7 Terbaik Perisian Antivirus Percuma Terbaik buat Mac

Walaupun Mac kurang berkemungkinan sebagai mangsa virus, krusial buat kekal di bahagian yang selamat. Anda nir perlu pulang ke laut dengan indera antivirus yang anda pilih. Malah, anda mempunyai poly pilihan percuma yg perlu anda pertimbangkan. Berikut adalah beberapa antivirus percuma terbaik buat Mac-jangan bimbang, mereka nir tiba menggunakan gimmik mana-mana!

1. Avast Security

Antivirus percuma Avast untuk Mac dipercaya galat satu pilihan terbaik untuk pengguna Mac. Ia tiba menggunakan ciri-ciri yg sentiasa berfungsi buat menghalang mana-mana ransomware, virus, atau malware yang menjejaskan keselamatan Mac anda.

Apabila melayari web, Avast Security akan memberitahu anda apabila anda menjumpai tapak yang berpotensi berbahaya, & pula akan menyimpan mana-mana pelacak web. Avast pula menghalang e-mel yg berniat dursila dan membolehkan anda memahami apabila masih ada sebarang lubang keselamatan pada sambungan Wi-Fi anda.

Oleh kerana Avast Security sepenuhnya bebas, ia menunda beberapa ciri tambahan untuk pelan premium yg dibayar. Hati-hati jika anda memasang pelan Percuma. Avast akan cuba buat meluangkan beberapa karakteristik tambahan yg mahal semasa pemasangan yg mungkin anda tidak mahu.

2. Pengimbas Virus Bitdefender

Bitdefender tidak datang menggunakan poly loceng & wisel, namun dia masih merupakan pilihan yg layak sebagai perisian antivirus percuma buat Mac. Antivirus ini sangat indah buat mengimbas fail atau pelaksanaan eksklusif. Ia pula membolehkan anda buat meninggalkan fail, menciptakan proses isapan cepat. Jika ia berlaku buat mencari ancaman, Bitdefender akan melakukan kuarantin atau mengeluarkannya.

Bitdefender nir berjalan dengan sendirinya, jadi anda perlu secara manual meminta Bitdefender untuk melakukan imbasan. Nasib baik, tandatangan virus dikemas kini   secara automatik setiap jam buat memastikan bahawa anda memiliki perlindungan terkini.

Satu-satunya kelemahan kepada Bitdefender merupakan bahawa beliau tidak mempunyai alat untuk melindungi Mac anda pada talian. Untuk proteksi terhadap laman web berbahaya atau e-mel phishing sukar , anda perlu melihat perisian antivirus yg lebih baik.

3. Avira Free Antivirus buat Mac

Avira nir hanya berfikir tentang keselamatan Mac anda, namun dia menganggap keselamatan pengguna Windows juga-ini menjadikannya galat satu program antivirus percuma terbaik buat kedua-2 Mac dan Windows. Ia mengesan perisian hasad yg boleh merosakkan personal komputer  Mac atau Windows. Dengan cara ini, anda tidak sengaja berbagi sebarang malware pada mana-mana rakan menggunakan PC.

Walaupun Avira bebas, ia masih mempunyai poly karakteristik bermanfaat. Pengimbas masa nyata mampu mengimbas semua komputer anda atau hanya fail eksklusif. Sekiranya anda ingin pendekatan yang lebih mudah, anda juga boleh menjadualkan pengimbas buat dijalankan dalam masa-masa tertentu.

Imbasan sistem penuh boleh mengambil masa yang usang & cenderung buat melambatkan komputer anda. Anda perlu melakukan imbasan cepat yang kurang terlibat jika anda ingin mengekalkan prestasi Mac anda.

4. Sophos Home Free

Secara lalai, rancangan Home Free Sophos dilengkapi dengan percubaan selama 30 hari dari Sophos 'Home Premium. Anda nir perlu membeli versi Premium sebaik sahaja perbicaraan berakhir, tetapi anda akan kehilangan beberapa karakteristik Premium yang mungkin telah dipakai. Sama ada cara, anda masih boleh menerima menggunakan hanya pelan Percuma.

Sophos Home sentiasa menyimpan tab pada status Mac anda. Ia mencari dan mengesan mana-mana ransomware, malware, virus, Trojans, cacing, bot, & banyak lagi yang boleh membahayakan personal komputer  anda.

Sophos Home jua dilengkapi menggunakan kawalan ibu bapa yg membolehkan anda menghalang anak anda mengakses halaman web tertentu. Anda boleh memiliki sebagai akibatnya tiga peranti (ke 2-dua Mac atau Windows) dalam pelan Percuma, memastikan semua orang pada keluarga anda memiliki perlindungan.

5. AVG

Perlindungan percuma AVG cukup berkuasa buat mengamankan Mac anda daripada perisian hasad, dan melindungi anda jika anda berada pada talian. Ia jua boleh menghalang anda daripada memperoleh dan berbagi sebarang virus PC atau Android. AVG secara automatik mengemas kini   pangkalan data virusnya, jadi anda sentiasa mempunyai keselamatan yang paling berkesan.

Yang menyampaikan, anda nir perlu membuka AVG setiap hari. Ia berjalan di latar belakang, dan secara terang-terangan mengganggu sebarang ancaman, misalnya e-mel yg berniat jahat, laman web, & muat turun.

Sekiranya anda mencari kawalan ibu bapa atau penyekat web, versi percuma AVG nir akan memilikinya. Ia hanya menawarkan karakteristik pengimbasan dan pengesanan, yang hanya cukup baik buat keperluan keselamatan asas. Malangnya, imbasan sistem penuh mengakibatkan personal komputer  anda perlahan, dan anda boleh mengharapkan ia mengambil beberapa minit (atau jam) buat disiapkan.

6. Malwarebytes

Malwarebytes menjanjikan buat mengimbas Mac khas pada masa kurang dari 30 ketika. Apabila ia mendapati apa-apa yang mencurigakan, dia akan memberi anda senarai ancaman yg berpotensi. Anda boleh menentukan buat nir mengendahkan Malwarebytes, atau letakkan fail ke karantina dan padamkannya.

Versi Percuma berdasarkan Malwarebytes dapat membantu anda mengesan ancaman malware dengan cepat, namun nir menawarkan proteksi yang relatif buat dipakai sendiri. Anda juga akan mendapat percubaan 14 hari Premium Malwarebytes , jadi anda perlu membayar apabila anda mahu akses pada seluruh karakteristik-cirinya dalam masa akan tiba. Dengan sendirinya, pelan Percuma hanyalah perisian anti-virus yang terdedah-dia hanya mengenali dan memadamkan sebarang ancaman yang berniat jahat.

7. Comodo Antivirus

Komodo memberikan antara muka yg gampang digunakan & perlindungan percuma untuk Mac anda. Memeriksa fail atau aplikasi buat virus semudah menyeret dan menjatuhkannya ke Comodo. Ia tiba menggunakan isapan cepat yg selesai dalam beberapa minit, dan imbasan sistem keseluruhan yang mungkin merogoh masa satu atau dua jam buat disiapkan. Penjadual membolehkan anda memilih dan menentukan masa yg anda ingin lakukan imbasan supaya komputer anda tidak akan terjebak pada masa yang keliru.

Seperti beberapa antivirus yang lain dalam senarai ini, Comodo jua tetap terkini tentang tandatangan virus modern untuk melindungi anda menurut semua jenis virus . Ingatlah bahawa Comodo tidak melindungi anda pada talian secara automatik. Anda perlu memuat turun pelanjutan penyemak dampak percuma Comodo Online Security jika anda ingin menghalang mana-mana page web berbahaya.

Mencari Antivirus Percuma Terbaik untuk Mac

Ramai pengguna Mac berfikir bahawa peranti mereka tahan virus, bagaimanapun, itu bukan perkara yg sama. Walaupun Mac anda berkemungkinan mini   buat menjangkiti virus, masih mungkin buat anda berbagi malware kepada pengguna Windows dan Android. Ia tidak menyakitkan buat memasang antivirus percuma buat Mac anda buat mengelakkan sebarang pelanggaran keselamatan.

Iklan Atas Artikel

Iklan Tengah Artikel 1

Iklan Tengah Artikel 2

Iklan Bawah Artikel