Opsi Pribadi Google Touts, namun Masih Tergantung pada Informasi Anda

Syarikat berteknologi memiliki ikatan rumit dengan maklumat pengguna pada masa kemudian. Langkah terkini Google menawarkan pengguna sebagian proteksi bonus, meski tidak jelas berapa pengguna yang lebih nyaman hendak merasa.

Google melancarkan telefon pintar Pixel baru serta peranti perkakasan lain pada hari Selasa, bertujuan buat memperoleh orang yang lebih tertarik pada perkhidmatan yang dipahami oleh Google Assistant syarikat serta teknologi kecerdasan tiruan yang lain.

Namun pribadi sudah timbul bagaikan isu yang lebih besar dengan produk ini berkat populariti yang terus menjadi bertambah buat sentiasa mencermati" penceramah pintar" serta peranti seragam. Google, Microsoft, Amazon, serta Apple baru- baru ini mengakui memakai kontraktor manusia buat mendengar serta menyalin sebagian rakaman suara yang ditangkap oleh perisian AI.

Mayoritas kerja AI itu, dari mentafsir permintaan suara buat menanggapi soalan- soalan buat menghidupkan lampu kamu, berlaku di awan, bukan pada peranti kamu. Pengguna memiliki sedikit kawalan terhadap apa yang berlaku kepada informasi mereka di awan.

Pada hari Selasa, bagaimanapun, Google menegaskan bahawa banyak dari apa yang kamu jalani pada telefon baru hendak tinggal di situ. Karakteristik buka kunci pengiktirafan muka baru tidak hendak memindahkan butiran kepada pelayan Google buat diproses, misalnya, serta Penolongnya pula boleh mengatur banyak persoalan secara langsung di telefon. Karakteristik transkripsi rakaman baru serta teknologi radar yang mengiktiraf isyarat pula dicoba pada peranti.

" Kamu butuh ketahui apa informasi kamu selamat," kata Rick Osterloh, naib presiden kanan perkakasan Google, pada majlis pelancaran New York syarikat Selasa." Apabila pengkomputeran sentiasa ada, mereka wujud buat pengkomputeran serta pribadi jadi lebih berarti daripada tadinya."

Apple serta Amazon pula menekankan komitmen pribadi mereka pada pelancaran produk terbaru.

Matlamatnya merupakan buat berikan orang lebih banyak opsi menimpa tetapan pribadi, kata Osterloh. Penceramah sarang serta kamera saat ini tiba dengan suis fizikal buat mematikan kamera serta mics, contohnya.

Tetapi, Google sangat tergantung pada maklumat pelanggan buat membina profil spesial pengguna yang digunakan buat menyasarkan pengiklanan digital, yang menciptakan sebagian besar pendapatannya.

Pembantu, yang seragam dengan guna asas buat Siri Apple serta Amazons Alexa, timbul bagaikan pemungut informasi digital Google terbaru. Dia boleh mengenali lebih lanjut tentang kamu dari persoalan kamu serta boleh memusatkan kamu ke perkhidmatan Google yang lain semacam peta serta carian, yang pula menyumbang kepada perniagaan pengiklanan berbilion dolar Google.

" Game akhir mereka cuba mengumpulkan seluruh informasi ini serta menargetkan kamu dengan iklan," kata Victoria Petrock, penganalisis prinsip di eMarketer." Suara itu merupakan satu metode baru buat menangkap tingkah laku orang."

Yang lebih menolong Pembantu jadi, orang yang lebih bisa jadi memakainya.

Di bahagian perkakasan, Pixel 4 baharu Google memiliki kamera yang lebih menarik yang hendak mengidentifikasi orang yang sudah timbul saat sebelum ini dalam gambar kamu supaya secara automatik berikan tumpuan kepada mereka dalam tangkapan baru.

Telefon baru ini pula dilengkapi dengan teknologi pengesan gerakan yang membolehkan orang melangkau lagu ataupun mengubah aplikasi dengan menunjuk di dekat telefon.

The Pixel 4 hendak bawa tag harga bermula daripada$ 799( kira- kira Rumah sakit 57, 000.)-$ 100 lebih daripada peringkat kemasukan iPhone 11- dan hendak mula dijual Oktober 24. Terus menjadi besar tipe XL(. Kira- kira Rumah sakit 64, 000) hendak kos$ 899, ataupun kira- kira$ 200 kurang daripada iPhone 11 Pro Max bersaiz seragam.

Telefon Google sudah dikaji semula dengan baik, namun belum membuat banyak percikan di pasaran yang dipahami oleh Apple, Huawei, serta Samsung. Malah, produk perkakasan Google tidak sempat jadi pembuat wang besar. Kebalikannya, mereka menawarkan metode buat Google mempamerkan perkhidmatan pembuatan wangnya.

Syarikat itu pula menghadirkan earbuds tanpa wayar yang betul, yang terpanggil Pixel Buds, jawapan Google buat AirPods Apple. Model baru, yang hendak dijual pada dini tahun depan buat$ 179( kira- kira Rumah sakit. 13, 000), tidak dengan wayar yang menghubungkan kedua tunas.

Google menghadirkan Nest Mini, tipe pembesar pintar pintar yang lebih kecil. Dia keluar Selasa depan buat$ 49( kira- kira Rumah sakit. 3, 500). Penghala Wi- Fi yang dipanaskan Google, Wifi Nest, hendak ada pada minggu- minggu mendatang buat$ 269( kira- kira Rumah sakit. 19, 000). Laptop baru Pixelbook Go dijual pada bulan Januari yang memandang$ 649( kira- kira RM 46, 500).

Pasukan perkakasan Google, tercantum sisa jurutera Google Glass, bekerja dari suatu gedung yang penuh dengan sinar serta arsitektur di dekat kampus utama syarikat di Mountain View, California. Bangunan ini dilengkapi dengan" makmal corak" buat mencari corak peranti yang sempurna, bibliotek bahan buat pelbagai inspirasi faktor serta kedai model kecil buat membina prototaip peranti di tapak.

" Kami bermula dengan mendefinisikan apa yang rasanya memegang Google di tangan kamu," ucap eksekutif perkakasan Ivy Ross." Masalah yang baik tentang tiba sedikit melalui ke arena perkakasan merupakan kamu boleh berdiri kembali serta memandang orang lain."

Salah satu cabaran kali ini merupakan mencari jalur buat menjadikan produk lebih mampan, satu prestasi yang amat ketara pada Nest Mini, yang memiliki selongsong" kain" yang diperbuat daripada benang yang dicipta daripada botol air plastik. 

Iklan Atas Artikel

Iklan Tengah Artikel 1

Iklan Tengah Artikel 2

Iklan Bawah Artikel