5 Aplikasi untuk Kantor-Goers Yang Menginginkan Gaya Hidup yang Bugar

Terdapat pelbagai metode kerja pejabat pengaruhi kamu, semacam duduk sangat lama, bentuk badan yang kurang baik, sakit otot kerana tugas kesekian, tekanan serta kebingungan, serta sebagainya. Dengan mengambil langkah- langkah kecil buat menanggulangi isu- isu ini, kamu boleh menghentikannya daripada jadi sungguh- sungguh. Semacam yang ditunjukkan oleh 5 aplikasinya, dia hendak mengambil masa tidak lebih daripada 5 minit dalam tiap jam buat diperbaiki.

1. Betulkan Bentuk badan( Website): Amati Ke Webcam buat Betulkan Bentuk badan anda

Fix Posture merupakan suatu halaman website yang menjanjikan buat memberitahu kamu gimana buat duduk dengan metode terbaik serta sangat ergonomik di meja kamu. Sebaik sahaja kamu berikan akses kepada webcam kamu, AI hendak memastikan sama terdapat kamu membuat kesilapan. Sehingga kamu memperbaiki kesilapan, segala taman website hendak nampak kabur.

Aplikasi ini memandang kesilapan bentuk badan biasa semacam bila tubuh kamu bersandar ke arah skrin ataupun skrin sangat jauh dari paras mata. Bila kamu menaruh tab terbuka, Fix Posture hendak menghantar peringatan tiap jam buat mengecek gimana kamu lagi duduk. Dia tidak sempurna serta gampang difahami, telah pasti, namun mencubanya. Sejak kamu membiasakan diri dengan membuang bacaan, kamu hendak merasa semacam duduk dengan bentuk badan yang lebih baik.

Bacaan di halaman website ini memiliki sebagian kesilapan kerana dia seolah- olah terbuat oleh seorang yang bukan pembesar suara bahasa Inggeris asli, namun yang terbaik merupakan buat mengabaikannya. Kamu hendak menemukan inti dari apa yang dikatakan orang itu, serta itu lumayan baik buat aplikasi berperan dengan baik.

2. Pindah Lagi( Windows, macOS, Linux): Apl Desktop buat Makluman

Sebagian kajian saintifik menampilkan bahawa duduk di satu tempat sangat lama merupakan beresiko. Antara lain, dia berhubungan dengan berkemih manis, penyakit jantung, serta osteoporosis. Namun apabila kamu ikut serta dalam kerja, dia tergelincir fikiran kamu. Aplikasi peringatan gampang boleh membetulkannya.

Pindah Lagi merupakan perisian desktop buat seluruh sistem pembedahan utama yang duduk di dulang sistem secara senyap- senyap sehingga kamu membutuhkan peringatan buat berehat. Kamu boleh menetapkan jumlah masa buat peringatan itu secara manual, serta opsi buat berikan amaran bunyi. Kamu pula menemukan mesej dengan peringatan buat melaksanakan suatu yang sihat.

Mesej itu boleh disesuaikan, di mana kamu boleh memperoleh sedikit kreatif. Bagaikan contoh, kamu boleh menetapkan senarai tugas gampang buat istirahat, menegaskan diri kamu 3 sampai 5 tabiat yang sihat. Seleksi mana- mana yang butuh dicoba, serta setelah itu kembali bekerja.

3. Mindshift( Android, iOS): Berurusan dengan Tekanan Kerja serta Kecemasan

Pejabat serta suasana kerja kerap kali jadi tekanan serta membuat kamu merasa takut. Buat menolong kamu berurusan dengan mereka, Kecemasan Kanada sudah membangunkan aplikasi percuma yang memandu kamu lewat permasalahan mental yang berbeza serta beregu bagaikan pelacak mood.

Bersumber pada Pengobatan Tingkah Laku Kognitif, kamu boleh memilah dari pelbagai latihan dalam bahagian Pemikiran Sihat serta Mengambil Aksi. Bagaikan contoh, kad penghadaman berikan kamu teguran yang menegaskan bahawa menanggulangi tekanan yang tertekan semacam perfeksionisme, kebingungan sosial, panik, serta kebingungan universal. Eksperimen keyakinan hendak membuat kamu meramalkan hasil yang hendak lewat fikiran kamu serta semak setelah itu buat memandang bila dia keluar.

Tidak hanya latihan ini, ada panduan maklumat menimpa suasana berasaskan kecemasan yang berlainan. Serta semacam mayoritas aplikasi sedemikian, ada meditasi berpandukan pendek buat menenangkan kamu.

Mindshift merupakan perlengkapan pisau Swiss Army buat menanggulangi tekanan serta kecemasan di tempat kerja. Mengikut kondisi kamu mengalami diri kamu, memilah kaedah yang terbaik buat kamu.

4. Broker( Website): Peringatan buat Mengambil Cuti serta Latihan

Sekiranya kamu cenderung tersesat dalam kerja kamu, wisel semangat hendak terikat dengan kamu. Peluit itu bermaksud jurulatih kamu berkata telah datang masanya buat berehat, bangun, serta bergerak. Brogrammer merupakan aplikasi website percuma yang menghantar kamu peringatan berkala ini serta mencadangkan latihan.

Pada intinya, kamu hendak menemukan peringatan tiap jam buat berehat serta bergerak. Dia memiliki koleksi pelbagai latihan serta kamu leluasa buat melangkau cadangan sehingga kamu menemui suatu yang kamu suka. Setelah itu telah datang masanya buat melaksanakan latihan itu( ditunjukkan bagaikan GIF pengajaran) buat bilangan wakil yang dicadangkan ataupun dikala. Apabila berakhir, klik" Hentikan senaman saat ini" buat memperoleh peringatan buat minum air. Kesimpulannya, tetapkan semula jam apabila kamu kembali bekerja.

Brogrammer pula membolehkan kamu membuat rancangan senaman tersuai buat keperluan kamu. Di dalamnya, kamu boleh membiasakan tipe latihan yang kamu mahu, kekerapan latihan ini, berapa jam yang kamu mau berkolaborasi, serta intensiti senaman.

Bagaikan aplikasi yang betul- betul leluasa yang tidak membutuhkan pemasangan, kamu boleh memakainya di desktop kamu ataupun di telefon bimbit kamu. Dia merupakan salah satu daripada aplikasi yang melaksanakan apa yang dia jalani serta melaksanakannya dengan baik.

5. Darebees 100 Office Workouts( Website, Android, PDF): No- Equipment, Visual Guides

Apabila kamu mengambil istirahat yang kilat, sedikit latihan regangan ataupun sinar boleh berangkat jauh buat melindungi badan kamu daripada rusak. Darebee merupakan salah satu halaman website yang terbaik buat mencari cetakan kesihatan serta kecergasan leluasa pada pelbagai topik.

Sama terdapat kamu memakainya dari ebook PDF percuma ataupun aplikasi Android, dia merupakan keputusan yang sama. Ada 100 latihan pejabat, yang seluruhnya tidak membutuhkan perlengkapan luaran. Terdapat yang boleh duduk di kerusi, yang lain membutuhkan kamu bangun serta bergerak. Pengarang Neila Ray merupakan seseorang ahli dalam latihan tanpa perlengkapan.

Gimana kamu memilah buat melaksanakan latihan pejabat terpulang kepada kamu kerana tidak terdapat panduan yang diresmikan buat itu. Merupakan lebih baik buat berpegang pada satu taman pada satu masa serta kitaran lewat mereka mengikut kawasan tubuh yang kamu mau bersenam. Latihan 60 dikala yang hebat, serta aku hendak mengesyorkan menanda novel tersebut.

Seleksi Kerusi Pc yang Tepat

Semacam yang kamu tahu lewat postingan ini, ada sebagian aspek yang butuh diingat apabila kamu mau kekal sihat di tempat kerja. Idealnya, miliki penyeimbang kerja serta yakinkan kamu menemukan sinar matahari yang lumayan, bergerak dengan sering, makan sihat, serta minum air. Namun tidak hanya itu, kamu butuh menumpukan atensi pada waktu duduk kamu pula. 

Iklan Atas Artikel

Iklan Tengah Artikel 1

Iklan Tengah Artikel 2

Iklan Bawah Artikel