6 Metode Menemui Simbol serta Cari Gambaran Simbol

Internet memiliki sumber buat menolong. Kami hendak menampilkan kepada kamu gimana buat mengenali apa simbol bermakna memakai pelbagai kaedah.

1. Lawat Symbols. com

Symbols. com yang bernama pas merupakan tempat yang bagus buat memulakan carian kamu. Bersama dengan memilah opsi serta jenis di halaman utama, kamu boleh memakai enjin gelintar simbol buat mencari apa yang kamu cari. Cuma taip persoalan di bahagian atas, serta kamu hendak memandang simbol yang proporsional dengannya.

Itu bagus bila kamu mau mencari simbol dengan bacaan( contohnya, mencari simbol buat" halal"). Namun dalam banyak kes, kamu hendak memandang simbol serta tertanya- tanya apa maknanya. Syukurlah, halaman website ini menawarkan metode lain buat memahami tentu simbol.

Di sudut dasar kiri taman, kamu hendak memandang bahagian indeks Grafis. Ini membolehkan kamu mencari simbol bersumber pada ciri- cirinya. Dia sediakan sebagian kotak lungsur ringkas yang membolehkan kamu memastikan sama terdapat wujudnya terbuka ataupun tertutup, bila dia memiliki corak, sama terdapat garis itu melengkung ataupun lurus, serta seragam.

Masukkan seberapa banyak maklumat yang kamu tahu, setelah itu klik Cari buat mencari simbol yang proporsional dengan kriteria kamu. Bila ini tidak menolong kamu mencari apa yang kamu cari, kamu boleh memakai jenis Simbol buat menyemak imbas mengikut kumpulan semacam Isyarat Mata Wang, Simbol amaran, serta lain- lain.

Kandas itu, kamu boleh mencari mengikut abjad memakai huruf di bahagian atas skrin. Sekiranya kamu tidak mencari suatu yang spesial, butang Rawak boleh menolong kamu menekuni suatu yang baru.

2. Lukiskan Simbol buat Mengenali Maksudnya

Bila kamu bimbang dengan suatu yang kamu amati di luar talian, dia lebih masuk ide buat mencari simbol dengan foto. Kamu hendak mengalami sebagian halaman website yang menawarkan guna ini.

Salah satunya yakni Shapecatcher. Cuma lukiskan simbol yang kamu mahu tengok memakai tetikus ataupun skrin sentuh kamu serta klik butang Pengiktirafan. Perkhidmatan ini hendak mengembalikan simbol- simbol yang proporsional dengan lukisan kamu.

Sekiranya kamu tidak memandang perlawanan, lukis sekali lagi serta bagikan lagi percubaan. Halaman website ini cuma memakai fon Unicode percuma, jadi dia bisa jadi tidak memiliki tiap simbol yang bisa jadi. Cuba Mausr buat alternatif yang sama bila ini tidak berperan buat kamu.

3. Cari Simbol Dengan Google

Bila kamu menjumpai ikon yang tidak dikenali semasa kamu melayari website, kamu tidak butuh bingung buat melihatnya pada tapak pengenal simbol. Lumayan jalankan carian simbol dengan Google, serta kamu sepatutnya jawapan kamu dalam sebagian dikala.

Di Chrome, bersama dengan mayoritas penyemak imbas lain, kamu boleh dengan gampang mencari Google buat sebarang bacaan. Lumayan menyerlahkannya pada taman, klik kanan, serta seleksi Cari Google buat"[istilah]". Ini hendak membuka tab baharu dengan carian Google buat sebutan ini. Sekiranya penyemak imbas kamu tidak memiliki karena ini, kamu boleh menyalin simbol semacam bacaan lain serta paste ke Google.

Sama terdapat metode, Google wajib menampilkan kepada kamu arah yang betul buat mencari arti simbol itu.

4. Melayari Senarai Simbol

Unicode( standard buat pengekodan bacaan) menyokong sebagian simbol universal, iaitu gimana dia boleh nampak semacam bacaan standard. Meski mereka tidak memiliki kunci berdedikasi pada papan kekunci biasa, kamu boleh memakai kod ALT buat memasukkan simbol kebalikannya.

Bila kamu tidak bisa mencari simbol yang kamu cari memakai mana- mana kaedah di atas, kamu bisa jadi bisa mencarinya dengan melayari seluruh simbol sokongan Unicode. Simaklah senarai simbol" simbol lain" aksara Unicart serta kamu bisa jadi mengalami orang yang kamu gemari. Bila kamu lebih suka alternatif, cek Jadual Sifat Unicode.

Telah pasti, tidak seluruh simbol disokong dalam Unicode. Isyarat jalur, simbol- simbol agama, serta simbol- simbol pengguna tiap hari bukan sebahagian daripadanya. Kamu bisa jadi butuh menggali taman simbol senarai Wikipedia buat tipe ikon tersebut.

5. Belajar Simbol Emoji

Meski kamu boleh berhujah bahawa mereka bukan simbol teknikal, emoji kerap jadi titik kekeliruan untuk orang. Lagipun, ada beratus- ratus emoji buat menjejaki, ditambah dengan pergantian reka wujud serta yang baru timbul sejauh masa.

Awal, kami mengesyorkan buat mengkaji panduan arti wajah emoji kami. Ini hendak bawa kamu buat mempercepatkan sebagian masalah yang sangat biasa.

Bila kamu masih memiliki soalan menimpa simbol emoji, simaklah Emojipedia. Di mari kamu boleh mencari emoji tertentu, menyemak imbas mengikut jenis, serta membaca kabar emoji. Tiap taman emoji memberitahu kamu bukan sahaja iktikad rasminya, namun apa yang kerap digunakan untuknya.

6. Pakai Pencari Simbol Ticker Saham

Kami membincangkan pembicaraan kami buat menemui arti simbol dengan menyebut simbol kewangan. Mereka jelas berbeza daripada simbol- simbol yang disebutkan di atas, namun mereka masih ialah tipe simbol yang bisa jadi kamu mau tengok.

MarketWatch, salah satu daripada halaman website kewangan kegemaran kami buat melindungi pasaran, menawarkan perlengkapan carian simbol bermanfaat. Bila kamu ketahui simbol yang kamu minati, masukkannya buat memandang butiran di syarikat itu. Bila kamu tidak tentu apa itu, masukkan nama syarikat serta kamu hendak memandang perlawanan untuknya.

Sebaik sahaja kamu mendarat di taman syarikat, kamu bisa memandang seluruh tipe informasi semacam trend, kabar, serta pesaing.

Mengenali Apa Makna Simbol Apakah

Saat ini kamu ketahui di mana buat bertukar apabila kamu memandang simbol yang tidak dikenali. Sama terdapat carian Google pantas ataupun menghasilkan suatu yang kamu amati di luar talian, kamu tidak butuh meneka apakah ikon ini bermakna lebih lama lagi. 

Iklan Atas Artikel

Iklan Tengah Artikel 1

Iklan Tengah Artikel 2

Iklan Bawah Artikel