4 Situs Terbaik untuk Berbagi Video Online Kepada Keluarga atau Teman

Adakah anda memiliki video peribadi yang anda ingin berkongsi menggunakan famili dan rakan anda? Perkhidmatan yg menciptakan anda menyiarkan rakaman harian anda ke seluruh dunia mungkin bukan penyelesaian terbaik buat berkongsi video famili persendirian.

Apabila anda ingin mengetahui cara terbaik buat berkongsi video peribadi dalam talian dengan mereka yang rapat dengan anda, teruskan membaca.

Cara Pilih Tapak Perkongsian Video Terbaik buat Keperluan Anda
Sekiranya anda ingin berkongsi video keluarga persendirian menggunakan orang lain, terdapat beberapa soalan krusial yang perlu anda tanya sendiri sebelum anda merampungkan perkhidmatan yg akan digunakan.

Sebagai contoh:

Adakah anda mahu video itu tersedia selama-lamanya?
Seberapa akbar video itu?
Di mana video sedang disimpan?
Format apakah yang digunakan oleh video?
Betapa mudah bagi pihak penerima buat menonton video?
Jadi, yuk kita lihat bagaimana beberapa cara terbaik buat berkongsi video menggunakan susunan famili terhadap soalan-soalan ini.

1. YouTube

Ramai orang nir menyedari bahawa YouTube menyediakan cara buat memuat naik video & berkongsinya secara persendirian dengan pengguna lain. Lagipun, YouTube terutama dibina di sekeliling pustaka video komuniti yg luas.

Tetapi bukan sahaja bisa dicapai, namun pula sangat gampang dilakukan.

Mula memuat naik video ke YouTube dengan cara biasa menggunakan mengklik dalam ikon pada sudut kanan atas. Jika anda melihat skrin pilihan video, hanya pilih pilihan privasi yang sesuai dari hidangan drop-down.

YouTube menawarkan dua pilihan yg berguna buat berkongsi video peribadi:

Swasta : Anda boleh menjemput orang untuk melihat video. Anda dibenarkan menjemput sebagai akibatnya 50 pengguna dengan akaun YouTube buat melihat video anda. Video tersebut tidak akan muncul dalam hasil carian YouTube umum . Mana-mana rakan atau famili menggunakan pautan boleh melihat video itu, tetapi hanya jika anda telah menjemput mereka.

Tidak tersenarai : Video anda nir akan dipaparkan dalam output carian YouTube, tetapi sesiapa yg memiliki pautan akan dapat melihat video tersebut. Ia juga boleh diakses oleh orang awam, sama ada seorang memiliki akaun YouTube atau tidak.
YouTube memiliki beberapa sekatan panjang, tetapi mereka tidak akan menjadi perkara bagi kebanyakan pengguna. Saiz maksimum dihadkan dalam 128GB atau 12 jam , mengikut mana yg kurang.

Anda boleh memuat naik video MOV, MPEG4, MP4, AVI, WMV, MPEGPS, FLV, 3GPP, WebM, DNxHR, ProRes, dan CineForm.

2. Facebook

Facebook memiliki poly kekurangan mengenai privasi. Sesetengah pengguna mungkin memilih buat tidak menambah video mereka ke rangkaian sama sekali, terutama jika mereka memasukkan kandungan famili persendirian.

Bagaimanapun, apabila anda dapat melihat tajuk primer privasi, Facebook merupakan keliru satu cara terbaik buat berkongsi video dalam talian. Hampir setiap orang memiliki akaun (termasuk Nenek!) Dan memilih penonton anda buat video anda agak gampang.

Jika anda ingin berkongsi video peribadi melalui Facebook, mula membuat siaran, lalu klik tab Foto / Video di bahagian bawah tetingkap pos baru.

Facebook akan meminta anda buat memilih fail yang anda mahu muat naik. Namun sebelum anda menekan butang Kongsi , pastikan anda memilih siapa yg boleh melihatnya.

Apabila anda mengklik dalam senarai drop-down Rakan , anda akan melihat Public , Friends , and Friends Kecuali menjadi pilihan. Klik dalam Lebih untuk mendedahkan pilihan buat Rakan Khas , lalu pilih rakan anda dari senarai popup.

Video Facebook boleh mencapai saiz 4GB dan 120 minit panjang-kurang daripada YouTube. Terdapat pula topi FPS 30 dan lebar minimum 600 piksel. Jika seorang menonton video peribadi anda pada video gampang alih, pertamanan dan potret akan dipaparkan dalam nisbah aspek 2: tiga.

Dan jangan lupa, rakan & famili anda akan memerlukan akaun Facebook buat menonton mana-mana video peribadi yg anda mahu berkongsi menggunakan mereka.

3. Penyedia Penyimpanan Awan

Cara popular ketiga untuk berkongsi video pada talian secara peribadi adalah dengan memakai pembekal storan awan. Tiga nama akbar dalam industri ini artinya Google Drive , OneDrive , dan Dropbox , namun masih ada banyak perkhidmatan yang lebih mini   pada luar sana.

Hampir semua penyedia awan membolehkan anda berkongsi fail anda-termasuk video-menggunakan pengguna lain, sama terdapat melalui e-mel atau menggunakan menggunakan pautan yg boleh dibagikan.

Bagaimanapun, bukannya berkongsi video mengikut kes demi kes, bila anda ingin berkongsi poly kandungan menggunakan famili anda (misalnya, video Krismas atau video perkahwinan), mungkin lebih masuk akal buat menyediakan perkongsian pada folder tahap. Dengan cara itu, apa sahaja video yang anda masukkan ke folder tertentu secara automatik akan mewarisi pilihan perkongsian yang benar .

Untuk menyediakan pilihan perkongsian folder dalam Google Drive, klik kanan dalam nama folder dan pergi ke keliru satu Kongsi (buat perkongsian e-mel) atau Dapatkan Pautan Kongsi . Proses ini serupa dalam penyedia awan yang lain.

Dari segi sekatan, hampir seluruh filetype disokong. Satu-satunya kekangan dalam saiz adalah jumlah ruang storan percuma yg terdapat dalam akaun awan anda.

4. WeTransfer

Tiga perkhidmatan yg kita lihat pada masa ini berkongsi dua ciri generik:

Mereka memerlukan akaun buat menghantar video.
Mereka akan menyimpan video anda buat jumlah masa yg nir terhingga.
Jika anda nir mahu membuat akaun, atau anda risi tentang video anda yang tak pernah mati tersedia dalam talian terlalu usang, anda boleh menyemak salah  satu daripada banyak perkhidmatan percuma yg membolehkan anda menghantar fail besar  dalam talian.

Kami fikir WeTransfer boleh dikatakan yang terbaik. Versi percuma aplikasi membolehkan anda menghantar fail sebagai akibatnya saiz 2GB . Format video, bitrate, dan metadata lain nir krusial.

Malangnya, ada beberapa sekatan yang patut diberi perhatian:

Video hanya tersedia selama tujuh hari.
Anda perlu mengetahui alamat e-mel orang-orang yang anda mahu menghantar video peribadi.
Anda hanya boleh menambah 3 alamat e-mel.
Jika perlu, anda boleh melanggan WeTransfer Plus buat menghapuskan had tujuh hari dan menambah saiz fail pada 20GB.

Cara Lain buat Kongsi Video Swasta Secara Online
Keempat perkhidmatan yg sudah kami bahas pada artikel ini cukup buat kebanyakan orang dapat berkongsi video peribadi & video keluarga

Iklan Atas Artikel

Iklan Tengah Artikel 1

Iklan Tengah Artikel 2

Iklan Bawah Artikel