Gimana Tekan Mulakan semula iPhone serta Masuk Mod Pemulihan

Bermula dengan garisan iPhone di 2016, Apple menjatuhkan butang rumah mekanikal lama memihak kepada panel sentuh kapasitif. Oleh kerana butang rumah tergantung pada perisian, dia tidak lagi digunakan buat input butang semacam mengambil tangkapan skrin. Berikutnya merumitkan ini, barisan peranti iPhone X menghadirkan campuran butang yang berbeza.

Ini bermakna kamu bisa jadi tidak ketahui metode merambah mod pemulihan iPhone pada peranti baru kamu. Kami hendak menampilkan kepada kamu gimana buat meletakkan iPhone kamu( dan sentuhan iPad ataupun iPod) dalam mod pemulihan, tidak kira model mana yang kamu miliki.

Lompat ke peranti kamu:

iPhone 8, X, serta kemudiannya

iPhone 7 serta 7 Plus

iPhone 6, iPad, serta lebih awal

Mod Reboot serta Pemulihan Dijelaskan

Kamu sememangnya tidak hendak butuh menyusun semula iPhone kamu dengan keras, namun dia merupakan tip yang baik buat mengenali tentang kondisi semasa apabila suatu berlaku. Bagaikan contoh, ini bisa menolong kamu membetulkan sentuhan hantu pada iPhone kamu.

Apabila peranti kamu jadi tidak responsif seluruhnya, kamu boleh memilah antara menunggu bateri berkurangan serta memulakan semula semula keras. Seting keras pada asasnya sama dengan menarik palam kuasa, memforsir iPhone kamu dimatikan serta dimulakan semula.

Mod pemulihan mengambil langkah seterusnya, meletakkan peranti kamu ke dalam kondisi di mana kamu boleh memasang semula iOS dengan menyambungkan iPhone kamu ke pc yang melaksanakan iTunes( ataupun dengan memakai Finder di macOS Catalina serta lebih baru). Sekiranya iPhone kamu enggan buat boot ataupun kemalangan pada permulaan, kamu butuh meletakkan peranti ke dalam mod pemulihan buat menyelamatkannya.

Mod Pemulihan iPhone

Ambil atensi bahawa apabila kamu memasang semula iOS, kamu hendak kehabisan seluruh informasi pada iPhone kamu. Ini tidak jadi permasalahan bila kamu membuat sandaran iPhone secara senantiasa, yang boleh kamu jalani memakai iCloud ataupun secara tempatan di iTunes ataupun Finder. Malangnya, kamu tidak bisa menyandarkan peranti kamu dalam mod pemulihan, kerana iTunes cuma hendak menawarkan buat memulihkan firmware.

Oleh itu, bila kamu terjebak dengan iPhone yang tidak hendak boot serta kamu tidak memiliki sandaran buat memulihkan, tiada apa yang kamu boleh jalani buat menaruh informasi kamu.

Metode Memasukkan Mod Pemulihan pada iPhone 8, iPhone X, serta Lebih Baru

iPhone X serta iPhone 8

Apple mengubah campuran butang buat memforsir semula pada iPhone 8 serta setelah itu. Langkah- langkah di dasar hendak berperan dengan iPhone 8/ 8 Plus, iPhone X, XS, serta XR, serta garis iPhone 11.

Perhatikan bahawa kamu butuh melaksanakan campuran butang ini dengan kilat.

Gimana Paksukan Mulakan semula iPhone 8 serta Lebih Baru

Tekan setelah itu lepaskan butang kelantangan.

Lekas tekan setelah itu lepaskan butang kelantangan dasar.

Pegang butang sampingan sehingga kamu memandang logo Apple. Perkenankan butang ini apabila kamu memandang logo ini.

Metode Pasang iPhone 8 serta Mod Pemulihan Baru

Sambungkan iPhone kamu ke pc.

Pada Windows Komputer ataupun Mac yang melaksanakan MacOS Mojave ataupun lebih dini, lancarkan iTunes. Pada Mac yang melaksanakan MacOS Catalina ataupun lebih baru, Cari Finder.

Tekan setelah itu lepaskan butang kelantangan.

Lekas tekan setelah itu lepaskan butang kelantangan dasar.

Pegang butang sebelah, serta jangan perkenankan apabila kamu memandang logo Apple.

Yakinkan terus sehingga kamu memandang skrin Mod Pemulihan.

Metode Memasukkan Mod Pemulihan pada iPhone 7 serta iPhone 7 Plus

iPhone 7 serta 7 Plus

Kedua- dua iPhone 7 serta model iPhone 7 Plus yang lebih besar sudah dikeluarkan pada September 2016. Ini merupakan buat iPhone awal buat kekurangan butang rumah mekanikal, yang membutuhkan Apple buat mengubah pintasan ini buat kali awal semenjak iPhone dilancarkan pada tahun 2007.

Kamu pula butuh menjajaki langkah- langkah ini buat memforsir memulakan semula sentuhan iPod generasi ke- 7, yang dikeluarkan pada tahun 2019.

Gimana Paksukan Mulakan semula iPhone 7 ataupun 7 Plus

Tekan serta tahan butang sebelah serta butang turun ke dasar pada masa yang sama.

Teruskan memegang butang sehingga kamu memandang logo Apple, setelah itu melepaskannya.

Metode Pasang iPhone 7 ataupun 7 Plus Ke Mod Pemulihan

Sambungkan iPhone kamu ke pc.

Pada Windows Komputer ataupun Mac yang melaksanakan MacOS Mojave ataupun lebih dini, lancarkan iTunes. Pada Mac yang melaksanakan MacOS Catalina ataupun lebih baru, Cari Finder.

Tekan serta tahan butang sebelah serta butang dasar ke dasar pada masa yang sama.

Terus terus butang, meski sekali kamu memandang logo Apple.

Lepaskan kedua- dua butang apabila kamu memandang skrin Mod Pemulihan.

Metode Memasukkan Mod Pemulihan pada iPhone 6 serta Lebih Lama

iPhone 6 serta iPhone SE

IPhone 6, dikeluarkan pada tahun 2015, merupakan iPhone terakhir Apple dengan butang rumah yang mekanikal. Nasihat berikut merupakan baik buat peranti itu, dan seluruh iPhone yang muncul di hadapannya. Ini tercantum model Plus, iPhone SE, serta iPod touch generasi ke- 6 serta lebih dini.

Gimana Memforsir Mulakan semula iPhone 6 serta Lebih Lama

Tekan serta tahan butang rumah serta kunci.

Pada iPhone 6 ataupun lebih baru, butang kunci terletak di sebelah kanan. Buat iPhone 5s serta lebih dini, dia terletak di atas peranti.

Lepaskan butang sebaik sahaja kamu memandang logo Apple.

Metode Pasang iPhone 6 serta Lebih Lama Ke Mod Pemulihan

Sambungkan iPhone kamu ke pc.

Pada Windows Komputer ataupun Mac yang melaksanakan MacOS Mojave ataupun lebih dini, lancarkan iTunes. Pada Mac yang melaksanakan MacOS Catalina ataupun lebih baru, Cari Finder.

Tekan serta tahan butang rumah serta kunci semacam yang dinyatakan di atas.

Terus memegang butang meski kamu memandang logo Apple.

Lepaskan kedua- dua butang apabila kamu memandang skrin Mod Pemulihan.

Gimana Memforsir Mulakan Semula serta Masuk Mod Pemulihan pada iPad

iPad Air 2

Butuh memforsir memulakan semula ataupun pakai mod pemulihan pada iPad kamu? Prosesnya gampang.

Buat melaksanakan ini pada model iPad dengan butang Home, turut arahan yang sama buat memforsir semula iPhone 6 serta yang terdahulu di atas. Sekiranya kamu memiliki iPad dengan Face ID, simak langkah- langkah di atas buat memforsir memulakan semula iPhone 8 ataupun lebih baru.

Cuma ambil atensi bahawa pada iPad, butang kuasa terletak di atas, bukan di sebelah.

Kamu Sedia Memulihkan iPhone Anda

Apabila kamu meletakkan peranti kamu ke dalam mod pemulihan, kamu hendak memiliki masa 15 minit buat mula memasang semula iOS saat sebelum peranti kamu keluar secara automatik Mod Pemulihan. Kamu butuh mengulangi campuran butang butang buat meletakkannya semula ke Mod Pemulihan bila ini berlaku.

Peranti kamu tidak hendak timbul semacam biasa di iTunes ataupun Finder semasa dalam Mod Pemulihan, serta kamu hendak memandang mesej ralat semacam yang di atas. Kamu sentiasa boleh memilah buat mengemas saat ini firmware, ataupun cuma mengembalikan tipe yang terdapat.

Sebaik sahaja iPhone kamu reboot semacam biasa, kamu butuh log masuk dengan kelayakan kamu buat mengalih keluar Kunci Pengaktifan Apple. Ini merupakan karakteristik keselamatan yang menghalang seorang daripada memakai peranti kamu bila kamu menetapkannya semula tanpa keluar dari iCloud.

Oleh karena itu, kamu tidak boleh membeli iPhone sekiranya penjual enggan membuka kunci di hadapan kamu. Telefon reset dengan Kunci Pengaktifan yang masih aktif hendak memohon ID Apple owner saat sebelum kamu boleh memulakan proses persediaan.

Mod Pemulihan iPhone Terbuat Mudah

Kami sudah memandang metode memforsir memulakan semula peranti kamu serta masukkan mod pemulihan, tidak kira apa model iPhone, iPad, ataupun iPod touch yang kamu miliki. Dia merupakan satu proses yang gampang apabila kamu ketahui, namun campuran butang yang terus menjadi membingungkan agak bodoh. 

Iklan Atas Artikel

Iklan Tengah Artikel 1

Iklan Tengah Artikel 2

Iklan Bawah Artikel