Laporan IDC Menciptakan Bahawa Hearable Apakah ada Wearables Baru

IDC sudah menghasilkan informasinya dari Tracker Device Quarterly Wearable Worldwide yg mengalami bahawa penghantaran peranti boleh pakai dunia terus menjadi besar 85. 2% pada suku ke 2 2019( 2Q19) berjumlah 67. 7 juta unit.

Salah satu jenis sandang yang sangat pesat tumbuh ialah peranti earworn, ataupun dikenali bagaikan pendengar, yg menyumbang 46. 9% daripada totalitas pasaran wearables pada suku tahun, terus menjadi besar daripada 24. 8% setahun kemudian. Perkembangan ini disumbangkan si produk baru& pengguna yang membeli ke 2 boleh dpt digunakan, boleh dengar, buat dipakai secara selari memakai jam tangan ataupun pergelangan tangan yg ada.

IDC mendefinisikan rungu bagaikan wearables yang digantung ataupun pasang ke pada indera rungu. Peranti mesti beroperasi secara wayarles& sediakan suara stereo angkatan darat(AD) interim pula tercantum keliru satu daripada berikut: penjejakan kesihatan& kecergasan, pengubahsuaian audio( bukan cuma pengurangan suara), terjemahan bahasa dalam peranti, ataupun membolehkan pembantu pandai

dalam sentuhan butang ataupun lewat kata laluan pengesanan meski pembantu berjalan pada peranti lain semacam telefon pintar.

Daripada 5 syarikat terdengar utama yang diserlahkan dalam laporan itu:

Apple mengetuai pasaran buat mendengar, menangkap 50. 2% saham pada suku tadi. Produk baru tercantum AirPods yg fresh serta yang terbaru dari barisan Beats menolong syarikat tumbuh 218. 2% berbanding tahun lepas.

Samsung menduduki tangga kedua dengan peranti berjenama sendiri serta jenama JBL. Samsung Galaxy Buds ialah salah

satu daripada telefon bimbit yg sangat popular syarikat yang dibundel dengan pembelian telefon pintar terkini Samsung.

AirDots Xiaomi( antara contoh lain) menolong syarikat menangkap peran ketiga. Xiaomi terutamanya menjual perlengkapan pandai

mendengar di Cina, tetapi lagi mengejar pasaran Eropah serta Timur Tengah dengan telefon pandai

& pergelangan tangannya. IDC sudah meramalkan bahawa Xiaomi hendak mematuhi pendengarnya.

Bose menduduki tangga keempat pada pasaran terdengar. QC35ii serta SoundSport Gratis merupakan 2 produk sangat popular dalam suku tersebut. IDC sudah meramalkan bahawa Earbuds 500& Earbuds 500 yang hendak tiba hendak menolong syarikat mengekalkan momentum dalam suku yang hendak datang.

GN Group, syarikat induk Jabra, mengetengahkan 5 paling atas dengan perkembangan 5. 1%& perkembangan 132. 9%. Jabras Elite Active 65t telah bagaikan sangat popular jadi alternatif kepada AirPods Apple& jua telah dipromosikan memakai banyaknya di kedai Amazon, yg membolehkan syarikat itu menonjol jadi jenama pengguna yang kukuh tidak hanya perniagaan perlengkapan dengar yang telah ada yg disasarkan kepada pekerja pejabat.

" Kemunculan populariti segmen pendengar itu memforsir jenama sedia terdapat buat memikirkan semula reka wujud terdahulu apabila melancarkan produk baru, semacam yang nyatanya pada Samsung Galaxy Bud yg popular, sambil ikut menarik jenama baru buat memasarkan," istilah

pengurus penyelidikan Jitesh Ubrani buat Pengesan Peranti Instan Alih IDC

." Serta meski hari- hari dini ada, pasaran menampakan indikasi- pertanda pertumbuhan baru semacam pendengar yang didedikasikan buat sukan bersumber pada orang- orang misalnya Jabra, yg boleh dipercayai bagi syarikat- syarikat misalnya Bose,& yg didedikasikan buat mendengar indera rungu semacam yang asal bagi Nuheara." 

Iklan Atas Artikel

Iklan Tengah Artikel 1

Iklan Tengah Artikel 2

Iklan Bawah Artikel