5 Pencetak 3D Murah Terbaik untuk Pelajar & Pemula

Ramai orang mengelakkan membeli pencetak 3D mereka sendiri kerana tag harga yang tinggi. Nasib baik, nir semua pencetak 3D begitu mahal. Ini adalah beberapa pencetak 3D murah terbaik buat pelajar atau pemula yang terdapat sekarang.

Memilih Antara Pencetak FDM dan SLA
Bahan yg anda cetak dengan drastik boleh mengganti rupa reka bentuk anda. FDM bermaksud Pemodelan Penomboran Berfungsi, ad interim SLA merupakan pendek buat Alat Stereolitografi.

Pencetak yang memakai FDM umumnya lebih murah daripada pencetak SLA. FDM terdiri daripada gulungan filamen berwarna yg anda masukkan ke pada mesin anda. Apabila anda mencetak reka bentuk, mesin mencairkan filamen, & terus menambah lapisan sehingga reka bentuk anda selesai. Ketika tiba ke FDM, anda boleh menentukan dari filamen PLA atau ABS. PLA merupakan lebih selamat & lebih gampang digunakan daripada FDM, kerana dia dibentuk daripada tebu & jagung, bukan plastik berasaskan minyak.

Sebaliknya, pencetak SLA umumnya dipakai buat reka bentuk resolusi yang lebih sempurna dan lebih tepat. Daripada mencetak menggunakan filamen, pencetak SLA menggunakan resin cecair buat membuat reka bentuk. Ia mencairkan resin pada proses yang dikenali menjadi pengawetan menggunakan memakai pemproses cahaya digital (DLP) atau laser. Malangnya, pencetak SLA lebih terhad dari segi pilihan rona-anda umumnya boleh menentukan dari putih, kelabu, jelas, atau hitam.

1. Keseluruhan Pencetak 3D Terbaik Keseluruhan: Pencetak 3D
QIDI Tech X-one2

The Qidi Tech X-one2 3D Printer tawaran kesederhanaan dan kemudahan-guna apabila mencetak reka bentuk. Pencetak FDM yang sepenuhnya dipasang memakai filamen menggunakan ketebalan 1.75mm. Ini berguna kerana ketebalan yang lebih rendah, reka bentuk yg lebih jelas. Dalam erti istilah lain, beliau boleh mencetak objek yang agak tepat buat harganya. Kawasan percetakan lima.5 x 5.5 x lima.Lima inci, yang menghalang anda buat mencetak objek yang lebih kecil.

Skrin LCD tiga.5 inci berakibat percetakan lebih gampang, terutamanya apabila anda seseorang pemula. Pencetak ini juga dilengkapi dengan perisian sendiri, QIDI Print Slicer, yang membolehkan anda memvisualisasikan rekaan anda. QIDI Tech X-one2 boleh mengendalikan ABS atau PLA filamen pula. Dengan getaran rendah semasa mencetak, dia menghalang mana-mana model botched jua.

2. Pencetak 3D Terbaik Di bawah $ 500:
TEVO Tornado 3D Printer

The Printer TEVO Tornado 3D tiba 95 peratus dipasang, menjadikannya cepat buat memulakan. Ia menunjukkan tempat yang lebih besar  berbanding dengan pencetak QIDI yang telah disebutkan sebelum ini, berdiri dalam 11.8 x 11.8 x 15.7 inci lebih luas & lebih tinggi. Anda pula mempunyai keupayaan buat mencetak menurut mana saja-kad SD terbina pada membolehkan anda mencetak tanpa menyekat personal komputer  anda ke mesin.

Oleh kerana pencetak FDM ini tiba dengan sarang yg kukuh yang ditutupi menggunakan kaca, anda mungkin nir akan mengalami sebarang kasus lekatan katil yang boleh merosakkan reka bentuk anda. Ia juga menunjukkan diameter filamen rendah 1.75mm, yang membolehkan anda mencetak reka bentuk jelas, dan struktur yg lebih besar . Anda boleh menentukan dari pelbagai bahan filamen, kerana mesin ini membolehkan apa-apa dari kayu, nilon, polikarbonat, & lain-lain.

Tiga. Pencetak 3D Terbaik Di bawah $ 1,000:
Printer 3D Extruder BIBO Dual

Jika anda sedang mencari beberapa fungsi tambahan untuk pergi bersama pencetak 3D anda, lihat Pencetak 3D BIBO Dual Extruder . Pencetak FDM ini sedikit lebih pricier daripada beberapa pilihan lain pada senarai ini, tetapi beliau memberikan ciri gampang buat membantu anda mencetak lebih cepat.

Bukan sahaja dia membolehkan saiz membina 8.4 x 7.Tiga x 6.Tiga inci dan 1.75mm filamen, namun beliau juga dilengkapi dengan dua penyemperitan buat mencetak 2 objek pada masa yang sama. Jika anda ingin mencetak objek yg memiliki dua warna, anda nir perlu mengubah filamen semasa mencetak.

The Extruder BIBO Dual mempunyai pengrajin laser yang boleh anda gunakan menggunakan kertas, kulit, kayu, & plastik buat mengisi butiran halus dalam hampir apa-apa objek. Ia jua memiliki keupayaan Wi-Fi, jadi anda boleh mencetak secara wayarles dari telefon atau personal komputer  anda.

4. Kit Pencetak 3D Terbaik:
Comgrow Creality Ender tiga

Bagi mereka yg ingin belajar lebih poly mengenai proses percetakan 3D, anda pasti perlu melabur dalam kit DIY. The Comgrow Creality Ender tiga  datang pada beberapa bahagian yg anda perlu merogoh masa buat berhimpun. Jika anda terselesaikan, anda akan memiliki pencetak 3D dengan tempat percetakan 8.7 x 8.7 x 10 inci.

The Comgrow Creatily Ender adalah pencetak FDM lain yang menyokong diameter filamen yg lebih mini   1.75mm. Satu diameter filamen yg lebih tipis digabungkan dengan extruder yg dinaik tingkat buat mesin yang pasti akan mencetak seluruh reka bentuk anda.

Lima. Pencetak 3D Bajet Terbaik Dengan Keupayaan SLA:
Elegoo UV Mars Memfilelkan Pencetak 3D LCD

The ELEGOO Mars UV Photocuring LCD Printer merupakan murah, namun cara lain  boleh dipercayai menggunakan pencetak FDM. Photocuring pencetak umumnya mahal, jadi anda tidak boleh keliru menggunakan harga ELEGOO buat bilangan ciri yang beliau hadapi. Untuk memulakan percetakan, anda perlu memuat naik contoh ke perisian ChiTu Box Slicing yg disertakan. Perisian yang cepat mengambil masa kira-kira satu minit buat memotong satu fail STMB 30MB tunggal dan membolehkan anda menciptakan reka bentuk berongga buat menyimpan resin.

Skrin sentuh terbina dalam 3.Lima-inci datang bermanfaat jika anda ingin pratonton reka bentuk anda. Bagi proses photocuring, ELEGOO Mars mempunyai LCD pelindung 2560 × 1440 2K HD yg membentuk contoh anda menggunakan resolusi sehingga 0.00185 inci, yg membolehkan butiran yang sangat mini  .

Mari Dapatkan Percetakan!
Percetakan pada atas kertas adalah cara yg kurang menyeronokkan daripada mencetak objek 3D. Memilih pencetak 3D yg berpatutan yang terbaik untuk anda tiba ke berapa poly kerja yg anda mahu dimasukkan ke pada percetakan. Bagi memilih antara pencetak SLA dan FDM, dia bergantung pada pilihan peribadi anda sendiri & projek yg anda ingin buat.

Iklan Atas Artikel

Iklan Tengah Artikel 1

Iklan Tengah Artikel 2

Iklan Bawah Artikel