Xerox Berjalan buat Green Dengan Dakwat Pencetak Seperti Crayon

Itulah sebabnya pencetak pejabat ColorQube 9200 baru, yang diumumkan Khamis oleh Xerox, boleh menjadi perkembangan penting pada industri. Teknologi pencetak dakwat kerasnya boleh mengurangkan kos pencetakan warna sebanyak 62 peratus, tuntutan Xerox, dan dia pula lebih mudah di alam lebih kurang, berkat pembungkusan dan bahan yg kurang digunakan.

Itulah 2 warna hijau untuk pelanggan yang berpotensi - kurang wang yang dibelanjakan & kurang merosakkan alam semula jadi - dan dia adalah adonan yang kuat pada hari ini, menurut penganalisis Pund-IT Charles King.

"Xerox bekerja sangat keras buat membina semula diri mereka sebagai pemimpin, atau pemimpin primer, dalam bidang yg mereka berasal," istilah King kepada TechNewsWorld. "Ini boleh menggoncang persaingan, terutama menggunakan HP."

Membawa Heat ke Percetakan Warna
Teknologi ColorQube mewakili pendahuluan pada teknologi dakwat padat yang telah digunakan dalam pencetak desktop Xerox selama kurang lebih 10 tahun. Ia menggunakan tongkat pepejal misalnya batang crayon yang diletakkan pada pada pencetak dan kemudian dipanaskan. Tinta cair mengalir ke kertas menggunakan kelajuan lebih cepat, istilah Xerox - kelajuan mendekati 150 juta tetes per ketika, atau 85 laman seminit. Batang dakwat nir memerlukan pembungkusan yg poly, menjimatkan kemudahan pelupusan sampah dan kemudahan kitar semula, & syarikat itu mendakwa bahawa memakai dakwat pepejal bukan percetakan laser memotong gas rumah kaca yg dipakai sebanyak 10 peratus.

Teknologi ini juga membolehkan Xerox menunjukkan pelan harga 3 peringkat buat syarikat-syarikat yg lebih memilih buat membayar pencetakan mereka sang page tadi, dari penghasil pencetak. Syarikat-syarikat tadi membayar berapa poly dakwat warna dipakai; warna yg sangat sedikit pada laman akan mengakibatkan caj percetakan hitam dan putih bukan kadar rona seragam.

Bagi syarikat yg akan menanam kos pencetak ColorQube berjumlah $ 23,500, masih masih ada beberapa tabungan yang berpotensi, istilah King. "Anda boleh membayar puluhan ribu dolar buat pencetak yg diberikan, namun sekali lagi, bila anda mengalikan sapta salinan yg tipikal yg pencetak pada perusahaan akan mencetak sepanjang hayatnya, & hakikat bahawa perniagaan membayar jumlah tertentu buat masing-masing salinan itu, mengurangkan kos dakwat sebanyak 62 peratus boleh menambah jumlah yang relatif kemas. "

Adakah ColorQube Buat HP Lihat Merah?
Tuntutan ColorQube Xerox yang dibuang di HP boleh memberi kesan. "Bukan sahaja pendekatan yg sangat inovatif dengan teknologi, dan sangat hijau, namun ini benar-sahih mencecah HP pada mana dia hayati," kata King. "Keuntungan dan kesejahteraan HP berdasarkan pada perniagaan pencetak, dan memastikan kartrij dakwat ini tetap dipenuhi & siap untuk bertindak. Xerox mempunyai jenama yg bertenaga dalam percetakan korporat, dan apabila mereka tiba dengan teknologi itu, nir hanya lebih mesra alam tetapi jua jauh lebih murah daripada apa yg digunakan sang syarikat-syarikat, ini boleh menggoncangkan kasus. "

Dengan mana-mana teknologi baru, yang tidak dijangka boleh berlaku. Contohnya, King ingin mengetahui sama terdapat kualiti rona dalam halaman akan sama misalnya pencetak laser berat, & sama terdapat rona itu akan pudar menurut masa ke masa.

Iklan Atas Artikel

Iklan Tengah Artikel 1

Iklan Tengah Artikel 2

Iklan Bawah Artikel