Cara Menyediakan Pencetak Anda di Windows 10

Walaupun arahan ini ditulis menggunakan Windows 10 pada fikiran, anda akan mendapati bahawa proses itu hampir serupa buat kebanyakan versi Windows moden, hanya proses yang telah diintegrasikan ke dalam panel Tetapan baru dalam sistem operasi modern Microsoft.

Apabila anda mempunyai petuah  anda sendiri buat berkongsi pada menyediakan pencetak pada Windows 10, sila beritahu kami di pada komen di bawah.

Sambungkan Pencetak Anda

Perkara pertama yg pertama: menyambung pencetak anda. Setiap peranti akan berbeza-beza, jadi selalu terbaik buat mengikut arahan pengilang. Jika anda nir berminat menggunakan sambungan rangkaian, cabut kabel menurut pencetak ke dalam sistem anda. Walau bagaimanapun, kebanyakan pencetak moden akan membolehkan anda menyambung ke rangkaian anda memakai WiFi atau Ethernet. Menyambung terus ke rangkaian adalah cara paling gampang buat ditubuhkan apabila anda ingin berkongsi pencetak merentasi sistem, jadi jika contoh anda memperlihatkan ini maka mengambil keuntungan daripadanya.

Sekiranya itu nir mustahil, anda perlu memakai deretan Orang ramai buat berkongsi peranti anda menggunakan sistem yg dipercayai di rangkaian anda. Melakukan carian sistem untuk gugusan tempat tinggal   & pilih output yg berkaitan. Klik Tukar tetapan perkongsian canggih ... Dan pilih Hidupkan perkongsian fail dan pencetak .
Skrin Homegroup yang anda lihat akan bergantung kepada sama ada atau nir terdapat Homegroup sedia ada di rangkaian. Klik Buat homegroup atau Sertai sekarang , bergantung pada keadaan anda. Kemudian ikuti wizard melalui. Pada langkah di mana anda memilih apa yang hendak dikongsi, pastikan Pencetak & Peranti ditetapkan pada Dikongsi .

Untuk maklumat lebih lanjut mengenai deretan Orang ramai, periksa pedoman kami buat perangkaian pada antara akaun pengguna .

Tambah Pencetak Anda

Tekan kekunci Windows + Saya buat membuka Tetapan & navigasi ke Peranti> Pencetak & pengimbas . Di sini anda akan melihat senarai semua peranti yg sedang disambungkan . Untuk menambah pencetak baru, klik Tambah pencetak atau pengimbas .

Ia akan mengimbas mana-mana pencetak yang boleh mengesannya secara automatik. Jika pencetak yg diingini timbul pada senarai, pilih dan klik Tambah peranti . Windows sekarang akan memasang pencetak, menjaga masalah misalnya pemacu & tetapan. Dan itu sahaja! Benar-sahih gampang.

Apabila, bagaimanapun, pencetak anda nir muncul pada senarai, klik Pencetak yang saya mahu nir disenaraikan . Ini akan membuka tetingkap baru menggunakan pilihan yg berbeza untuk dipilih.

Sebagai pelabuhan pertama, cuba pencetak aku  sedikit lebih usang. Bantu saya cari. & Tambah pencetak Bluetooth, tanpa wayar atau rangkaian yang boleh ditemui . Ini sepatutnya melakukan isapan yang lebih teliti, walaupun perbatuan anda tentang keberhasilannya akan berbeza-beza. Walau bagaimanapun, satu-satunya masalah yang perlu anda lakukan ialah tunggu semasa dia imbasan, jadi ia bernilai ditembak.

Apabila anda memahami nama sempurna pencetak, klik Pilih pencetak yang dikongsi dengan nama dan sama terdapat tambahkan nama itu ke pada medan teks atau klik Browse ... Buat mencarinya pada Explorer.

Masih tiada nasib? Teruskan membaca & kami akan meneroka pilihan yang lebih rumit buat memakai alamat IP .

Menggunakan Alamat IP

Jika anda tahu alamat IP buat pencetak anda lalu menentukan Tambah pencetak memakai alamat TCP / IP atau nama hos merupakan pilihan yang baik. Pencetak anda sepatutnya mempunyai keupayaan buat memberitahu anda alamat IPnya, walaupun kaedah buat menerima ini akan berbeza dalam contoh. Rujuk kepada arahan pengeluar, tetapi jika terdapat gambaran dalam pencetak, anda harus mencarinya dalam bahagian tetapan atau rangkaian.

Pilih pilihan dalam sistem anda dan kemudian klik Seterusnya . Pastikan jenis Peranti buat Autodetect & isi nama Host atau alamat IP & nama Port . Pastikan bahawa Pertanyaan pencetak & secara automatik menentukan pemandu buat dipakai ditandakan.
Klik Seterusnya . Anda perlu melihat skrin buat memberitahu anda bahawa anda telah berjaya menambah pencetak anda. Tukar nama Pencetak , apabila anda mahu, klik Seterusnya , tentukan sama ada anda mahu Tetapkan menjadi pencetak lalai , kemudian klik Selesai .

Laraskan Tetapan Pencetak Anda

Sekarang bahawa anda sudah menambahkan pencetak anda datang masanya buat menyesuaikan tetapan mengikut asa anda. Pilih pencetak menurut senarai Pencetak & pengimbas & klik Urus . Apabila anda mahu peranti itu dipilih secara automatik semasa mencetak, klik Tetapkan sebagai lalai .

Klik Properties pencetak bila anda ingin melakukan masalah misalnya mengganti nama pencetak, melihat karakteristik-cirinya, dan melakukan perkara-perkara yang lebih maju seperti mengehadkan masa ia boleh digunakan.

Klik Pilihan cetakan bila anda mahu menentukan jenis kertas yg anda pakai, kualiti percetakan, sama terdapat untuk mencetak pada kedua-dua belah pihak, dan banyak lagi. Sesetengah ciri akan terhad bergantung pada contoh pencetak anda.

Cetak Lengkap

Mudah-mudahan, pedoman ini telah berjaya membawa anda melalui langkah-langkah mudah buat menyediakan pencetak anda. Semasa mencetak di tempat tinggal   mungkin tidak begitu popular pada masa sekarang, terima kasih pada kemudahan perkongsian dalam talian , beliau sentiasa berguna untuk dimiliki.

Jika anda masih menghadapi masalah buat menyambungkan pencetak anda, lihat petua penyelesaian perkara kami semasa memasang pencetak tanpa wayar . Dan kemudian pastikan buat melihat pedoman kami mengenai cara menyimpan dakwat pencetak , yang pasti akan menjimatkan wang anda.

Iklan Atas Artikel

Iklan Tengah Artikel 1

Iklan Tengah Artikel 2

Iklan Bawah Artikel