Daftar Tapak 5 Blog Terbaik Selain Wordpress dan Blogger

Namun apabila itu kerana anda tidak bisa menubuhkan WordPress menggunakan betul, atau jika ia terlalu poly berfungsi buat mengekalkan dan mentadbir, kami mencadangkan buat menimbang semula.

Cuba gunakan host WordPress yang diuruskan misalnya WP Engine , yg mengendalikan kerumitan tapak WordPress buat anda & membolehkan anda memberi tumpuan sepenuhnya pada kandungan anda. ( Apa yang diuruskan hosting hosting? )

Jika anda masih mahu memakai sesuatu selain WordPress & Blogger, maka berikut merupakan beberapa platform blogging alternatif terbaik buat kandungan anda. Pada hari ini & umur, kita semua dimanjakan buat dipilih.

Platform Blogging: Membuat Keputusan Berpengetahuan
Apabila merenungkan pilihan anda, adalah idea yang baik buat mempertimbangkan karakteristik & komponen halaman blog yang anda perlukan:

Alat reka bentuk jenis apa yg mereka tawarkan? Beberapa platform memiliki beratus templat percuma, yang lain memerlukan pengalaman pengekodan yang signifikan. Pastikan anda menentukan platform yg berada dalam termin kerumitan yang betul (& kualiti) buat keperluan anda.

Apa pilihan hosting yg tersedia? Sesetengah platform memberikan hosting web percuma menjadi sebahagian daripada pakej mereka. Walaupun ini mudah & murah, dia jua bermakna bahawa mereka mengekalkan beberapa hak buat kandungan anda dan, secara teknikal, memiliki pilihan buat memadamkannya pada bila-apabila masa. Di samping itu, terdapat had ketara dalam jalur lebar & prestasi tapak anda.

Berapakah kosnya? Jika anda menulis blog hobi, kemungkinan belanjawan anda nir akan meregangkan sangat jauh. Sebaliknya, bagi blog yg merupakan sebahagian daripada taktik perniagaan yg lebih akbar, atau blog yang sebagai perniagaan sendiri, beliau mungkin bernilai membelanjakan wang pada platform blogging premium.

Siapa yang boleh anda capai? Catatan blog yang diterbitkan pada beberapa platform abadi sebahagian besarnya dalam pangkalan pengguna itu, sementara yg lain lebih cenderung untuk mencapai internet pada umumnya. Bergantung pada tujuan blog anda, anda mungkin lebih suka  satu atau yg lain.

1. Sederhana

Sederhana merupakan platform khusus buat intipati blog: kraf penulisan. Blogger boleh menyiarkan siaran teks dengan beberapa video atau imej dalam akaun Medium mereka (boleh diakses melalui URL berasaskan nama pengguna yang unik). Anda boleh menciptakan catatan memakai alat web atau melalui aplikasi gampang alih berdedikasi Medium ( iOS , Android ).

Alat Reka Bentuk: Penampilan seragam semua jawatan Medium meletakkan semua penekanan pada goresan pena anda. Anda boleh menemani jawatan dengan audio, video, atau imej, tetapi semua jawatan akan kelihatan sama dan anda nir boleh menyesuaikan page profil anda.

Pilihan Hosting: Semua profil dihoskan dalam Sederhana.

Kos: Sepenuhnya percuma.

Jangkauan: Sederhana mempunyai komuniti penulis yg bertenaga yg berkongsi maklumat tentang pelbagai topik. Melalui hashtags, sorotan, & jawapan yg anda boleh berkomunikasi menggunakan pengarang lain dan menjangkau khalayak baru.

Pilihan Ideal Untuk: apabila anda hanya ingin mendapatkan istilah-kata anda di atas kertas, dan anda tidak peduli mengenai bagaimana mereka melihat atau membina halaman bebas, Medium mungkin sebagai pilihan terbaik buat anda. Anda boleh menyertai komuniti yg sedia terdapat secara percuma, dan akan membelanjakan hampir tidak terdapat masa buat bekerja menggunakan apa-apa selain menulis. Mereka yang mencari penyesuaian, URL yang berdiri sendiri, atau blog serba guna wajib  melihat di loka lain.

2. Tumblr

Tumblr, dilakukan menggunakan benar , merupakan platform microblogging yg berkesan. Anda boleh menyiarkan video, imej, klip audio, teks, GIF, dan pautan ke blog anda, yang boleh diakses oleh pengguna Tumblr lain & Internet dalam umumnya. Anda boleh berkongsi kandungan unik atau mem-blog semula kandungan pengguna lain menggunakan sama terdapat platform web atau aplikasi mudah alih Tumblr ( iOS , Android ).

Alat Reka Bentuk: Anda boleh menciptakan tema tersuai buat blog Tumblr anda menggunakan HTML asas, atau menentukan menurut pelbagai pilihan templat blog yg terdapat & percuma. Penting buat diperhatikan bahawa walaupun tema ini akan membolehkan anda menyesuaikan page primer blog anda, ia nir akan menjejaskan cara siaran anda dipandang dalam suapan Tumblr pengguna lain.

Pilihan Hosting: Blog secara automatik dihoskan dalam Tumblr, namun anda boleh memilih buat memakai URL luaran buat blog anda dari host yg berbeza.

Kos: Fungsi asas Tumblr adalah percuma, tetapi hosting luaran atau tema dinaik tingkat kos tambahan.

Jangkauan: apabila anda masuk menggunakan komuniti yg betul, Tumblr boleh mencapai jangkauan yang luar biasa. Sebaliknya, beliau jua mudah untuk blog anda buat memudar ke pada ketidakmurnian jika kandungan blog anda tidak baik menggunakan budaya Tumblr. Hashtags & kenaikan pangkat   silang di media umum lain merupakan kunci buat menarik pengikut. Malangnya, analisis lalai Tumblr kurang ketara berbanding platform lain-anda mungkin perlu menambah Google Analytics pada tema blog anda memakai beberapa HTML.

Pilihan Ideal Untuk: Blogger blog santai yang mampu menghabiskan sedikit masa menciptakan perubahan mini   dalam tema yg sedia ada dan yang selalu memakai peranti mudah alih buat posting. Selain itu, blogger yang berminat dengan topik spesifik dengan komuniti Tumblr aktif mungkin berjaya. Mereka yg mencari platform dengan keterbacaan & analisis yg signifikan mungkin menentukan platform yang berbeza.

3. Wix

Baiklah, jadi anda tidak mahu menyertai platform media umum baharu-anda mahu blog yang tersendiri dan diubahsuaikan yang mudah dibentuk (& mungkin dengan beberapa keserasian e-dagang). Dalam kes ini, Wix mungkin sesuai buat anda.

Alat Reka Bentuk: Wix membanggakan diri sebagai platform yang menarik secara visual. Anda akan menemui proses reka bentuk drag-and-drop hebat dengan beberapa penyesuaian HTML terhad. Untuk mengalih keluar penjenamaan Wix menurut laman web anda, anda perlu membeli pelan premium.

Pilihan Hosting: Secara lalai, tapak dihoskan pada Wix. Tetapi, domain istiadat tersedia menggunakan pelan premium.

Kos: Percuma untuk membuat. Rancangan premium bermula pada $ 18 / bulan.

Jangkauan: Wix nir mempunyai komuniti terbina pada, tetapi memiliki manfaat sebagai tapak yang berdiri sendiri dengan peluang yg baik buat promosi kandungan & SEO.

Pilihan Ideal Untuk: Para blogger pemula yang ingin memberi penumpuan lebih lanjut mengenai goresan pena mereka daripada reka bentuk blog, namun yang ingin beberapa bilik berkembang pada masa akan datang. Lebih poly blogger yang canggih mencari kebolehcapaian, keselamatan, dan banyak plug-ins yg akbar mungkin lebih senang pilihan lain.

Ketahui lebih lanjut tentang menciptakan laman web menggunakan Wix .

4. Joomla

Joomla adalah platform sumber terbuka, pelbagai guna blog yang kuat. Walau bagaimanapun, menggunakan kuasa yg hebat datang tanggungjawab akbar: apabila anda tidak memahami apa yang anda lakukan, anda mungkin mendapati diri anda menurut kedalaman anda!

Alat Reka Bentuk: Bersenjata dengan HTML , pilihan reka bentuk anda buat laman web Joomla pada dasarnya tidak berkesudahan. Atau anda boleh memilih buat menggunakan salah  satu daripada 100 templat yg tersedia.

Pilihan Hosting: Anda mesti mencari hos luar buat page web menggunakan platform Joomla.

Kos: Semasa menciptakan laman web anda menggunakan Joomla merupakan percuma selama 90 hari, harga akan naik (kadang-kadang ketara) selepas ini menurut prestasi blog anda. Anda juga perlu membayar yuran hosting luaran.

Jangkauan: Walaupun beberapa tema Joomla mesra gampang alih, ini tidak sahih bagi mereka semua. Platform ini memiliki sokongan e-dagang, analitik terbina dalam, dan plug-in SEO.

Pilihan Ideal Untuk: apabila blog anda merupakan sebahagian daripada page web atau perniagaan yang lebih besar , naik taraf ke sistem pengurusan kandungan penuh seperti Joomla mungkin lumrah. Platform ini selamat, menggunakan sokongan pelanggan yang penting dan ruang buat menyebarkan blog anda ke mana-mana arah. Bagaimanapun, keluk kos & pembelajaran mungkin kurang sesuai buat blogger pemula.

Nota: Ini spesifik mengenai Pelancaran Joomla, yg merupakan versi Joomla yg dihoskan. Seperti dengan WordPress, anda sentiasa boleh memuat turun Joomla secara percuma dan menjadi tuan rumah pada pelayan web anda sendiri.

5. Hantu

Ghost adalah platform sumber terbuka yg memberi tumpuan kepada menyediakan fungsi blog dengan antara muka yang mudah dan intuitif. Ia sinkron buat mereka yang menghargai kandungan yg anggun namun yg tidak relatif bersedia buat keamatan sistem pengurusan kandungan penuh.

Alat Reka bentuk: Ghost memiliki alat pratonton pribadi, yg membolehkan anda segera melihat apa-apa kesilapan ejaan atau kod. Pengguna hantu memiliki akses pada lebih daripada 100 templat reka bentuk dan penyesuaian HTML.

Pilihan Hosting: Domain tersuai boleh didapati menggunakan pelan premium, bila nir, Ghost host blog anda secara percuma.

Kos: Percuma buat menciptakan. Rancangan premium bermula pada $ 19 / bulan.

Jangkauan: Hantu memiliki indera pengoptimalan SEO, serta alat analitik dan alat integrasi iklan terbina pada.

Pilihan Ideal Untuk: Blogger dengan pengalaman yang mahukan lebih poly kebebasan reka bentuk daripada platform percuma, tetapi juga menghargai penggunaan yang gampang. Hantu nir sinkron buat individu yg memerlukan fungsi e-dagang atau yang sangat bergantung pada plug-in.

Platform Blogging Yang Betul buat Anda?
Sekiranya anda ingin beralih dari WordPress & Blogger, maka keliru satu daripada platform blogging alternatif mungkin sempurna seperti yang anda cari. Tidak suka  menggunakan mereka? Terdapat lebih banyak page web di sana, termasuk Weebly , TypePad , & Ruang Squarespace .

Setelah mencuba semua alternatif ini, jika anda menetapkan bahawa WordPress adalah platform blog yg sempurna buat anda, pertimbangkan buat memakai host WordPress yg diuruskan seperti WP Engine .

Iklan Atas Artikel

Iklan Tengah Artikel 1

Iklan Tengah Artikel 2

Iklan Bawah Artikel