Huawei Mate XS Telefon Dilipat Dengan Kirin 990 SoC Tetap debut dalam Mac 2020

Huawei Mate XS menggunakan sokongan 5G ditetapkan buat debutnya pada Mac 2020, syarikat China mengumumkan dalam pelancaran Mate X pada hari Rabu di pasaran rumahnya. Telefon pandai  baru ini akan melancarkan reka bentuk yg dilipat - sama menggunakan Mate X yg dari. Walau bagaimanapun, dia akan dikuasakan oleh Huawei's HiSilicon Kirin 990 SoC, bukan Kirin 980 SoC yg dipaparkan pada Mate X. Huawei dalam pelancaran Mate X dalam acara pra-MWC 2019 dalam bulan Februari, dia menyerlahkan panel gambaran OLED yang fleksibel pada Mate X buat membicarakan pengalaman tablet misalnya 8 inci.

Pada pelancaran Mate X di China, Huawei mempamerkan slaid yg menonjolkan debut Mate XS. Telefon pintar ini dikuasakan sang HiSilicon Kirin 990 SoC yg merangkumi modem 5G bersepadu , misalnya yang dilaporkan sang Sohu.Com.

Tidak seperti Huawei Mate XS, Mate X yg dari termasuk HiSilicon Kirin 980 SoC yg dilengkapi menggunakan modem Balong 5000 buat menyokong sambungan 5G.

Bulan lepas, Huawei memperkenalkan yang Mate 30 & Mate 30 Pro dengan Kirin 990 SoC. Chipset, yang diklaim-sebut menjadi "sistem 5G yg paling berkuasa pada global" menggunakan modem 5G "yg paling berkuasa", diumumkan menjadi penawaran 5G yang sanggup syarikat hanya beberapa hari sebelum pelancaran siri Mate 30.

Huawei tidak menetapkan sebarang ciri atau spesifikasi primer Mate XS - kecuali mengesahkan Kirin SoC baru. Bagaimanapun, pameran yg dipamerkan dalam slaid rasmi dalam program Rabu memperlihatkan bahawa telefon itu akan memiliki reka bentuk yg agak serupa menggunakan Mate X. Handset ini juga kelihatan mempunyai optik Leica.

Pada bulan Ogos, Mate X muncul pada TENAA menggunakan beberapa gambar - membayangkan perubahan halus terhadap apa yg dipamerkan pada MWC 2019 awal tahun ini. Telefon dengan nombor contoh Huawei TAH-AN00 kelihatan memiliki peletakan butang tweak dan mungkin dilengkapi dengan engsel yg lebih baik.

Huawei dalam mulanya melancarkan Mate X pada China. Walau bagaimanapun, dia mempunyai rancangan untuk membawanya ke pasaran lain termasuk India . Telefon dilipat bersaing dengan Samsung Galaxy Fold yang dilancarkan di pasaran India awal bulan ini.

Iklan Atas Artikel

Iklan Tengah Artikel 1

Iklan Tengah Artikel 2

Iklan Bawah Artikel