5 Apps buat Memenuhi Resolusi Tahun Baru & Menginap pada Trek

Beberapa aplikasinya akan membantu anda mengetahui matlamat dan resolusi anda, membimbing anda buat mencari kasus yg krusial & di mana anda merusak . Yang lain akan memastikan anda difokuskan dalam mengikuti langkah-langkah yang anda ingin ambil.

Tahun Depan Ini (Web): Menentukan Resolusi Dengan Menulis Kepada Diri Anda
Sekiranya anda belum mengetahui apakah resolusi yang ditetapkan, atau jika anda mahu melakukan evaluasi sendiri, pulang ke Tahun Ini Ini. Melalui beberapa soalan, anda akan mendapati matlamat buat setiap aspek kehidupan anda.

Laman web ini menanyakan pada anda bagaimana perasaan anda mengenai kerjaya anda, minat peribadi, interaksi, & kesihatan, dan impian & matlamat moonshot. Dalam setiap, anda perlu menilai bagaimana anda melihat diri anda kini   & menulis langkah-langkah yang boleh diambil tindakan buat memperbaiki atau mengekalkan perkara. Untuk beberapa pedoman, lihat watak biasa orang yg berjaya .
Semua ini dijadikan surat, yang akan dihantar pada anda dalam akhir tahun ini. Dengan cara itu, anda boleh membandingkan apa yg anda mahu lakukan dengan apa yg sebenarnya anda lakukan. Lebih penting lagi, proses penulisan ini jelaskan target anda.
Tahun Depan ini boleh didapati pada format penulisan surat hingga 14 Januari. Selepas itu, page web itu masih aktif buat memikirkan tujuan buat diri sendiri, namun anda nir akan menerima surat yg dihantar secara automatik dalam akhir tahun ini.

Kalkulator Resolusi Omnicalculator (Web): Adakah Ini Realistik?
Sebaik sahaja anda tahu apa resolusi anda akan menjadi, anda masih perlu memikirkan sama ada realistik atau nir. Jika anda nir pernah memukul gim & berfikir anda akan kelihatan seperti Arnold Schwarzenegger pada setahun, anda mempunyai perkara lain yang akan datang.

Kalkulator Resolusi Tahun Baru Omnicalculator membantu anda memikirkan berapa usang masa yang diharapkan buat mencapai matlamat anda, secara realistik. Ia mempunyai beberapa resolusi yang berbeza, seperti latihan lebih poly, makan lebih sihat, belajar kemahiran baru, & sebagainya. Setiap satunya mempunyai sub-matlamat yang lebih jauh, seperti "berenang" pada bawah "menyelidiki kemahiran baru". Seterusnya, pilih termin pencapaian yg anda mahu pada akhir tahun.

Omnicalculator kemudian meminta jumlah jam seminggu anda akan mendedikasikan buat tugas anda. Dan ledakan, ia akan mengira sama terdapat anda akan mencapai matlamat anda atau nir. Sekiranya nir, anda perlu menentukan matlamat baru, termin yang berbeza, atau menambah bilangan jam yg akan anda belanjakan. Tidak peduli apa, permasalahan sedikit pada sekeliling akan mendedahkan apa yg diperlukan buat mencapai resolusi anda.

Jadikan Diri Anda Lebih Baik Sekali (Web): Adakah Anda Membuang Waktu?
Apabila anda menilai diri anda sendiri, anda cenderung untuk menjadi agak lembut. Sekiranya anda mengecilkan semuanya ke pada nombor sebenar, anda mungkin memiliki pandangan yg lebih adil & lebih objektif tentang diri anda. Bagaimana anda melakukannya? Cuba menggunakan Make Yourself Great Again.

Aplikasi ini meminta anda di mana anda menghabiskan masa. Kegiatan dibahagikan pada gangguan dan pelaburan. Kegelisahan termasuk masalah misalnya media sosial, menonton TV, keluar, pulang, dan sebagainya. Pelaburan termasuk masalah seperti bekerja, masa famili / mitra, belajar kemahiran baru, dan sebagainya. Anda juga boleh menambah gangguan & pelaburan anda sendiri ke persamaan.

Untuk setiap aspek, tambahkan berapa jam seminggu yg anda habiskan untuk melakukannya. Anggaran kasar merupakan baik, & gangguan memiliki masa insan rata-homogen bagi setiap aktiviti.

Sebaik sahaja anda selesai, anda akan mendapat citra segera tentang berapa banyak masa yang anda belanjakan pada gangguan berbanding menggunakan pelaburan. Pengganda boleh sebagai sedikit mengejutkan pada masa-masa, namun dia akan membantu anda mengetahui di mana anda perlu menciptakan perubahan.

Habitify (Android, iOS, macOS): Pelacakan Habit & Akauntabiliti

Setiap ahli produktiviti & kajian saintifik memiliki satu nasihat biasa tentang memenuhi matlamat anda, iaitu buat menjejaki setiap langkah perjalanan. Aplikasi mengagumkan buat itu merupakan Habitify, yang tersedia buat pengguna Apple buat beberapa ketika, namun kini   juga pada Android.

Mendapakan memudahkan proses menciptakan tabiat baru dengan membahagikan langkah anda ke bahagian yg berlainan pada hari, hari yang berlainan dalam seminggu, dan sebagainya. Sebagai contoh, anda mungkin mahu membangun tabiat bangun setiap hari, pulang ke gym tiga kali seminggu, & membaca buku sekali seminggu. Sangat gampang buat memasukkan semua itu ke Habitify, & kemudian menerima peringatan pada masa yg sesuai.

Ini termasuk kegemaran produktiviti seperti corak tabiat, statistik buat melihat sejauh mana anda lakukan, & pula pilihan "kemenangan kecil" buat membuat anda bermotivasi buat mencapai lebih poly. Ia adalah aplikasi yang menarik yg menerima banyak perkara mengenai apa yang anda perlukan buat menciptakan watak baru.

Niat (Web): Motivasi Berbasis E-mel & Cabaran
Sekiranya anda nir mahu apl penjejakan habit dengan semua penyelenggaraan dan pemberitahuan berterusan, namun masih mahukan beberapa alat buat menyimpan anda di landasan, cuba Niat. Ia adalah perkhidmatan berasaskan e-mel yang memberi anda rangsangan motivasi atau pandangan baru setiap hari.

Inilah cara ia berfungsi. Jika anda mendaftar buat niat, anda diminta buat menulis satu masalah yang anda mahu fokus pada tahun baru. Niat akan menghantar e-mel harian anda menggunakan beberapa artikel yang bercakap mengenai bidang minat anda, dan bagaimana buat memperbaiki diri anda.

Niat jua mengeluarkan cabaran mingguan buat matlamat holistik anda. Bertemu menggunakan matlamat tersebut & dapatkan duit syiling Karma, & yg lebih penting, teruskan kemenangan anda.

Ini cara yang mudah & gampang buat mengesan resolusi anda & menemui mereka, tanpa memasang apa-apa.

Kebiasaan Apps buat Memenuhi Resolusi
Dengan pelaksanaan ini, anda akan mendapati kaedah yg berbeza buat memutuskan dan memenuhi resolusi anda. Mereka merupakan yang terbaik buat memulakan tahun baru menggunakan, tetapi itu nir bermakna anda tidak boleh menggunakannya sepanjang tahun. Setiap kali anda ingin membuat perubahan buat lebih baik, gunakan mana-mana buat mempertinggi.

Iklan Atas Artikel

Iklan Tengah Artikel 1

Iklan Tengah Artikel 2

Iklan Bawah Artikel