Woo-dy adalah papan kekunci mekanikal berkelas dengan bahagian liar neon

The Woo-dy keyboard berbuat demikian dengan beberapa cara. Ia mempunyai pangkalan kayu, pencahayaan RGB disesuaikan, dan serba boleh sama ada sambungan Bluetooth atau USB. Persoalannya, apakah ini mencukupi buat memberi kesan kepada Woo-dy buat menonjol? Jawapannya: sama sekali tidak.

Woo-dy boleh didapati buat pra-pesanan pada Kickstarter kini   dari $ 99 , menggunakan penghantaran yg dijadualkan dalam bulan Februari tahun depan.

Apa yang ada pada Kotak?
Unit semakan kami tiba di pada kotak yg kelihatan asas, dan misalnya umumnya menggunakan papan kekunci, tidak poly di dalamnya. Jelas sekali, anda menerima papan kekunci, tetapi Woo-dy termasuk beberapa alat yang bermanfaat buat penyesuaian.

Anda mendapat kabel USB yg boleh dilepaskan, yang menggunakan penyambung jenis C dalam hujung papan kekunci & penyambung jenis A standard bersaiz penuh dalam yg lain. Di samping itu, kotak ini mengandungi alat kunci & menukar indera menarik.

Daripada penarik keycap plastik murah termasuk dengan banyak papan kekunci lain yang aku  lihat, ini merupakan jenis plastik dan logam standard yg anda dapati pada alatan komputer.

Membina Kualiti dan Reka Bentuk
Salah satu tarikan terbesar Woo-dy merupakan pangkalan kayu. Saya tidak pasti jika ini adalah fasad atau jika kayu itu dibina. Sama terdapat cara, keyboard nir betul-betul ringan, tetapi beliau tidak hampir seperti yg aku  harapkan. Ini mungkin disebabkan sang aloi aluminium yang dipakai di seluruh pembinaan.

Woo-dy boleh didapati pada dua bungkus: ceri dan walnut. Untuk kajian kami, kami sedang melihat ceri, yg lebih ringan berdasarkan kedua-dua selesai. Sama ada cara, kualiti pelatihan kelihatan relatif baik. Sama ada ia fasad atau nir, kayu nampaknya sebagai sekeping padu tunggal, tidak pelbagai kepingan berlapis beserta.

Ini seolah-olah berlaku dengan setiap aspek keyboard. Rasanya padat berdasarkan keycaps ke suis, ke 2-duanya akan kita sentuh di bahagian mereka sendiri. Bagi papan kekunci itu sendiri, nir pernah terdapat perasaan melenturkan di bawah tekanan kekunci anda, sesuatu yang saya perhatikan pada keyboard lain sebelum ini.

Pemandu & Perisian
Anda nir memerlukan pemandu buat menggunakan papan kekunci ini, seperti yg anda harapkan daripada papan kekunci yg dibentuk dalam dekad yg lalu atau lebih. Perisian yang disertakan adalah serupa dengan apa yg anda harapkan bisa dicari menggunakan papan kekunci permainan. Anda menerima sokongan makro, contohnya, yang rupawan jika anda menggunakannya.

Kebanyakan fokus perisian merupakan buat mengawal pelbagai aspek kilatnya. Ini merupakan menurut apa yang biasa pencahayaan merupakan buat menyesuaikan lampu dengan cepat dengan menaruh fungsi kepada hotkeys. Perisian ini menunjukkan lebih banyak kawalan daripada poly pengguna yang pernah perlukan, tetapi sangat indah buat mempunyai fungsi tambahan bila anda mendapati anda memerlukannya.

Pencahayaan
Lampu belakang LED RGB pada Woo-dy sanggup memaparkan 16.8 juta warna. Kedua-dua gambar dan video papan kekunci ini, sama terdapat yg saya ambil atau yg dipaparkan pada halaman Woo-dy Kickstarter, nir sahih-sahih melakukannya keadilan. Untuk benar-sahih menghargainya, anda perlu melihat papan kekunci ini pada tindakan.

Kami bukan hanya bercakap mengenai rona-rona statik di sini, sama terdapat. Anda boleh menetapkan papan kekunci buat pulsate & "bernafas" pada pelbagai rona atau corak. Itulah yang dibina pada Woo-dy-theoretically, anda boleh memprogram pencahayaan buat melakukan lebih poly lagi.


Suis & Perbualan Papan Kekunci
The Woo-dy bertujuan buat norma customizability ketika tiba ke bagaimana keyboard sahih-sahih berfungsi. Apabila menempah, anda akan menerima pilihan suis keyboard anda. Ini bukan suis MX Cherry, tetapi kebalikannya Gateron.

Apabila anda pernah membeli papan kekunci mekanikal yg memakai suis Cherry, anda akan menemui setara warna berfungsi di sini. Suis biru merupakan yg paling sentuhan dan "klik", sementara yg merah licin dan memerlukan sedikit kuasa buat diaktifkan. Suis coklat berada pada tengah-tengah, menggunakan sentuhan sentuhan lembut yg kurang ketara daripada biru.

Unit tinjauan kami tiba dengan suis coklat, yang aku  akan mempertimbangkan pilihan yg selamat buat kebanyakan orang. Apabila anda hanya akan memakai papan kekunci buat menaip, anda mungkin ingin mempertimbangkan warna biru. Sebaliknya, merah mungkin sebagai pilihan yang lebih baik untuk permainan.

Saya memiliki pengalaman paling poly memakai suis biru, & saya nir pernah sebagai peminat suis merah. Dengan suis coklat, saya dapat beradaptasi dengan menaip Woo-dy pada masa beberapa minit. Rasa papan kekunci dengan gampang boleh membuang aku  apabila ada sesuatu yg tidak betul, namun mujurlah, itu jauh berdasarkan kes di sini.

Sekiranya terdapat satu titik terhadap nuansa Woo-dy, itu adalah kunci F & J kekurangan penanda "baris rumah" yang terdapat pada kebanyakan papan kekunci. Yang mengatakan, rasa kunci utama ABS begitu baik sebagai akibatnya saya dapat melihat mengapa para pereka nir mahu menipu mereka dengan nubuk plastik yang sedikit.

Adakah Kunci Kekurangan Masalah?
Melihat gambar Woo-dy, anda mungkin bisa melihat beberapa kekunci yg hilang. Bergantung pada papan kekunci yang dipakai buat anda, anda mungkin melihat banyak kekunci yang hilang. Ini mengambil pendekatan yg dilucutkan ke atas poly papan kekunci berbanding pesaingnya yg sering dilakukan.

Ia nir hanya pad nomor , tetapi juga kekunci Fungsi. Orang ramai nir menggunakan kekunci F misalnya yg mereka pakai selama bertahun-tahun, tetapi mereka telah berubah menjadi kekunci multimedia pada banyak papan kekunci. Anda tidak akan menemui mereka pada Woo-dy sama terdapat.

Itu masih nir banyak kasus bagi ramai orang, tetapi Woo-dy pulang lebih jauh lagi. Sebagai model, kunci tilde hilang sepenuhnya. Bagi pemain, ini mungkin nir akan sebagai perkara, namun apabila anda seseorang programmer atau pentadbir sistem yg menghabiskan skrip shell menulis hari mereka, kunci yang hilang itu bisa menjadi kasus.

Woo-dy menangani masalah ini melalui penggunaan kekunci Fn yg meluas. Ini bukan hanya menghidupkan kekunci nombor ke pada kunci fungsi yang betul walaupun. Hit Fn + Escape dan anda menerima kunci Tilde anda pulang. Kunci ini jua menambah sokongan primer multimedia, membolehkan anda mengawal lampu latar, & pula mengawal fungsi Bluetooth.

Kesambungan
Woo-dy nampak seperti papan kekunci yang dimaksudkan untuk menyambung terus ke pada komputer anda, jadi itulah cara pertama kami mengujinya. Waktu tindak balas merupakan ultra-rendah, namun walaupun melalui Bluetooth masa tindak balas diiklankan menjadi 4ms.

Peralihan N-key merupakan pengeluar papan kekunci yg sering mengiklankan tanpa sahih-sahih menyokong. Mungkin mereka menganggap bahawa pengguna tidak akan pernah memukul had utama. Dalam menguji Woo-dy, saya memuatkan beberapa kaedah ujian pengujian yg berbeza, & keupayaan fizikal aku  untuk memukul kekunci maksimum sebelum saya pernah memukul apa-apa jenis had. Ini merupakan tambahan primer buat pemain.

Menggunakan papan kekunci Woo-dy pada mod Bluetooth agak gampang. Ia menyokong sebagai akibatnya tiga sambungan berasingan, dipetakan kepada Z, X, & C pada papan kekunci. Tekan Fn + Space buat menghidupkan Bluetooth, lalu tahan Fn ditambah butang yang ingin anda berikan kepada sambungan dan papan kekunci akan memasuki mod berpasangan.

Saya menguji papan kekunci pada komputer Windows & Mac dalam mod berwayar, & menggunakan iOS serta pada mod Bluetooth. Saya tidak pernah menghadapi apa-apa kasus buat mendapatkan Bluetooth berfungsi.

Satu-satunya perkara yg saya hadapi artinya dengan memasang keyboard dalam personal komputer  nir mematikan Bluetooth secara automatik. Dalam kes ini, yang perlu saya lakukan merupakan tekan Fn + Space buat menghidupkan Bluetooth & keyboard berfungsi dengan baik.

Ubahsuaian
Sekiranya ada papan kekunci Woo-dy nir keluar berdasarkan kotak, ada peluang yg baik buat anda melakukannya. Ini terpakai kepada hampir setiap aspek keyboard.

Sama seperti mana-mana papan kekunci mekanikal, anda boleh menggantikan keycaps dengan mana-mana yg anda inginkan. Anda juga boleh mengubah suis, jadi jika anda memesan papan kekunci dengan suis coklat dan memutuskan anda lebih suka  rasa blues, anda boleh menukarnya.

Anda jua boleh menukar jenis suis tertentu dalam kekunci anak panah semasa anda memakai orang lain pada kekunci surat. Lebih baik lagi, mereka panas-swappable, jadi anda boleh mencuba semua ini semasa papan kekunci dipasang. Anda mungkin tidak perlu, namun rupawan yg anda boleh. Ia jua lebih gampang daripada membina papan kekunci mekanikal anda sendiri , namun dengan kebanyakan faedahnya.

Menggunakan perisian ini, anda juga boleh tetapkan pemetaan kunci tersuai. Lebih baik lagi, Woo-dy mempunyai ingatan dalaman buat mengingati keutamaan anda. Ini bermakna anda boleh menetapkan papan kekunci pada mesin Windows, kemudian pasangkannya ke Mac anda & tekan makro buat menukar ke susun atur yg lebih mesra Mac. Anda tidak perlu memasang perisian Woo-dy pada Mac anda sama sekali buat kerja ini.

Sekiranya Anda Membeli Woo-dy?
Jawapan ringkasnya merupakan ya, Woo-dy sahih-benar bernilai membeli, namun anda perlu memahami apa yang anda dapatkan.

Dan anda perlu tergesa-gesa. The Kickstarter berjalan sampai akhir bulan September , menggunakan penghantaran yg dijadualkan dalam bulan Februari tahun depan. Model Cherry dengan bateri boleh didapati pada harga awal burung $ 119; pilihan Walnut kos tambahan $ 20.

Anda memiliki pelbagai pilihan untuk terselesaikan dan suis, & ini boleh membantu anda menyesuaikan papan kekunci menggunakan cita-cita anda. Terdapat juga pertimbangan yg lebih besar  pada sini.

Woo-dy menunjukkan 2 papan kekunci asas: satu dengan bateri terbina pada & satu tanpa. Anda sahih-sahih mahu pulang dengan pilihan menggunakan bateri. Pasti, anda boleh kuasa papan kekunci dengan pek kuasa buat menjadikannya sebahagian wayarles, namun siapa yang mahu melakukan itu? Walaupun anda positif Woo-dy tidak akan meninggalkan meja anda, pilihan tambahan yang diberikan oleh bateri bernilai wang tambahan.

Iklan Atas Artikel

Iklan Tengah Artikel 1

Iklan Tengah Artikel 2

Iklan Bawah Artikel