Apl Kamera Terbaik untuk Android dan iPhone

Syukurlah, masih ada banyak aplikasi kamera alternatif buat telefon pintar anda, namun yg adalah pelaksanaan kamera terbaik buat anda secara peribadi? Untuk membantu anda mempersempit carian anda, berikut adalah aplikasi kamera terbaik buat Android dan iPhone yg anda boleh pasang sekarang.

1. Kamera + dua

Kamera + adalah kemuncak apl pengganti kamera iOS, namun sekarang sudah sepenuhnya dibina semula dan dilancarkan semula sebagai imaginatively berjudul Camera + dua.

Anda boleh meninggalkan perkara secara automatik, atau anda boleh mengawal tetapan manual untuk fokus dan pendedahan, kelajuan pengatup, dan tetapan ISO anda. Anda jua bisa menyimpan foto anda dalam format fail RAW, memberi anda kualiti maksimum buat mengedit foto kemudian.

Kamera + 2 memiliki hampir terlalu banyak karakteristik buat dinyatakan. Pengguna kasual nir perlu bimbang, kerana anda memiliki banyak kerja, dengan indera pengeditan asas misalnya penanaman dan penapis imej gampang diakses. Anda pula boleh menggunakan cepat menyemak semua foto anda di daerah Lightbox, yg akan disegerakkan ke storan iCloud anda.


Dua. Cymera

Cymera nir cuba bersaing menggunakan mana-mana aplikasi fotografi yang berkuasa. Ia bertujuan semata-mata buat pengguna kasual yg hanya mahu jazz foto mereka sedikit, dengan lebih daripada 100 penapis selfie, mod penggambaran yang pelbagai, & alat retouching auto yg ditawarkan. Anda memiliki tujuh pilihan lensa yg berlainan buat dipilih, serta beberapa ciri penyuntingan yang lebih asas seperti penyingkiran mata merah.

Bagi pemula atau jurugambar kasual, ini hebat, kerana tidak perlu terjebak dengan banyak ciri yang anda nir bisa digunakan. Anda jua mendapat ciri perkongsian terbina dalam buat memuat naik foto anda dengan cepat ke rangkaian media umum misalnya Instagram, jadi itu aplikasi yang baik buat penagih media sosial.

Tiga. Manual

Sekiranya anda pengguna iPhone mencari antara muka minimalis dengan karakteristik-ciri termin pro, anda harus melihat Manual. Petua berada pada nama-itu merupakan aplikasi yg direka buat penyesuaian, jadi ini bukanlah aplikasi yang pengguna kasual patut berfikir mengenai menggunakan.

Jurugambar secara manual boleh menyesuaikan tetapan yg umumnya tidak boleh diakses dalam kebanyakan pelaksanaan kamera, termasuk kelajuan pengatup, penekanan, & pendedahan. Sekiranya anda ingin meningkatkan fotografi anda lebih lanjut, Manual membolehkan anda menyimpan dalam format RAW untuk memberi anda kualiti foto yang terbaik, yang bermanfaat bila anda belajar buat mengedit di Photoshop .

Belajar Mengedit Foto pada Photoshop: Dapatkan Dasar-dasar Turun dalam 1 Jam 
Photoshop merupakan program menyeramkan-tetapi dengan hanya satu jam, anda boleh belajar semua asas.

Anda pula menerima histogram asas & peta foto yg disatukan ke pemidang tilik semasa anda menciptakan gambar anda. Lapisan grid rule-of-thirds dapat membantu anda menyusun foto paripurna setiap kali anda menembak.

Cara Mengarang Foto: lima Aturan Penting Untuk Ikut
Jika anda ingin menerima perhatian yg baik dalam fotografi, masih ada beberapa peraturan krusial tentang komposisi imej yang wajib  anda pertimbangkan.

4. Kamera FV-5

Kamera FV-lima adalah pelaksanaan kamera lain buat Android yang bertujuan buat pasaran fotografi profesional. Ia datang menjadi aplikasi percuma atau berbayar, menggunakan versi berbayar menaruh anda akses pada resolusi kamera yang lebih tinggi & sokongan buat RAW.


Dengan Kamera FV-5, jurugambar mempunyai kawalan manual seperti DSLR pada hujung jari mereka. Mana-mana penetapan fotografi dalam Kamera FV-lima boleh laras, termasuk pendedahan, ISO, pemeteran cahaya, baki putih, kelajuan pengatup, dan jua mod acara. Pemidang tilik pula memaparkan data EXIF ​​yang berguna, misalnya masa pendedahan, apertur, & f-stop.

Jika anda mahu mengambil gambar malam yang luar biasa, masih ada mod pendedahan yg panjang di Camera FV-5 yg membolehkannya. Anda jua boleh merogoh masa lapang video. Semua foto yang diambil menggunakan Kamera FV-5 boleh disimpan menjadi JPG, format RAW DNG yg 16-bit, atau format PNG yg nir dapat dirasai.

Lima. Kamera Halide

Seperti yg anda harapkan berdasarkan aplikasi yg dibangunkan oleh pemaju & pereka Apple & Twitter bekas, Kamera Halide adalah kuat, berfungsi, & pada atas semua, intuitif.

Halide menumpukan dalam kawalan isyarat buat memudahkan pengguna mengambil gambar mereka. Melangkah dengan tangan anda membolehkan anda menukar pendedahan & beralih kepada penekanan manual. Terdapat mod penggambaran automatik sepenuhnya, namun anda pula boleh menukar kelajuan pengatup, ISO dan baki putih secara manual.

Anda mempunyai visualisasi yg mendalam (terima kasih kepada indera Halide's Puncak Halide) dan paparan peta kedalaman hayati buat membantu anda dengan kualiti foto. Antara muka Halide sudah dibina menggunakan iPhone X dalam fikiran, menaruh anda Potret Mod Potret dan kawalan satu tangan.

6. VSCO

VSCO adalah galat satu pelaksanaan kamera semua-pada-satu terbaik untuk Android dan iOS. Ia mempunyai mod kamera yg cukup minimalis, tetapi dia penuh dengan ciri-ciri yang berkuasa di bawahnya. Jurugambar telefon pintar boleh menembak pada mod RAW. Anda juga boleh melaraskan secara manual ISO, imbangan putih, & pendedahan.

Langganan tahunan $ 19,99 keuntungan yg anda akses kepada beratus-ratus pratetap peningkatan (hanya 10 boleh didapati secara percuma). Anda pula mendapatkan alat penyuntingan yg lebih maju yang tersedia buat anda jika anda melanggan, termasuk pelarasan rona yg lebih terperinci.

Aplikasi ini dibina pada kurang lebih komuniti foto, pada mana anda boleh berkongsi foto anda, berkongsi petua, dan mengambil bahagian pada cabaran foto. Ia merupakan aplikasi yg paripurna buat penggemar foto yg ingin berkongsi kandungan mereka dengan orang lain.

7. ProCam 6

Aplikasi kamera bukan hanya tentang fotografi. Anda mungkin mahu pelaksanaan yang boleh mengambil video berkualiti tinggi jua. Itulah sebabnya pengguna iOS harus melihat pada memasang ProCam 6.

Ia merupakan pisau Swiss Army of apps kamera iOS. Ia termasuk seluruh yg anda perlukan buat menangkap foto, seperti mod malam dan pecah, indera pengatup perlahan, Mod Potret, dan pula gambar 3D. Anda jua menerima set lengkap ciri penciptaan dan penyuntingan video, dengan sebagai akibatnya 4K ultra HD dalam resolusi video 60fps, penstabilan video, dan meter audio pada skrin buat menilik tahap mikrofon anda.

Anda tidak memerlukan pelaksanaan penyuntingan foto berasingan menggunakan ProCam 6, kerana dia dilengkapi dengan suite pengeditan foto penuh.

8. Kamera MX

Camera MX merupakan bukti bahawa anda tidak perlu membayar buat mencari pelaksanaan kamera yg baik pada Android.

Ia memiliki antara muka yg bersih yang tidak menguraikan perkara menggunakan tetapan, jadi beliau sinkron untuk pengguna kasual. Anda boleh merogoh gambar & video, serta mencipta "Live Shots," sama dengan ciri Foto Live dalam peranti iOS yg menggabungkan foto menggunakan video mini   buat membuat konvoi.

Mod pecutan "Shoot-the-Past" membolehkan anda menyemak tangkapan yg ditangkap yang berlaku sebelum anda menekan butang pengatup. Anda boleh menjeda rakaman video buat memohon rabat masa nyata, serta kesan pratonton dalam mana-mana foto semasa anda menembak. Anda jua boleh membuat pengeditan dalam apl itu sendiri, terima kasih kepada indera penyunting foto kamera MX.

9. ProShot

ProShot merupakan pelaksanaan kamera lain buat Android & iOS yg mahu mengakibatkan telefon pandai  anda sebagai kamera DSLR di sebahagian kecil daripada kos.

Sama misalnya DSLR sebenar, ProShot memberikan pengguna pelbagai mod konfigurasi, termasuk manual & automatik, serta beberapa mod yang boleh diprogramkan buat pucuk pakar. Anda dibiarkan mengawal penekanan dan pendedahan, serta kelajuan pengatup, tetapan ISO, & imbangan putih. Anda jua mempunyai panggilan cepat yg membantu anda meniru pengalaman DSLR.

Rakaman video juga boleh dilakukan dengan ProShot, sehingga resolusi 4K. Mod pecutan dan mod masa boleh membantu anda menangkap waktu-saat dengan cepat. ProShot menangkap dalam format RAW agar seluruh data utuh buat memproses pasca pada Photoshop.

10. Buka Kamera

Terdapat poly aplikasi asal terbuka di Android buat pengguna yang nir mahu membeli (atau tidak percaya menggunakan) apl berbayar, dan Open Camera adalah keliru satu daripada mereka. Oleh kerana beliau asal terbuka, aplikasi ini nir memiliki pembelian dalam aplikasinya, tiada iklan, & sepenuhnya bebas buat dipakai.

12 Terbaik Android & Sumber Terbuka Apps

Ia dilengkapi menggunakan kawalan isyarat, penandaan GPS, & penstabilan auto. Terdapat juga karakteristik-karakteristik canggih, seperti peningkatan HDR, fokus manual, & pengoptimuman pelbagai dinamik. Aplikasi ini jua membolehkan anda mengambil gambar dalam format RAW.

Ia bukan hanya untuk foto, kerana aplikasi itu menyokong penciptaan video standard dan masa lapang. Ia jua memiliki sokongan buat mics luar, serta resolusi video sebagai akibatnya HD penuh.

Membuat Anda Jurugambar Pintar Lebih Baik
Apl kamera lalai dalam telefon pandai  anda mungkin OK, namun anda boleh memaksimumkan kualiti fotografi anda dengan memasang satu (atau lebih) apl kamera yg telah kami sebutkan pada atas dan aplikasi gampang alih krusial ini buat jurugambar .

Iklan Atas Artikel

Iklan Tengah Artikel 1

Iklan Tengah Artikel 2

Iklan Bawah Artikel