7 Alternatif Instagram buat Jurugambar Pintar

Apa sahaja jurugambar telefon pintar anda, anda mungkin di Instagram. Tetapi bagaimana jika anda bosan dengan pics makanan, kuliner sendiri, dan foto yang dipentaskan buat Insta? Atau anda tidak gembira dengan skandal Facebook pada Cambridge Analytica dan ingin mendapatkan berdasarkan segala yg berkaitan menggunakan Facebook (yang berlaku buat mempunyai Instagram)?

Syukurlah masih ada beberapa cara lain  hebat buat Instagram. Dan kami telah mengumpulkan senarai mereka buat menyelamatkan anda perlu mencari.

1. Dayflash

Adakah anda bosan menggunakan format persegi Instagram buat foto? Dayflash adalah cara lain  Instagram dengan fokus pada pengalaman skrin penuh yg mendalam.

Ia percuma buat mendaftar buat Dayflash. Cukup untuk akaun dan mulakan berkongsi foto skrin penuh dengan global. Semua imej yg ditangkap menggunakan kamera terbina dalam mengekalkan kualiti resolusi tinggi dalam 1080p. Walaupun untuk mengurangkan kekacauan mereka tidak bisa disimpan ke peranti anda secara automatik.


Pemidang tilik merogoh holistik skrin peranti anda. Format ini membawa kepada lebih banyak foto estetika yang menyenangkan yang kelihatan hebat & jauh lebih hidup daripada segi 2.

Foto boleh dibuang ke dalam Dayflash dari Roll Camera atau Pustaka Foto anda. Ini bermakna anda nir akan pernah kehilangan peluang buat berkongsi. Foto-foto ini menggunakan resolusi asal, hanya dizum sedikit dalam Dayflash kerana fokus penuh skrin.

Dayflash membolehkan jurugambar menciptakan sebarang pengeditan pada mana-mana imej. Editor foto termasuk alat pelarasan asas, & masih ada kesan yang menyenangkan & penapis buat digunakan jua.

Jika anda mencicipi keperluan untuk menerima kreatif, Dayflash lebih memberi ide daripada Instagram. Ia mengesyorkan pengguna lain yg popular mengenai perkhidmatan ini buat membantu anda menemui orang lain yg berkongsi keghairahan anda.

Dan apabila anda nir bisa menyerah Instagram lagi, Dayflash membolehkan anda menambah nama pengguna Instagram anda ke profil Dayflash anda. Dengan cara ini, orang lain boleh menyemak Instagram anda pada satu ketuk.

Dua. SmugMug

SmugMug memiliki komuniti jurugambar yang dibina oleh jurugambar. Ia adalah perkhidmatan premium, jadi "anda bukan produk kami namun keutamaan kami" mengikut pencipta. Ini niscaya salah  satu tempat terbaik buat memamerkan gambar-gambar anda, dan mungkin juga membuat sedikit wang menurut mereka.

Untuk menyertai SmugMug, anda membuat akaun percuma. Ini bermula percubaan 14 hari, selepas itu anda menentukan galat satu daripada empat rancangan: Asas, Kuasa, Portfolio, & Perniagaan. Harga bermula dalam $ lima.99 / bulan untuk Asas dan naik $ 41.99 / bulan buat Perniagaan.

Dengan SmugMug, ini cara terbaik buat melihat dan memamerkan foto dari telefon pintar anda. Walaupun anda tidak dapat membuat galeri, folder, atau halaman menurut apl mudah alih, anda boleh melihat semua koleksi anda semasa pada perjalanan, & memuat naiknya terus menurut Perpustakaan Foto atau Rak Kamera. SmugMug pula memberi anda muat naik telefon pintar tanpa had.

Untuk waktu-saat apabila anda memiliki sambungan internet yang kurang boleh dipercayai, pilihan SmugMug buat memuat turun holistik galeri boleh didapati pada luar talian merupakan lif penyelamat (dan menjadikannya alternatif Instagram yang hebat buat jurugambar pada mana sahaja). Dengan cara itu, anda masih bisa memberitahuakn kerja terbaik anda kepada rakan, keluarga, atau pelanggan.

Atau jika anda memiliki keutamaan tentang apa yg akan ditunjukkan, hanya koleksi eksklusif kegemaran untuk akses yang lebih cepat. SmugMug membolehkan anda berkongsi Imej & video melalui SMS, e-mel, Twitter, atau Facebook, jadi dia tidak terhad pada tontonan individu.


Jika anda memerlukan semangat pandangan baru, ikuti ahli-pakar lain dari komuniti SmugMug. Aplikasi ini memudahkan buat mencari rakan, famili, rakan sekerja dan orang lain yang kerja anda mengagumi. Dan jika anda mengikuti seseorang, anda boleh melihat seluruh galeri awam mereka.

3. EyeEm

Jika anda mahu menyertai komuniti yang bersaing menggunakan Instagram, maka EyeEm adalah pertaruhan terbaik anda. Masyarakat EyeEm lebih daripada 20 juta orang yang bertenaga, dan ini cara yang baik buat mencari inspirasi & juga menciptakan sedikit wang tambahan.

Ia merupakan percuma buat mendaftar untuk EyeEm dengan e-mel atau Facebook. Anda lalu disambut menggunakan skrin Penemuan baru . Di sini, anda akan dapati gambar yg diambil berhampiran anda, wawancara menggunakan ahli dari komuniti EyeEm, tutorial fotografi, pertandingan foto dan jurugambar yg dipaparkan. Ia adalah batu loncatan yang hebat untuk mendapatkan juz kreatif anda mengalir.

EyeEm membolehkan pengguna snap foto baru secara langsung, atau mengimport imej menurut Roll Camera. Terdapat karakteristik di EyeEm, Dipilih sang EyeEm Selects , yang mengimbas imej anda dan menentukan foto dengan nilai estetik tertinggi, dari prosedur pemecahan  mereka. Ia selamat & sahih-benar peribadi, kerana pengimbasan hanya dilakukan pada peranti mudah alih anda, bukan dalam pelayan mereka.

Selepas anda memilih foto anda, anda boleh melakukan suntingan asas atau memakai penapis, & semuanya percuma. Setelah itu, tambahkan kapsyen, pilih tag (ini membantu orang lain menemui & mungkin membeli imej anda), dan kemudian bam, dia dimuat naik ke EyeEm.

Jika anda berada pada EyeEm, beliau bukan hanya tentang mendapatkan suka , yg mana Instagram lebih lanjut tentang hari ini. EyeEm memberi tumpuan pada memberi ilham pada ahli-pakar lain buat lebih kreatif dengan foto mereka, dan anda berpotensi buat menghasilkan wang dari pekerjaan anda sebagai bonus.

4. 500px

Bagi mereka yg mencari komuniti fotografi yg berfokus dan bersemangat, maka 500px adalah satu lagi pilihan.

Dengan 500px, jurugambar mendapat komuniti lebih 11 juta jurugambar mempamerkan kerja mereka. Semasa anda menyemak pengguna lain, mudah buat mencari ceramah anda pada kalangan bakat tadi. Masyarakat menggalakkan maklum balas terbuka dari orang lain, membantu anda berkembang & matang sebagai jurugambar.

Jika anda telah bersedia buat berkongsi, 500px membolehkan anda memuat naik foto resolusi penuh secara pribadi menurut telefon pandai  anda. Pulse membolehkan anda mendapatkan maklum balas segera dari orang lain, & anda akan menerima pengiktirafan buat kerja anda.

Menghubungkan dengan jurugambar lain juga penting dalam 500px, dan apabila anda mula mengikuti orang, mereka akan menjadi sambungan. Ada pula curation pada 500px, jadi anda menerima cadangan menurut kesukaan peribadi anda sendiri, dan Editor juga bisa menaruh panduan.

Dengan 500px, anda mendapat komuniti yang berfokus yang memfokuskan pada fotografi yang berkualiti, bukan hanya foto & selfies misalnya pada Instagram. Jika anda menganggap fotografi telefon pintar krusial, maka anda wajib  mempertimbangkan menyertai campuran 500px.

Lima. Oggl

Sekiranya anda mahukan aplikasi seperti Instagram dan nir tersesat terlalu jauh menurut formula, maka Oggl adalah satu buat diperiksa. Perkhidmatan ini datang berdasarkan orang yg sama yg membuat Hipstamatic, aplikasi kamera vintaj yang popular sejak bertahun-tahun yg kemudian.

Panduan Pemula Terbaik buat Hipstamatic
Aplikasi fotografi iPhone Hipstamatic boleh menjadi sedikit hangat pada mulanya, cuba memahami bagaimana semua kombinasi yg berbeza berfungsi & jenis kesan yang boleh anda buat memakai aplikasinya.
Jika anda pertama ...
Sebelum Instagram sebagai kemarahan, Hipstamatic agak popular, terutama menggunakan orang muda. Ia memberikan pengguna satu pengalaman yg unik & menggabungkan kamera retro dengan teknologi moden. Hipstamatic telah memudar pada beberapa tahun kebelakangan ini, tetapi Oggl telah menghembuskan nafas baru ke pada syarikat.

Dengan Oggl, pengguna menerima keseronokan Hipstamatic pada pakej moden yang serupa dengan Instagram. Anda snap foto baru terus dengan kamera Oggl, atau mengimport dari Roll Camera. Oggl menggunakan lensa dan filem Hipstamatic klasik, dan anda mendapat pratonton langsung semasa merakam atau mengedit, jadi nir terdapat tangkapan yg terlibat.

Oggl mempunyai kombinasi pratetap buat Lanskap, Potret, Kehidupan Malam, Makanan, dan Sunset. Walau bagaimanapun, anda boleh mencampur-&-padankan kanta yg tersedia buat menciptakan penampilan unik buat foto anda.

Jika anda memuat naik foto, dia tersedia buat semua komuniti untuk menyemak. Oggls anda jua boleh pergi ke Instagram, Facebook, Twitter, Flickr, Tumblr, atau bahkan Foursquare apabila anda mahu.

6. Retrica

Jika anda suka  selfies Instagram, maka Retrica akan menciptakan permainan anda. Fokus Retrica adalah dalam diri sendiri dan kebebasan buat mengekspresikan diri melalui mereka.

Retrica menyediakan pengguna dengan senjata akbar penapis menyenangkan yg memfokuskan dalam kecantikan anda, jadi anda nir perlu menghabiskan masa mengeditnya buat kesempurnaan. Dan apabila anda tidak boleh memutuskan yg selfie kelihatan terbaik, pembuat kolaj terbina pada membolehkan anda menambah berbilang imej dan membaginya dengan warga . Atau anda boleh menggunakan Retrica misalnya fotobooth retro.

Terdapat juga sokongan untuk video eksklusif, atau anda boleh menghidupkan kolaj & video ke pada GIF. Kerana GIF lebih menyeronokkan, bukan? Dan bila anda cenderung, anda boleh menambah pelekat dari beratus-ratus pilihan, misalnya Kisah Instagram atau Snapchat. Dan apabila itu nir mencukupi, anda boleh melakukan doodle dan letakkan setem pada imej anda jua.

Sebaik sahaja anda telah menyempurnakan selfie dalam hari itu, kongsi dengan komuniti atau rangkaian sosial kegemaran anda. Orang ramai Retrica pula sinkron, jadi cara terbaik buat menciptakan kawan-kawan baru & menarik.

7. VSCO

Apabila anda berfikir mengenai fotografi telefon pandai , anda mungkin memikirkan Syarikat Bekalan Visual sudah. VSCO populer dengan perisian pengeditan foto, namun adakah anda memahami beliau pula sebuah komuniti?

VSCO menyediakan pengguna dengan pengganti kamera yang bertenaga serta sebuah studio pengeditan foto yg lengkap. Segala-galanya datang dalam pakej yg dirancang dengan minimally. Alat pengeditan membolehkan anda menciptakan gambar yang paripurna, & penapis VSCO merupakan super berkualiti tinggi.

Masyarakat VSCO kaya menggunakan pencipta menurut semua global. Profil VSCO anda berfungsi menjadi laman di mana anda boleh memuat naik gambar terbaik anda buat dikongsi menggunakan orang lain, atau anda boleh menyimpan jurnal atau koleksi foto pada perkhidmatan pula.

Jika orang lain mengikuti anda atau seperti gambar anda, anda akan diberitahu. Koleksi curated di bahagian Penemuan membolehkan anda mencari jurugambar berbakat yg lain buat berhubung dengannya, akhirnya membawa kepada ide.

Alternatif Instagram ini memiliki penekanan yg lebih bertenaga terhadap jurugambar hobi, yg hebat apabila anda cuba membina kemahiran anda dan berkongsi gambar anda.

VSCO bebas untuk memuat turun dan dipakai, tetapi terdapat keahlian VSCO X yg opsional. Ini adalah langganan premium yg bernilai $ 19.99 / tahun & menyediakan akses penuh ke semua perpustakaan preset VSCO, alat penyuntingan, kandungan pendidikan dan ciri-karakteristik baru. Ia mungkin berbaloi apabila anda ingin memperluaskan kemahiran fotografi anda.

Tunjukkan Off Photography Smartphone Anda!
Melihat bagaimana telefon pintar popular dalam zaman sekarang, kemungkinan anda memperoleh banyak gambar dalam peranti anda. Anda akan ingin berkongsi ini dengan orang lain, dan jua mencari ilham daripada jurugambar lain. Walaupun Instagram adalah bergaya, beliau bukan satu-satunya tempat buat foto anda. Kami baru saja membincangkan beberapa cara lain  yang lebih baik di luar sana.

Iklan Atas Artikel

Iklan Tengah Artikel 1

Iklan Tengah Artikel 2

Iklan Bawah Artikel