5 Kebaikan VPN

Rangkaian Persendirian Maya merupakan kaedah sambungan yang digunakan buat tingkatkan keselamatan serta pribadi kepada rangkaian peribadi serta awam. Mereka kebanyakannya digunakan oleh syarikat buat melindungi informasi sensitif namun jadi terus menjadi popular buat khasiat peribadi kala orang mencari metode yang lebih bijak buat melindungi informasi serta pribadi mereka.

VPN mengambil alih alamat IP dini pengguna dengan satu daripada penyedia rangkaian Peribadi Maya. Para pelanggan boleh memperoleh alamat IP dari mana- mana bandar pintu masuk yang sediakan perkhidmatan VPN. Bagaikan contoh, kamu bisa jadi tinggal di London, namun dengan Rangkaian Peribadi Maya, kamu boleh timbul buat tinggal di New York ataupun sebagian bandar gerbang.

Faedah

Keselamatan

Salah satu faedah utama

pelayan VPN yakni dia berperan bagaikan langkah keselamatan bonus semasa dalam talian. Teknologi ini awal kali menyembunyikan alamat IP kamu yang kerap digunakan oleh kerajaan, penggodam ataupun pihak ketiga yang lain buat memperoleh akses kepada pergerakan kamu dalam talian dan posisi kamu. Ini pula hendak menghalang penyedia perkhidmatan internet ataupun ISP kamu daripada menaruh ataupun membakar aktiviti dalam talian kamu serta menghentikan maklumat kamu daripada diambil. Alamat IP kamu pula umumnya boleh ditelusuri kembali ke pc kamu serta dengan memakai VPN ini tidak bisa jadi lagi.

Penyulitan Data

Apabila memakai pelayan VPN seluruh maklumat dihantar lewat" terowong terenkripsi" membenarkan informasi kamu tidak bisa dilihat oleh pihak yang tidak dibenarkan. Ini berarti untuk syarikat yang menghantar ataupun mengatur maklumat sensitif lewat internet serta membagikan ketenangan fikiran mengenali bahawa dia tidak bisa diperolehi.

Faedah Geografi

Mayoritas pelayan VPN membetulkan pengguna buat memilah negeri yang mereka mahu alamat IP dipaparkan. Ini memiliki banyak faedah, tercantum keupayaan buat mengakses tapak serta perkhidmatan yang disekat di negara- negara tertentu, perbelanjaan ekspedisi yang lebih murah( semacam harga penerbangan serta agen ekspedisi berbeza- beza mengikut posisi kamu semasa membuat tempahan) serta apalagi perkhidmatan streaming semacam Netflix tidak beroperasi di segala dunia. VPN membetulkan kamu menavigasi sekitar halangan geografi ini.

Tiada kekurangan rangkaian

VPN beroperasi pada sebarang sambungan ataupun rangkaian dan Wifi wifi. Sebaik sahaja dia dimuatkan pada peranti kamu, kamu dilindungi seluruhnya tanpa mengira gimana kamu menyambung ke website. Pembekal VPN tertentu pula membolehkan kamu menghubungkan sebagian peranti kepada satu pelan, mengurangkan kos serta tingkatkan proteksi.

Boleh mengalami di mana- mana peranti pintar

Perkhidmatan ini boleh melindungi seluruh tipe peranti tercantum telefon pintar, pc desktop, tablet, serta pc riba biar tidak kira gimana kamu memilah buat menyambung ke internet sebaik sahaja VPN kamu dimuatkan, kamu boleh percaya kamu dilindungi.

Kelemahan

VPN merupakan menyalahi undang- undang di sesetengah negeri serta tidak boleh digunakan bila kamu tinggal di salah satu daripada negeri ini kerana dia boleh menimbulkan hukuman denda ataupun penjara yang besar. Jadi, berarti buat semak dulu. Memakai VPN memiliki khasiat berarti buat melindungi informasi kamu kala musibah cyber terus menjadi bertambah, dan kebingungan pengguna terhadap pribadi. Semacam apa- apa, VPN boleh digunakan buat tujuan mematuhi undang- undang namun malangnya, kadang- kadang VPN digunakan buat melaksanakan aksi yang menyalahi undang- undang, semacam, muat turun serta menjual maklumat berhak cipta, menggodam pc ataupun rangkaian tanpa kebenaran, serta cyberstalking.

Merupakan berarti buat berangkat dengan syarikat yang bereputasi kerana terdapat laporan bahawa sebagian penyedia VPN yang menawarkan perkhidmatan VPN percuma sudah memantau aktiviti pengguna serta memakai informasi mereka. Sesetengah perkhidmatan VPN percuma pula boleh melambatkan sambungan kamu ataupun menjejaskan prestasi pc kamu, jadi berarti buat melaksanakan kerja rumah kamu serta seleksi penyedia yang boleh menawarkan kelajuan besar, rangkaian yang selamat.

Kesimpulannya

Sama terdapat kamu prihatin terhadap maklumat peribadi yang lagi dikesan di internet ataupun mau menjejaki keselamatan kamu apabila kamu menyambung ke rangkaian WiFi di tempat awam, VPN boleh dijawab. Sama terdapat kamu lagi mencari khasiat peribadi ataupun buat perniagaan kamu, VPN membolehkan kamu memulakan tahap melayari tanpa nama, lewat sambungan rangkaian mana juga. 

Iklan Atas Artikel

Iklan Tengah Artikel 1

Iklan Tengah Artikel 2

Iklan Bawah Artikel