Ini Apakah ada Smartphone Terkecil yang Ditemui di Planet

Hari ini, kita hendak memandang telefon pintar kecil terbaik yang sedia terdapat saat ini. Kami hendak membuat kesimpulan dengan sebagian opsi telefon mini lain yang bisa jadi tidak kamu pertimbangkan tadinya.

Smartphone Terbaik Kecil: Unihertz Jelly Pro

Mengukur cuma 3. 6 x 1. 7 x 0. 5 inci, Unihertz Jelly Pro merupakan salah satu telefon pintar berperan sangat kecil yang bisa kamu temukan.

Berat 2. 13 auns, jadi sangat sempurna bila kamu mau tali ke lengan kamu semasa kamu berjoging ataupun bersenam di gim.

Pro Jelly Unihertz berjalan pada Android 7. 0 serta boleh menyambung ke rangkaian 4G. Di dasar hud, kamu hendak dapati 2GB RAM serta 16GB simpanan. Skrin merupakan 2. 45 inci.

Bisa jadi tanpa diprediksi, kamera pula layak. Ada lapan megapiksel yang menghadap balik pengatup serta satu megapiksel depan menghadap satu. Ada pula giroskop terbina dalam serta bicu fon kepala.

Malangnya, bila kamu mahu peranti kecil itu, kamu butuh berkompromi pada sebagian karakteristik. Unihertz Jelly Pro tidak menyokong Android Auto, USB On- The- Go, ataupun pembawa CDMA.

Suatu Smartphone Mini:

iLight 7s

Satu lagi telefon Android kecil yang pantas dipertimbangkan merupakan iLight 7s. Hebatnya, dengan ukuran 1. 81 x 0. 39 x 3. 74 inci, dia lebih kecil daripada Pro Jelly Unihertz.

Memandangkan saiz yang dikurangkan, dia sepatutnya tidak mengejutkan buat mengenali bahawa telefon kurang berkuasa daripada saingannya. Ada cuma 8GB penyimpanan serta 1GB RAM. Bila kamu cuma mahu membuat panggilan serta memakai WhatsApp, peranti itu mencukupi. Buat apa- apa lagi, kamu hendak mengalami dia kekurangan kuasa.

Pada 2. 4 inci, skrin pula lebih kecil daripada model Unihertz.

Reka wujud iLight 7s nampaknya sudah banyak dipengaruhi oleh peranti pra- iPhone X iOS. Ada satu butang bundar di dasar skrin yang berperan bagaikan butang Home Android. Casis itu diperbuat daripada logam pula, lagi meniru reka wujud iPhone yang lebih tua.

Telefon Android Kecil Terbaik:

Sudroid SOYES Luar biasa Mini

Satu lagi telefon pintar kecil terbaik di dunia yakni Sudroid SOYES Luar biasa Mini. Dia merupakan salah satu telefon pintar mini yang sangat popular di golongan pengguna.

Semacam Unjuran Jelly Pro, dia cuma serasi dengan pembawa GSM. Di Amerika Syarikat, ini bermakna telefon tidak hendak berperan dengan Sprint, Verizon, Boost, ataupun Virgin.

Memandangkan telefon merupakan cuma 1. 69 x 3. 39 x 0. 35 inci, kami kagum buat mengenali bahawa dia menawarkan keupayaan dual SIM. Sekiranya kamu kerap melompat di antara negeri serta mau telefon Android kecil, Sudroid SOYES merupakan opsi padat.

Telefon ini memiliki skrin 2. 4 inci, kamera berhadapan balik 5 megapiksel, kamera hadapan 2 megapiksel, bateri 600mAh, 1GB RAM, serta 8GB storan. Ada pula CPU quadcore.

Telefon Android Alternatif Kecil: Anica i8

Pada 2. 5 inci, skrin pada Anica i8 sedikit lebih besar daripada telefon lain dalam senarai. Bonus 0. 1 inci bisa jadi tidak terdengar semacam banyak, namun pada skala kecil itu, tiap piksel bonus berarti.

Peranti itu sendiri merupakan 3. 5 x 1. 77 x 0. 31 inci serta berat 7. 05 auns. Itu lebih berarti daripada sebagian telefon lain yang sudah dibincangkan. Buat berat bonus, kamu menemukan pembesar suara yang lebih baik, sokongan Bluetooth, serta sokongan dual SIM.

Pada sisi negatifnya, telefon cuma melaksanakan Android 6. 0, jadi dia ialah satu kitaran pelepasan totalitas di balik peranti Unihertz.

Malangnya, kamera pada telefon Anica nyatanya lebih kurang baik daripada yang ada pada saingannya. Kanta balik menghadap 2 megapiksel, manakala yang menghadap depan cuma 0. 3 megapixel.

Telefon pintar kecil yang luar biasa:

Palm

The Palm boleh dikatakan telefon pintar yang sangat luar biasa kamu hendak mencari.

Best ditafsirkan bagaikan telefon buat telefon kamu, peranti eksklusif Verizon merupakan telefon pintar$ 350 yang bertujuan buat membuat kamu sedikit kurang tergantung pada peranti utama kamu.

Telefon yang direka oleh sisa eksekutif Samsung, membolehkan kamu membebaskan sebahagian daripada seluruh bunyi serta kendala pada peranti utama kamu. Bila kamu memakai telefon buat perniagaan, Palm merupakan metode yang sangat baik buat dipotong pada hujung minggu ataupun kala kamu bercuti.

Buat sediakan telefon, pakai aplikasi yang disertakan buat menyegerakkan Palm dengan peranti utama kamu. Kamu masih boleh menerima panggilan, mesej serta isyarat berarti lain.

Telefon pintar Palm tercantum sistem pembedahan Android penuh, memiliki kamera 12 megapiksel, serta cuma berdimensi 1. 99 x 3. 8 inci. Bateri ini berlangsung sepanjang 7. 5 jam.

Telefon Thinnest di Dunia: AIEK M5

The AIEK M5 merupakan telefon sangat nipis di dunia. Dia sangat nipis sehingga dia bisa dengan gampang menyelinap ke dalam kantung kad kredit dalam dompet ataupun dompet. Ukuran pas telefon merupakan 3. 3 x 2. 1 x 0. 2 inci. Telefon cuma berkadar 0. 64 ons.

Sekali lagi, dia merupakan peranti yang sempurna buat orang yang mau bersenam tanpa telefon tradisional yang besar, ataupun buat orang yang mau berhubung dengan berjaga- jaga. Iaitu, disambung dengan metode yang terhad kerana AIEK M5 cumalah telefon karakteristik.

AIEK M5 memakai rangkaian 2G. Dia merupakan quad- band, serta bateri 320mAh berlangsung sepanjang 3 hari( dengan masa berbual sepanjang 3 jam). Meski saiznya, peranti ini memiliki pembesar suara serta menyokong Bluetooth. Hebatnya, skrin cuma satu inci.

Semacam yang bisa jadi kamu fikirkan, telefon tidak menawarkan sambungan internet.

Apa Menimpa iPhone Terkecil?

Apple sudah menghentikan baki peranti 4 inci yang terakhir- iPhone SE pada September 2018. Kamu masih boleh membeli yang diperbaharui di Amazon, namun dia tidak lagi dijual di kedai Apple rasmi.

Peranti iPhone terkecil yang masih dijual yakni iPhone 7. Dia mengukur 5. 44 x 2. 64 x 0. 28 inci serta memiliki skrin 4. 7 inci.

Bolehkah Kamu Memakai Smartphone Mini?

Hendak terdapat pengecualian, namun tidak bisa jadi bahawa telefon pintar mini hendak sediakan guna yang lumayan buat jadi peranti utama mayoritas orang.

Sekiranya kamu tertanya- tanya perlengkapan Android yang kamu butuh beli bagaikan telefon utama, dia hendak bernilai mengingati salah satu telefon Android yang sangat berkuasa ini. Kamu pula bisa jadi mau melaksanakan sebagian soalan buat menolong kamu memutuskan telefon pintar mana yang hendak diterima. 

Iklan Atas Artikel

Iklan Tengah Artikel 1

Iklan Tengah Artikel 2

Iklan Bawah Artikel