6 Halaman Website Terbaik buat Cari Iktikad Lagu

Kali seterusnya kamu mau memperoleh tafsiran lirik dari lagu, kamu boleh bergeser ke internet. Berikut merupakan tapak terbaik buat mencari arti lagu, sama terdapat rasmi ataupun lewat perspektif orang lain.

1. SongMeanings

Boleh dikatakan halaman website lagu bermakna lagu, SongMeanings. com sudah bentuk sepanjang sebagian dekad. Simaklah mana- mana lagu, serta kamu hendak mencari lirik serta( mudah- mudahan) komen membincangkannya. Pada tahun 2011, halaman website itu berkolaborasi dengan LyricFind buat melancarkan lirik secara rasmi buat banyak lagu.

Di taman utama, kamu hendak memandang artis paling atas, lagu aliran, serta pembahasan terbaru. Sekiranya kamu tidak berminat dengan mana- mana, sila cari dengan bar di bahagian atas. Ini hendak menampilkan lagu, album, serta artis yang proporsional dengan persoalan kamu. Bila kamu melayari taman artis, kamu boleh memandang berapa banyak komen tiap lagu mereka.

Kamu boleh membaca komen tanpa mendaftar masuk, namun kamu butuh membuat akaun buat menyumbang ke halaman website ini. Halaman ini membolehkan kamu buat berikan respons kepada komen orang lain, dan menaikkan kamu sendiri. Bila kamu mendaftar, kamu pula boleh mengedit lirik bila kamu mengalami kesilapan.

Pada masa penyusunan, halaman website ini mengandungi nyaris 1. 1 juta lirik serta 1. 7 juta komen, jadi kamu terikat buat mencari pembicaraan menimpa lagu yang kamu suka. Dia merupakan perhentian awal yang hebat apabila kamu mahu memandang apa yang difikirkan oleh orang lain tentang lagu.

2. Songfacts

Ini membagikan sedikit perbezaan daripada halaman website pengertian lagu. Daripada orang yang menawarkan pemikiran mereka tentang apa yang bermaksud lagu, dia mengumpul bit menarik maklumat pada trek muzik tertentu.

Halaman utama sudah menyerlahkan artis serta lagu, dan jenis menarik( semacam" lagu dengan minuman dalam tajuk"). Cari lagu ataupun artis memakai bar di bahagian atas- hanya perhatikan bahawa Lagu merupakan lalai, jadi kamu butuh bergeser ke tab Artis secara manual bila kamu mencari satu.

Sebaik sahaja kamu memilah lagu, kamu hendak memandang pelbagai Songfacts mengenainya. Tidak seluruh ini memiliki kutipan, meski sebagian di antara lain berkaitan dengan wawancara ataupun video yang relevan. Meski tidak terdapat metode buat mengesahkan fakta- fakta ini merupakan 100% betul, halaman website ini tidak membetulkan pelawat menambahnya. Oleh itu, kamu boleh percaya maklumat itu pas.

Sesetengah band pula memiliki" Artistfacts," yang ialah factoids yang sama yang membimbangkan kumpulan secara totalitas. Simaklah serta bisa jadi kamu hendak menekuni suatu yang baru menimpa kumpulan kegemaran kamu.

3. Genius

Genius sudah sediakan pengguna dengan keupayaan buat mencari arti lagu semenjak tahun 2009. Meski dia pada asalnya diasaskan bagaikan Rap Genius dengan fokus pada muzik hip- hop, dia semenjak bercabang buat menampung tiap genre.

Semacam halaman website lain, kamu boleh mencari lagu ataupun artis memakai bar atas. Amati trek paling atas buat seseorang artis bila kamu suka, setelah itu klik lagu. Kamu hendak memandang liriknya, bersama- sama dengan maklumat menimpa rakaman lagu itu.

Selainnya yang kamu amati tergantung pada lagu itu. Sesetengahnya tercantum maklumat yang diperolehi oleh artis menimpa trek ataupun apalagi totalitas album. Bila tidak, karakteristik utama Genius merupakan bahawa kamu boleh menguraikan lirik tertentu serta menaikkan pemikiran kamu kepada mereka. Kamu hendak memandang sorotan kelabu di sekitar lirik seorang sudah berikan uraian. Klik mereka buat memandang.

Kamu boleh memandang ini tanpa akaun, namun kamu butuh mendaftar buat menggunakan seluruhnya halaman website ini. Ini membolehkan kamu menyiarkan anotasi kamu sendiri, mencadangkan penambahbaikan kepada yang sudah ditambahkan orang lain, serta uraian upvote/ downvote. Kamu pula boleh meninggalkan komen bila kamu tidak memiliki sebarang baris tertentu buat berikan uraian.

4. Tafsiran Lyric

Halaman website ini tidak semacam digilap semacam di atas, namun dia masih bernilai dihentikan bila carian kamu buat iktikad lagu belum dipadati. Cari lagu ataupun seleksi salah satu dari halaman utama, serta kamu hendak memandang pelbagai tafsiran yang dipaparkan oleh pengguna lain.

Tiap orang yang melawat tapak boleh memperhitungkan tafsiran ini dari satu sampai 5 bintang. Yang terbaik naik ke atas, namun telah pasti ini tidak bermakna dia merupakan arti rasmi.

Bila kamu mencari buat mencari lebih banyak muzik dengan lirik menarik, kamu hendak memandang jenis di bar sisi tapak yang kamu boleh meneroka. Ini tercantum" lagu yang menggambarkan cerita" serta" lagu tentang tidak lumayan baik," antara lain.

5. LyricsMode

Halaman ini tidak popular semacam di atas, jadi kamu bisa jadi perjuangan buat mencari lirik di atasnya. Namun dia masih bernilai menyebut dalam koleksi lagu yang bermaksud halaman website.

Semacam yang lain, kamu hendak memandang suapan trek panas serta artis di halaman utama. Cari suatu yang mau digali memakai bar atas, serta kamu boleh membaca lirik lagu itu.

Pada taman lirik, kamu boleh menyerlahkan sedikit lirik tertentu serta menerangkannya, ataupun meninggalkan komen buat menerangkan iktikad keseluruhannya. Apik, kamu pula boleh menyerlahkan sebagian lirik serta klik Permintaan buat memohon komuniti apa yang mereka fikir bahagian itu bermakna.

6. Wikipedia

Masih tidak bisa mencari maklumat menimpa lirik lagu kegemaran kamu? Cuba bergeser kepada Wikipedia bila tidak terdapat yang membagikan kamu jawapan yang kamu cari. Meski dia bukan lirik yang pas yang bermaksud halaman website, kamu hendak kerap menemukan sedikit backstory pada album serta lagu apabila kamu melihatnya.

Cuma cari nama lagu yang kamu mahu cari. Buat lagu perseorangan serta lagu popular yang lain, Wikipedia lazimnya merangkumi halaman berdedikasi dengan maklumat menimpa persembahan lagu, penerimaan, serta maklumat lain. Kamu kadang- kadang hendak mengalami latar balik ataupun maklumat yang bermakna dalam bahagian spesial ataupun intro.

Sekiranya kamu tidak bisa mencari maklumat menimpa trek tertentu, cuba amati entri album. Bisa jadi terdapat maklumat yang lebih terperinci menimpa trek tertentu ataupun tema totalitas album di situ. Kamu pula wajib memandang perlengkapan Wikipedia yang dipertingkatkan bila kamu suka memakainya buat mencari lirik.

Metode Menonjolkan Arti Lagu, Terbuat Mudah

Kali seterusnya kamu mau mencari arti lagu, kamu saat ini ketahui di mana hendak memandang. Mayoritas halaman website ini dibina pada orang semacam kamu yang mau menggali lebih mendalam ke dalam muzik kegemaran mereka. 

Iklan Atas Artikel

Iklan Tengah Artikel 1

Iklan Tengah Artikel 2

Iklan Bawah Artikel