Bagaimana Membuat Pelekat Telegram Anda Sendiri

Perkara terbaik buat menciptakan pelekat Telegram merupakan bahawa anda nir perlu memiliki akaun pembangun atau lulus kajian yang panjang & menyakitkan (di sini melihat anda, iMessage). Anda hanya menghantar imej ke bot dan itu sahaja.

Oleh itu, apabila anda memiliki makna buat melakukan sesuatu menggunakan seluruh lelucon anda & rakan kerja anda sudah terkumpul, ikut panduan ini menerangkan cara membuat pelekat Telegram anda sendiri.

Langkah 1: Reka Bentuk Pelekat Anda

Anda tidak perlu menjadi pereka grafik buat membuat pelekat Telegram. Sekiranya anda, cara yg hebat buat anda mempromosikan seni anda. Namun bila anda tidak, jangan abaikan hal itu menghalang anda. Beberapa pelekat Telegram yg terbaik merupakan kreasi misalnya meme yang lucu, dibuang bersama keluar dari petikan & gambar. Kemahiran reka bentuk asas anda cukup buat mereka.

Pelekat yg anda untuk mesti mengikuti keperluan reka bentuk manunggal. Mereka sangat mudah:

Pelekat Telegram mesti imej PNG menggunakan latar belakang telus, 512 × 512 piksel .
Setiap pelekat hendaklah menjadi fail imej yg berasingan. Merancang dan memuat naiknya lebih mudah pada desktop daripada pada telefon bimbit, jadi anda mungkin mahu menggunakan Telegram buat Mac , Telegram buat Windows , atau Web Telegram .
Ikon buat pek pelekat anda merupakan pilihan. Jika anda ingin memiliki satu, reka bentuk 100 × 100 imej PNG menggunakan lapisan telus.

Penting buat memahami bahawa memakai masalah misalnya sebut harga filem buat menciptakan pelekat anda merupakan pelanggaran copyright. Ya, itulah cara meme dibentuk, namun nir seperti meme, pek pelekat anda mungkin akan diambil berdasarkan Telegram bila pemilik copyright mengeluh. Yang mengatakan, seolah-olah nir ada pemeriksaan hak cipta apabila anda memuat naik reka bentuk anda.

Pek pelekat Telegram purata termasuk pelekat 10 sampai 20, namun anda tidak terhad pada berapa banyak yang anda mahu muat naik. Sesetengah pek mempunyai lebih daripada 100 pelekat, & anda boleh terus balik  dan menambah yg baru walaupun selepas anda menerbitkan.

Sekiranya anda merasa mendapat langganan Photoshop hanya buat merancang pelekat anda sendiri akan berlebihan, ini merupakan alternatif percuma buat perisian Adobe .

Langkah dua: Cari Bot Pelekat Telegram

Sebaik sahaja pelekat Telegram anda sendiri bersedia buat dilancarkan, cari bot pelekat Telegram . Anda boleh melakukannya sama ada menggunakan mengikuti pautan pada atas atau menggunakan membuka Telegram dan menaip "pelekat" ke dalam medan carian. Klik dalam sembang, & anda akan melihat senarai arahan yang boleh anda pakai:

  • / newpack buat membuat pek stiker Telegram baru
  • / addsticker untuk menambah pelekat ke pek yang sedia ada
  • / delsticker buat mengeluarkan pelekat menurut satu pek
  • / ordersticker buat menyusun semula pelekat dalam pek
  • / statistik buat mendapatkan statistik penggunaan buat pelekat eksklusif
  • / atas buat melihat pelekat atas pada pek anda
  • / packstats buat menerima statistik penggunaan buat pek pelekat
  • / packtop buat melihat pek pelekat anda
  • / membatalkan buat membatalkan perintah apa pun yang baru saja anda gunakan

Klik Mula untuk membuka sembang & mulakan menyiapkan pek pelekat anda.

Langkah tiga: Muatkan Pelekat Telegram Anda

Bot pelekat Telegram menjadikannya gampang buat memuat naik & menerbitkan reka bentuk anda. Inilah yg perlu anda lakukan:

Taipkan perintah / newpack dan tekan Enter .

Bot pelekat akan meminta nama pek anda. Taipkan nama & hantarkannya.
Sekarang klik dalam ikon Fail untuk memuat naik pelekat pertama anda. Adalah krusial anda memuat naiknya menjadi fail, bukan sebagai gambar. Jika anda memakai ikon Kamera , bot akan menolak imej tadi.

Bot akan meminta anda menaruh emoji pada pelekat anda. Pilih emoji yang sesuai dengan pelekat ini yang terbaik dan tekan Enter buat menghantarnya. Anda boleh tetapkan beberapa, tetapi Telegram mengesyorkan tidak lebih daripada dua emoji setiap pelekat.
Ulangi langkah tiga-4 buat setiap pelekat Telegram yg anda mahu tambah.
Jika anda selesai, ketik perintah / menerbitkan dan hantar.

Sekiranya anda ingin menambah ikon buat pek pelekat anda, muat naikkannya misalnya yang anda muat naik dari sisa imej dan hantar ke bot. Sekiranya anda tidak mempunyai ikon, hanya hantar arahan / skip , & pelekat pertama anda akan sebagai ikon buat pek ini.
Akhirnya, hantar bot nama pendek buat pek pelekat anda buat digunakan pada URLnya. Sebagai contoh, saya merupakan "Classic Alice," jadi URL merupakan https://t.Me/addstickers/ClassicAlice .

Selesai! Klik dalam pautan ke pek pelekat Telegram anda buat melihat bagaimana semuanya kelihatan. Apabila anda memiliki lebih daripada 10 pelekat, anda boleh menatalinya.

Mula Menghantar Pelekat Telegram Anda

Telegram tidak mempunyai kedai pelekat atau alternatif untuk melayari seluruh pelekat sedia terdapat. Ini bermakna pek anda akan mengumpul habuk sehingga anda dan rakan anda mula menghantar stiker yg anda untuk.

Apabila anda mengklik dalam URL pek anda, anda akan melihat 2 cara buat mula berkongsi pelekat Telegram anda.

Bagikan: Ini akan meneruskan pautan ke pek anda ke kenalan Telegram atau perpaduan pilihan anda.

Tambah Pelekat: Ini akan menambah pek ke koleksi anda, agar anda boleh menghantar pelekat individu ke kenalan Telegram anda. Rakan anda lalu bisa melihat dan menambah pek dengan mengetuk pelekat yg anda hantar. Itulah cara mereka menyebar.
Lebih Banyak Sebab Mula Menggunakan Telegram

Pelekat sahaja akan mencukupi buat menanggalkan pelaksanaan pemesejan lain memihak kepada Telegram, tetapi ada lebih poly sebab mengapa Telegram adalah satu-satunya messenger yang anda perlukan . Daripada perbualan rahsia kepada keupayaan buat memperbaiki kesilapan dalam mesej yg telah anda hantar, Telegram mempunyai banyak ciri yg mungkin anda pakai.

Iklan Atas Artikel

Iklan Tengah Artikel 1

Iklan Tengah Artikel 2

Iklan Bawah Artikel