12 Projek Raspberry Pi buat Pencetak 3D Anda

Begitu jua, Raspberry Pi juga merupakan alat penting dalam teknologi senjata DIYer, sesuai buat semua dari sentra media tempat tinggal   & pengurusan rumah pandai  , untuk melancarkan ruang!

Jadi apa yg berlaku apabila anda meletakkan kedua-2 staples DIY bersama-sama? Mari lihat 12 projek Raspberry Pi yg tersedia buat mencetak 3D.

Projek Permainan buat Raspberry Pi

Clon Boy Game PiGrrl Nintendo

Mungkin galat satu kegunaan paling popular buat Raspberry Pi adalah sebagai pusat permainan retro & projek ini mengambil idea satu langkah lebih jauh, memberi tumpuan pada emulasi dalam platform tunggal & membina kes yg sinkron.

PiGrrl, sudah tentu, sebuah klon Nintendo Game Boy, yg dibangunkan oleh LadyAda, dan anda boleh mencari set lengkap arahan pada halaman web Adafruit, yang jua termasuk pautan ke perkakasan tambahan mana yang anda perlukan. Binaan ini menggunakan pengawal permainan Nintendo yg boleh diserang, namun ada alternatif buat ini. Kami amat kagum dengan kualiti permainan Boy-esque yang dicetak 3D.

The Super Game Pi, Game Boy Advance Clone

Masih pada wilayah klon, Adafruit pula telah membuat arahan buat apa yang mereka panggil Super Game Pi , yg dalam dasarnya adalah klon dari permainan Boy Game Boy 2001.

The fail pencetak 3D mengandungi lebih banyak butang daripada PiGrrl, namun sekali lagi bergantung pada pengawal SNES cannibalized. Sama misalnya Fun PiGrrl, ini memiliki skrin yang lebih besar  juga.

Gameboy Nano

Satu lagi projek pencetak 3D permainan hebat buat Raspberry Pi anda, ini bergantung pada Pi Zero, & reka bentuk boleh dimuat turun dari Thingverse .
Walaupun tidak terdapat butiran formal buat binaan ini boleh didapati secara dalam talian, nampaknya memerlukan gambaran mini   & pengawal padat, walaupun anda mungkin lebih senang menambah satu set kawalan kendali & menyambung pengawal USB atau Bluetooth ke Pi Zero, sebagai USB pelabuhan dibiarkan terbuka untuk membina ini.

Google Glass menggunakan Raspberry Pi anda

Mahu menerima setiap fakta & nomor  mengenai setiap lokasi yg anda lawati? Google Glass mungkin sudah merogoh kerusi belakang buat masa ini , tetapi beliau adalah satu projek yg boleh digabungkan menggunakan Raspberry Pi sebagai otak, menggunakan pencetak 3D menyediakan tempat tinggal   buat gambaran, lengkap menggunakan pengapit buat memasukkannya ke cermin anda!

Fail ke 3D mencetak replika Kelas Google anda sendiri boleh didapati pada Thingiverse, ad interim gambaran mungkin komponen yg paling krusial, tidak dapat dipakai dalam model ini menurut sepasang gelas TV yang mendalam.

Kami tidak mengatakan bahawa anda nir akan mendapat termin yg sama kecewa & cemuhan menggunakan ini seperti yg anda lakukan menggunakan Google Glass, namun ia wajib  bernilai pulang!

Raspberry Pi Laptops

Anda mungkin tahu bahawa Pi Top memulakan hidup menjadi projek komputer riba bercetak 3D buat peranti Raspberry Pi, sebelum kempen Kickstarter yg berjaya membawa mereka kejayaan komersial - namun bukan satu-satunya komputer riba Raspberry Pi di luar sana.

Mobile Pi-To-Go

Tidak seperti komputer riba seperti Pi Top, Pi-To-Go adalah projek yg indah, menggunakan paparan lipat bawah & papan kekunci terima kasih kepada fail projek ini berdasarkan Thingiverse.
Bahagian bawah Pi-To-Go penuh menggunakan bateri yang ditarik dari bateri personal komputer  riba Dell Latitude D600 usang, pada belakang skrin dan Pi merupakan kad SSD 64 GB .

Ia kelihatan seperti projek yg hebat untuk dicuba; lihat pedoman penuh buat maklumat lanjut .

Kes-kes Desktop Raspberry Pi

Kami telah memberitahu anda bagaimana Raspberry Pi boleh dipakai menjadi komputer desktop , jadi wajar buat membina kes desktop desktop buat personal komputer  mini   anda.

The PiBook

PiBook ( fail bercetak 3D ) adalah Raspberry Pi dalam bentuk personal komputer  desktop, dengan unit asas & gambaran duduk pada atas.
Walaupun nama itu, PiBook tidak kelihatan seperti kitab   (bila terdapat, beliau menyerupai Apple Lisa), tetapi ia masih harus memenuhi keperluan anda buat meletakkan Raspberry Pi anda sebagai sesuatu yg anda cetak.

Tablet Raspberry Pi Bercetak 3D

Beberapa projek tablet Raspberry Pi sedang dalam edaran. Ini merupakan berdasarkan Adafruit , dengan fail yang sedia dimuat turun ke pencetak 3D anda berdasarkan Thingverse .

Kes yg dibuat sang CAD ini memiliki Raspberry Pi A + & memiliki gambaran TFT tiga.Lima inci. Contoh dalam video mungkin tidak mempunyai skrin sentuh, namun beberapa keluaran TFT tersedia dengan lapisan kapasitif.

Untuk tablet pi Raspberry Pi yg lebih standard, berukuran yg boleh digunakan, projek Adafruit seterusnya memakai Pi 2 (atau mungkin Pi tiga) dan anda boleh memuat turun fail kes cetakan 3D dari Thingverse.

Kasut Raspberry Pi yang dicetak 3D Awesome

Akhirnya, kita akan melihat beberapa kes Raspberry Pi yg sangat baik yang boleh dicetak 3D. Ini adalah kawasan akbar-besaran, jadi jangan ragu buat pulang dan cari beberapa yang anda fikir akan sesuai dengan projek atau mood anda. Sepanjang perjalanan, anda mungkin melihat beberapa ...

RetroNintastic

Kes Raspberry Pi hebat ini diilhamkan sang Sistem Hiburan Nintendo klasik, dan jua mempunyai pintu yang menyediakan akses kepada kad SD Pi, pada mana slot kartrij akan menjadi.

Inilah yg kelihatan seperti pada tindakan!

Tidak jelek, kami fikir anda akan bersetuju. Untuk lebih poly cinta retro, jua melihat kes Amiga 3000 & PiStation One , & mungkin pertimbangkan untuk menggabungkannya dengan distro permainan retroPie .

Ia Harus Berlaku: PIE Raspberry

Kami konfiden bahawa anda akan meleleh ke atas kes raspberry Pi bercetak 3D yang lazat mencari ini, iaitu, tentu saja, tafsiran harfiah (baik, hampir) nama peranti.

Raspberi Di mana-mana

Walaupun kita bercakap "tafsiran harfiah" kita boleh menggugurkan "pi" dan memberi tumpuan kepada "raspberi". The Very Berry Pi Case 3000 adalah galat satu kes Raspberry Pi yg paling menakjubkan yang kita lihat, & sementara yg lebih besar  daripada kebanyakan mempunyai ruang yg cukup buat kabel dan kad dimasukkan.

Pakej Kasus Pip-Boy yg Boleh Digunakan

Walaupun tugas akbar buat pencetakan 3D, projek ini - yg juga memerlukan penyelesaian kuasa gampang alih buat Raspberry Pi anda - kelihatan hebat, dan jika anda seseorang pendaftar Fallout atau hanya ingin merogoh Pi anda dengan anda pada mana-mana anda pulang, ini akan seolah-olah menjadi kes muktamad. Pastikan anda menyertakan gambaran skrin sentuh, bagaimanapun!

Keserasian Kes Serpihan 3D Raspberry Pi

Walaupun kita berada dalam subjek kes bercetak 3D Raspberry Pi, ia patut dipertimbangkan bahawa perbezaan antara pelbagai model bermakna bahawa nir semua kes akan sinkron. Oleh itu, apabila mempertimbangkan kes Raspberry Pi buat pencetak 3D anda, periksa sama terdapat kes itu sepadan dengan port dan lokasi LED Pi anda.

Iklan Atas Artikel

Iklan Tengah Artikel 1

Iklan Tengah Artikel 2

Iklan Bawah Artikel