Bentuk Google Boleh Lakukan Apa-apa Dengan Tambahan Awesome ini

Alat ini boleh membantu anda mengumpul maklumat tentang apa-apa. Jika anda memakai Borang Google , maka anda sudah memahami itu.

Tetapi anda mungkin nir menyedari bahawa anda boleh membawa borang anda ke peringkat seterusnya menggunakan tambahan yang tepat.

Meningkatkan Bentuk Google Anda & Dapatkan Lebih Banyak daripada Mereka  
1. CheckItOut

Buat senarai lebih baik menggunakan daftar masuk dan daftar item.

CheckItOut merupakan tambahan hebat bila anda memerlukan borang untuk menyemak item masuk & keluar. Anda mungkin menggunakannya untuk alat-alat kerja misalnya komputer riba & projektor. Atau anda boleh menggunakannya buat bekalan kelas seperti kitab   teks dan DVD khusus subjek.

Borang ini menggunakan jelas menunjukkan item yang tersedia buat daftar keluar dan kemas kini   secara automatik menjadi item dipilih. Dan bila telah waktunya buat memulangkan sesuatu item, anda boleh mempunyai peserta memakai borang ini buat menyemaknya kembali.
Sebaik sahaja anda memasang add-on, persediaan merupakan gampang. Buat atau buka borang anda, klik butang Tambah Tambah & pilih CheckItOut . Dalam tetingkap pop timbul, pilih Tambah / Edit Set Soalan buat membuat pertanyaan anda.
Apabila bar sisi terbuka, berikan Set Nama , pilih jenis soalan, & lalu isi teks kosong buat diperiksa dan semak item. Klik butang Tambah dan soalan akan mengisi pada bentuk anda. Kemudian, tambahkan senarai item anda pada soalan Check Out
dua. Choice Eliminator dua [Tiada Lagi Available]
Menghapuskan pilihan dari jenis soalan pilihan, drop-down, atau kotak semak.

Untuk mengeluarkan jawapan kepada soalan selepas mereka telah dipilih, lihatlah Choice Eliminator 2. Tambahan ini bermanfaat buat borang pada mana jumlah jawapan yang terhad boleh diterima. Sebagai contoh, anda boleh menggunakannya buat masa penjadualan buat persidangan ibu bapa-pengajar atau ulasan tahunan pekerja.

Anda boleh menetapkan bilangan jawapan yang boleh dipilih sebelum beliau dimuntahkan dari borang. Menggunakan model kajian tahunan, anda boleh menciptakan pekerja menentukan masa yg mereka bisa berjumpa. Apabila seorang menentukan satu masa, ia akan dimuntahkan dari borang supaya tiada pekerja lain boleh menentukan masa yg sama.
Sebaik sahaja anda memasang add-on, buat atau buka borang anda. Klik butang Tambah dan pilih Choice Eliminator dua . Dalam tetingkap pop timbul, pilih Konfigurasi untuk menciptakan pertanyaan anda.
Jika bar sisi terbuka, pilih helaian data buat jawapan anda, & tandakan kotak pilihan Pilihan Penghilang untuk pertanyaan tambahan. Secara lalai, had itu akan menjadi satu tindak balas bagi setiap item; Walau bagaimanapun, anda boleh menukarnya dengan mengklik ikon gear . Kemudian, laraskan had yang dibutuhkan, susun semula jawapan, & tambahkan teks apabila tiada pilihan yang tersisa buat peserta.


3. Bidang Dinamik
Kemas sekarang medan borang dengan data dinamik.

Apabila anda bekerja menggunakan spreadsheet data yg ingin anda gunakan dalam Borang Google, Bidang Dinamik adalah add-on buat anda. Anda boleh mengisi jawapan pada soalan menggunakan data menurut Helaian Google, Drive, Kenalan, atau Kumpulan.

Jika anda memakai borang untuk pesanan produk atau pada mana pekerja perlu menentukan nama mereka berdasarkan senarai, ini merupakan indera pemetaan data yang hebat. Sebaik sahaja anda menentukan sumber data, pilih saja helaian dan lajur khusus berdasarkan hamparan anda buat soalan itu.

Hanya pasang add-on dan lalu buat atau buka borang anda. Klik butang Tambah & pilih Field Dinamik . Dalam tetingkap pop ada, pilih Buat Pemetaan buat bermula. Kemudian lengkapkan setiap medan buat mengisi data & klik Simpan apabila anda terselesaikan.
Selepas anda menciptakan pemetaan, anda mesti mengemas sekarang borang. Buka tambahan dari butang sekali lagi dan kali ini, pilih Pemetaan Kemaskini . Setelah selesai, anda akan melihat mesej ratifikasi pembaruan bersama-sama menggunakan perubahan pada borang anda.
4. FormRanger
Cepat auto-mengisi senarai pilihan berganda.

FormRanger berfungsi sama menggunakan Field Dynamic yg membolehkan anda mengisi jawapan bentuk berdasarkan spreadsheet (saat ini hanya Google Sheets). Namun masih ada beberapa perbezaan yang anda mungkin suka  dengan tambahan ini.

Pertama, borang Ranger akan memaparkan seluruh soalan bentuk yg berkenaan pada bar sisi. Daripada menentukan satu demi satu & membuka add-on, anda boleh menjaga seluruh soalan sekaligus. Seterusnya, alat ini membolehkan anda mengaktifkan semula semula soalan secara automatik apabila penyerahan borang atau setiap jam.
Akhirnya, semasa memilih data anda, formRanger menyediakan pratonton gampang. Ini adalah karakteristik yg baik buat mengurangkan risiko memilih lembaran atau lajur yang galat.
Sebaik sahaja anda memasang add-on, selebihnya gampang. Buat atau buka borang anda, klik butang Add-ons , & pilih FormRanger . Dalam tetingkap pop ada, pilih Mula buat bermula. Kemudian lengkapkan setiap medan buat mengisi data menggunakan memilih asal, helaian & lajur anda pada tetingkap pop timbul. Klik Seterusnya , namakan senarai nilai anda, dan tekan butang Simpan & Isi Orang . Itu sahaja!
Lima. BorangLimiter
Hentikan borang daripada mendapat jawapan selepas nombor tertentu.

Anda nir perlu jangan lupa untuk menutup borang dengan FormLimiter. Tambahan gampang ini membolehkan anda menghentikan borang penyerahan menurut tarikh atau nombor atau mendapat respons. Anda boleh menggunakan ini apabila anda mengumpul data buat memperlihatkan promosi seperti "X yg pertama buat bertindak balas mendapat kupon." Atau pakai apabila anda memerlukan maklumat itu untuk memenuhi tarikh akhir untuk pengedar produk.
Anda kemudian memilih untuk menutup borang dalam tarikh & masa tertentu atau selepas beberapa jawapan tertentu. Anda jua boleh menyesuaikan mesej yang dipaparkan buat ke 2-dua pilihan pada borang. Dan untuk kemudahan yang lebih poly, anda boleh mendayakan pemberitahuan e-mel pada diri sendiri bila penyerahan ditutup.
6. Pembuat Kod QR
Menjana kod QR untuk borang anda.

Alat lain yg bermanfaat buat Borang Google anda adalah Pembuat Kod QR. Anda boleh menggunakannya buat memperlihatkan lebih poly kelenturan kepada peserta anda. Cuma tambah kod itu ke borang anda atau bagikannya dan orang lain boleh mengakses borang anda menurut peranti mudah alih mereka menggunakan imbasan gampang.

Sebaik sahaja anda memasang add-on, set-up merupakan gampang. Buat atau buka borang anda, klik butang Add-on , dan pilih Maker Code QR . Di tetingkap seterusnya, pilih Dapatkan Kod QR borang aku  . Kod QR anda akan dipaparkan di tetingkap pop muncul beserta menggunakan URL buat borang tersebut.

Anda kemudiannya boleh mengklik butang buat menambah kod ke borang anda. Atau, bila anda bercadang buat mengedarkan kod anda dan tidak menginginkannya pada borang, salin URL dan tekan Selesai buat menutup tetingkap. Ambil perhatian bahawa bila anda menambahkannya ke borang anda, beliau mungkin mengambil sedikit buat kod dipaparkan. Anda pula boleh mengklik butang penyegar penyemak pengaruh anda dalam halaman itu buat menggerakkannya lebih cepat.
Tambahan Google Forms Bantu Lain
Walaupun seluruh bentuk Borang Google pada atas boleh dipakai buat mempertinggi bentuk perniagaan anda & membuat penciptaan mudah, ingat mengenai backend. Alat lain ini boleh memberikan butir-buah yang anda perlukan dalam atau selepas penyerahan borang:
Ringkasan Lanjutan - Tambahan ini memberi graf yang berwarna-warni dan membantu data yang dikumpul sang borang anda. Untuk pandangan pantas atau persembahan perniagaan, ini adalah indera hebat.
Pengarah Data - Tambahan ini memungut data yang dikumpulkan dari borang anda ke pada spreadsheet, yg bagus buat dianalisis.
Pemberitahuan E-mel - Pengaya ini menyediakan cara mudah buat menerima pemberitahuan e-mel atau gampang alih apabila borang anda dihantar. (E-mel ditunjukkan pada bawah.)
Dapatkan Barang
Sekiranya anda telah bersedia buat menggunakan satu atau lebih tambahan yang hebat ini, pulang ke Borang Google dan log masuk. Pilih borang yang ada atau buat yg baru. Kemudian, klik Lagi (ikon tiga titik) pilihan dari sajian atas dan pilih Tambah .
Anda boleh menyemak impak add-on mengikut kategori, namun jika anda memahami mana yg anda mahu, masukkan nama itu ke dalam kotak carian. Untuk menambahkannya ke akaun Google Forms anda, klik butang Percuma biru dan kemudian sahkan akaun Google anda. Tutup tetingkap kedai dan add-on akan ada dalam senarai Add-on anda .

Buat Lebih Banyak Borang Google Dinamik
Sama terdapat terdapat satu tambahan tambahan atau lebih yang anda fikir bisa memberi manfaat pada Borang Google anda, cuba mencuba. Setiap orang boleh menjimatkan masa anda, mengurangkan risiko kesilapan, dan mengambil kerja daripada mengekalkan borang anda. Dan dengan alat yang menghilangkan jawapan, menetapkan had masa, & memakai proses masuk dan keluar, anda boleh menjadikannya lebih dinamik.

Iklan Atas Artikel

Iklan Tengah Artikel 1

Iklan Tengah Artikel 2

Iklan Bawah Artikel