Semak Trafik Laman Web Dengan 7 Alat Teratas ini

Kebanyakan page web tidak menerbitkan statistik mereka buat tontonan awam, jadi nombor trafik yang sempurna sukar diperoleh. Pada yg terbaik, anda boleh mencari page "page pengiklanan" page web, yg mungkin termasuk bahan pemasaran, maklumat demografi, & ya, data kemudian lintas bulanan.

Tetapi bila itu nir tersedia, satu-satunya pilihan anda adalah bergantung pada penganggar lalu lintas halaman web. Oleh kerana ini tidak pernah 100 peratus sempurna, kami hanya mengesyorkan menggunakannya buat membandingkan trafik tapak dengan istilah nisbi-& lalu, anda hanya perlu membandingkan aturan berdasarkan alat yg sama.

1. Semak Trafik Laman Web Dengan SimilarWeb

SimilarWeb merupakan penganggar pilihan aku  jika aku  ingin melihat apa jenis lalu lintas yg diperolehi oleh laman web.

Nilai sebenar SimilarWeb adalah page Kedudukan Atas Laman Utama di mana anda dapat melihat halaman ranking teratas mengikut kategori dan negara (terhad pada 50 teratas buat pengguna bebas), namun beliau jua membolehkan anda mencari domain tertentu dan melihat laman web tertentu itu statistik.


Apabila anda melihat tapak, anda bisa memperoleh tiga mata data dengan segera: pangkat dunia, pangkat negara, dan pangkat kategori. Ini hebat buat persaingan page web sekilas. Tetapi jika anda menatal ke bawah, anda dapat melihat statistik penglibatan: lalu lintas bulanan, purata tempoh tandang, laman setiap lawatan, dan kadar lantunan.

Tetap menatal dan anda akan melihat sekumpulan butiran lain, misalnya pecahan sumber kemudian lintas, tapak merujuk teratas, trafik media umum, demografi penonton & banyak lagi. Semuanya tersedia secara percuma, menguatkan ini menjadi alat pengukur trafik page web yg terbaik.

Dua. Statistik Laman Web Paling Tepat: Quantcast

Mungkin alat pengukur trafik yg paling tepat dalam masa ini tersedia, namun beliau tiba dengan 2 peringatan krusial: pertama, ketepatannya merupakan jerawatan menurut tapak ke page web, dan ke 2, set datanya sangat terhad berbanding dengan halaman web misalnya SimilarWeb atau Alexa.

Ini ditimbulkan oleh cara kerja syarikat: laman web mesti menyediakan suapan kutipan data Quantcast, yang membolehkan Quantcast buat mula mengumpul data dan menganggarkan trafik buat halaman web tadi. Quantcast tidak boleh menganggarkan trafik secara sempurna buat halaman web yang tidak menyertai. Oleh itu, anda nir akan mencari statistik buat laman web yang paling kurang dikenali pada Quantcast.

Bahawa dikatakan, apabila tapak dijejaki, Quantcast menawarkan banyak data yg luar biasa buat diterajui. Kerugian demografi sangat krusial, termasuk etnik pengunjung, minat belanja, minat media, pekerjaan, dan afiliasi politik.

Tiga. Pemeriksa Lalu Lintas Laman Web Terbaik: Ahrefs

Ahrefs merupakan alat pengoptimuman enjin carian yang bertenaga buat webmaster & terutama dipakai buat perlombongan seluruh jenis data berkaitan kemudian lintas carian-baik untuk page web anda sendiri & buat page web pesaing.

Bukan sahaja anda dapat melihat langkah-langkah yang sempurna menurut lalu lintas carian bulanan halaman web, namun anda bisa melihat jelas jelas di mana trafik itu berasal dan jenis kata kunci yang membawa kemudian lintas . Anda pula boleh melihat maklumat backlink, misalnya mana halaman lain yang menghubungkan ke tapak, seberapa sering mereka menghubungkan, dan bagaimana data itu berubah berdasarkan saat ke ketika.

Malangnya, ad interim Ahrefs adalah alat yg paling berkuasa dalam senarai ini, kuasa itu tiba pada harga. Tidak ada pelan percuma, namun anda boleh mencuba percubaan tanpa had selama tujuh hari buat $ 7. Selepas itu, kos sekurang-kurangnya $ 99 sebulan buat pelan terendah. Ia mahal, namun data itu indah.

4. Track Traffic Website Dengan SEMRush

SEMRush merupakan terutamanya indera pengoptimuman enjin carian, yang bermaksud anda akan menggunakannya menjadi pemilik halaman web buat membantu mencari & menargetkan kata kunci yg membawa anda lebih poly lalu lintas enjin carian. Walau bagaimanapun, sebagai pelawat web biasa, anda boleh menggunakannya buat melihat apa jenis lalu lintas carian tapak yang diperoleh.

Hanya buat menjadi jelas, SEMRush tidak akan menaruh nombor trafik absolut-apabila itu yg anda cari, beralih pada SimilarWeb atau Quantcast. SEMRush merupakan yang terbaik bila anda hanya peduli tentang lalu lintas carian dan anda mahu membandingkan corak trafik carian antara halaman web. Untuk itu, SEMRush cenderung sebagai yang paling tepat.

SEMRush memperlihatkan anda istilah kunci teratas buat halaman web eksklusif, tetapi di atas itu, anda bisa melihat nombor sebenar dan kedudukan enjin carian buat istilah kunci tadi. Anda jua boleh menapis statistik mengikut negara, membolehkan anda melihat pola carian secara serantau.

Ambil perhatian bahawa SEMRush adalah indera freemium. Sebagai pengguna percuma, anda menerima 10 carian percuma setiap hari dan hanya mendapat akses pada gambaran asas. Anda perlu pelan berbayar untuk membuka kunci had yang lebih tinggi dan lebih banyak data, dan mereka mula $ 100 sebulan.

5. Lihat Tapak Dasar Asas Dengan Alexa

Alexa mungkin adalah indera pertama yang muncul pada minda bila anda mencari anggaran kemudian lintas page web. Malangnya, Alexa telah merendahkan pilihan bebasnya selama bertahun-tahun yang hampir nir bermanfaat sekarang.

Cari halaman web mana pun & anda akan melihat Rank Alexa Global & Kedudukan Alexa Negara, ditambah dengan carta mudah yg memberitahuakn kenaikan & kejatuhan kedudukannya sepanjang tahun lalu. Anda juga akan melihat maklumat demografi & istilah kunci terhad. Ia agak pelit tetapi mencukupi bila anda hanya mahu membandingkan dua tapak dan melihat mana yg lebih popular.

Apabila anda ingin melihat lebih daripada data terhad yang anda dapatkan sebagai pengguna Alexa percuma, anda perlu menaik taraf ke rancangan Insight-& yg harganya $ 79 sebulan. Anda boleh mendaftar buat percubaan percuma selama tujuh hari, namun anda perlu memasukkan butiran kad kredit anda dan pastikan anda membatalkan sebelum percubaan percuma berakhir.

6. SitePrice

SitePrice sebenarnya merupakan kalkulator nilai laman web & bukan penaksir trafik, tetapi beliau termasuk anggaran trafik pada pengiraan nilai. Apabila anda melihat tapak, tatal ke bawah untuk melihat statistik lalu lintas dan pendapatan yang dianggarkan, termasuk paparan page harian, pelawat unik harian, & pendapatan iklan setiap hari.

Anda akan perhatikan bahawa nilai-nilai ini adalah jauh berdasarkan apa yg anda dapati, katakan, SimilarWeb atau Quantcast. Itu kerana SitePrice menarik datanya menurut beberapa asal (termasuk SimilarWeb & Quantcast) & purata mereka buat menerima bacaan yg lebih "tepat". Terserah pada anda sama terdapat anda mempercayai lebih atau kurang.

Statistik indah lain termasuk keterlihatan enjin carian, asumsi backlink, umur domain, & pesaing utama. Juga, jangan lupa bahawa alat ini hanyalah penganggar jadi jangan merogoh evaluasi laman webnya pada nilai muka.

7. Anggaran Trafik

Anggaran Trafik mungkin bukan indera penaksir yg paling ganteng , tetapi ia berfungsi menggunakan tujuannya. Grafik anggaran menampakan pola trafik page web anda sepanjang tahun lalu, & anda mendapat nilai trafik berangka selama 30 hari yg kemudian. Ia relatif gampang-mungkin terlalu banyak.

Tatal ke bawah & anda akan melihat data mengenai kata kunci mana yang disasarkan sang tapak. Ini berguna untuk meneroka laman web lain yg merupakan pesaing utama buat halaman web ini. Tidak banyak yang melampaui itu. Untuk output terbaik, pakai Anggaran Trafik menjadi indera tambahan bersempena dengan yg lain pada senarai ini.

Bagaimana Popular Adakah Laman Web Kegemaran Anda?
Anda akan perhatikan bahawa 2 indera yg disyorkan sudah hilang menurut senarai ini: Alexa & Bersaing.

Jika anda ingin melihat aturan trafik buat halaman web yang menggunakan Alexa, anda perlu mendaftar buat pelan Lanjutan yang berharga $ 149 sebulan, & itu terlalu mahal apabila anda boleh menerima anggaran yg serupa di loka lain secara percuma. Bagi Bersaing, ia ditutup pada penghujung 2016.

Iklan Atas Artikel

Iklan Tengah Artikel 1

Iklan Tengah Artikel 2

Iklan Bawah Artikel