gamepad. Perisian ini pula tercantum bimbingan kawalan kala membuka game buat awal kalinya.

Walaupun bagaimanapun, tidak tiap game hendak berperan pada platform, tergantung pada dasar pemaju. Bagaikan contoh, Niantic sudah menyenaraihitamkan BlueStacks serta mayoritas pemain aplikasi lain buat Pokémon Go.

Bila kamu berminat dengan pemain aplikasi serta emulator lain, amati panduan kami pada emulator Android terbaik buat Windows 10.

2. Emulator Android Rasmi Android Studio

Sekiranya kamu lagi mencari emulator Android yang lengkap, tengok lebih jauh daripada emulator rasmi Google di dalam Android Studio. Bagaikan persekitaran pembangunan rasmi buat apl Android, Android Studio membolehkan kamu mencontohkan tipe Android terbaru serta mencipta peranti maya.

Perlengkapan ini jelas bertujuan buat pemaju serta bukan pengguna universal. Oleh itu, dia merupakan lebih lingkungan daripada emulator biasa. Perisian ini memiliki pengeditan kod, analisis APK, serta emulasi lanjutan.

Dia boleh mengalami secara percuma dari halaman website Pemaju Android. Kamu hendak membutuhkan Java dipasang buat melaksanakan program ini, namun bersyukur Android Studio saat ini tercantum JDK.

Memperoleh Set Up Dengan Android Studio

Semasa sediakan Android Studio, Google menasihatkan bahawa kamu menjajaki wizard persediaan serta memasang sebarang pakej SDK yang dicadangkan. Salah satu pakej SDK yang disyorkan merupakan Android Emulator, yang Android Studio membutuhkan buat mensimulasikan persekitaran Android pada pc kamu.

Sebaik sahaja ditubuhkan, kamu boleh bertukar kepada emulator( bukannya membuat projek baru) dengan membuka menu Konfigurasi serta memilah Pengurus AVD( yang bermaksud Peranti Maya Android).

Dalam Pengurus AVD, kamu bisa membuat peranti maya dengan sama terdapat memilah profil peranti yang sedia terdapat ataupun mengimport profil perkakasan kamu sendiri. Ini membuka tetingkap dengan peranti Android yang ditiru.

Dalam persekitaran yang dicontohi ini, kamu boleh membina aplikasi kamu sendiri ataupun memuatkan fail aplikasi dari aplikasi sedia terdapat. Mengikut sokongan Android Studio, kamu boleh menyeret APK ke emulator buat memasangnya serta setelah itu melakukannya.

Walaupun bagaimanapun, kami cuma mengesyorkan Android Studio buat mereka yang mau membina serta menguji aplikasi pada Komputer Windows mereka. Bila kamu mau melaksanakan aplikasi pada Komputer kamu buat kemudahan ataupun game, perlengkapan lain pada senarai ini cocok dengan tujuan yang lebih baik.

Alternatif Emulator Android buat Android Studio

Ada emulator Android penuh lain yang boleh kamu pakai buat melaksanakan apl Android pada Komputer serta bukan Android Studio. VirtualBox pula membolehkan kamu membuat peranti Android maya dengan perlengkapan mesin maya. Walaupun bagaimanapun, kerana VirtualBox merupakan penjana tujuan universal, kamu butuh memasang tipe Android bootable( semacam Android- x86) ke mesin maya.

Dia bukan emulator yang sangat gampang buat ditubuhkan, jadi kami cuma mengesyorkannya buat pengguna- pengguna yang berteknologi besar. Ada pula maya yang berorientasikan Android serta emulator yang memakai perisian VirtualBox. Ini tercantum Genymotion serta YouWave.

Namun emulator ini tidak senantiasa menawarkan tipe terkini Android. Mereka pula kadang- kadang memiliki permasalahan keserasian bila kamu telah memasang VirtualBox, jadi kami cadangkan buat mengelakkannya.

3. AirDroid

Sekiranya kamu telah mempunyai telefon Android yang berkemampuan serta cuma mahu memandang aplikasi pada skrin yang lebih besar ataupun memakai papan kekunci serta tetikus bagaikan input, hingga kamu boleh memakai perlengkapan kaca serta perlengkapan kawalan jauh. Satu opsi buat ini merupakan AirDroid. Perisian ini membolehkan kamu mencerminkan serta mengawal peranti Android kamu dengan pc kamu. Ini bermakna kamu pula boleh melaksanakan aplikasinya serta mengawalnya secara langsung lewat Komputer kamu.

Bagaikan bonus bonus, kamu boleh melaksanakan AirDroid di dalam Chrome. Walaupun bagaimanapun, AirDroid pula menawarkan perisian tertentu buat Komputer kamu. Buat memakai tipe yang sama, kamu pula hendak membutuhkan aplikasi gampang alih AirDroid yang dipasang pada telefon pintar kamu, ditambah dengan akaun AirDroid.

Buat memasangkan AirDroid ke telefon kamu, hanya akses AirDroid pada pc kamu serta imbas kod QR yang disediakan. Memakai guna kawalan jauh AirDroid sama terdapat membutuhkan akses root, ataupun akses lewat debugging USB bila telefon kamu tidak berakar.

Kelemahan buat AirDroid yakni pencerminan hasil peranti kamu dalam sedikit kelewatan. Meski demikian, AirDroid bermanfaat bila kamu mahu melaksanakan aplikasi Android di Komputer kamu tanpa persekitaran yang dicontohi.

AirDroid dilengkapi dengan banyak karakteristik lain pula, semacam pemberitahuan gampang alih serta pemesejan lewat Komputer kamu. Ini bermakna pencerminan skrin tidaklah salah satunya khasiatnya.

Metode Lain buat Jalankan Android di Windows

Meski ini merupakan perlengkapan terbaik serta metode buat melaksanakan aplikasi Android pada Komputer Windows kamu, ada kaedah lain yang ada pula. Ini tercantum dwi- boot OS Android di pc kamu, memilah dari pelbagai pemain aplikasi, serta banyak lagi. 

Iklan Atas Artikel

Iklan Tengah Artikel 1

Iklan Tengah Artikel 2

Iklan Bawah Artikel