Apple AR Headset Boleh Debut pada 2020, Laporan Tuntutan

Apple seolah- olah jadi 2 kali ganda pada Augmented Reality( AR). Gergasi Cupertino telah memiliki ARKit buat menyokong beberapa besar pertumbuhan AR. Namun pada tahun 2020, Apple dipercayai bawa perlengkapan dengar AR yang dinanti- nantikan. Syarikat itu dilaporkan dalam rancangan buat membolehkan perlengkapan dengar ARnya berperan bersamaan dengan iPhone buat menguraikan mesej bacaan, e- mel, peta, serta pula game. Dia pula dikatakan sudah mula mengupah ahli dalam bidang pembangunan grafik serta game buat membuat penawaran baru yang berjaya di pasaran.

Apple cuba buat berjaya dengan perlengkapan dengar ARnya di mana Google Glass kandas bertahun- tahun kemudian, lapor Bloomberg. Syarikat dikatakan sudah memikirkan App Store buat perlengkapan dengarnya, mirip dengan gimana dia sudah menawarkan pasaran aplikasinya yang berdedikasi di Apple Televisi serta Apple Watch.

Laporan terbaru Bloomberg menyuarakan apa yang dianalisis penganalisis Ming- Chi Kuo dalam nota penyelidikan dini bulan ini. Kuo mengatakan bahawa Apple boleh menghadirkan perlengkapan dengar ARnya pada suku kedua tahun 2020 dengan kerjasama pihak ketiga.

Paten yang difailkan dengan Pejabat Paten serta Ciri Dagangan Amerika Syarikat( USPTO) pada Ogos 2018 sudah dilihat dini tahun ini yang mencadangkan reka wujud perlengkapan dengar AR Apple." Sistem, kaedah serta antara muka pengguna grafik buat berhubungan dengan persekitaran Reality serta Virtual Reality," membaca perihalan yang ada dalam pemfailan paten.

Tidak hanya perlengkapan dengar AR, Bloomberg menyebut bahawa Apple bekerja pada model iPhone baru yang hendak debut pada 2020 dengan" pemproses lebih banyak" serta persediaan kamera 3D di bahagian balik. Kedatangan persediaan kamera 3D hendak membolehkan iPhone generasi hendak tiba buat tingkatkan pengalaman AR.

Penganalisis Kuo dalam laporannya pada bulan Julai, dengan menyebut sumber rantaian bekalan, melaporkan bahawa model iPhone 2020 hendak menunjukkan sensor 3D Masa- Penerbangan( KeF). Syarikat itu pula berspekulasi buat bawa sokongan 5G kepada portfolio iPhonenya tahun depan.

Laporan Bloomberg pula merangkumi bahawa Apple memiliki rancangan buat bawa model Apple Watch baru dengan identitas penjejakan tidur. Begitu pula, ada mesin Mac baru dengan pemproses adat. Syarikat ini hendak membolehkan hayat bateri yang lebih besar lewat pemproses adat.

Seluruh ini menampilkan bahawa tahun 2020 hendak jadi tahun berarti bukan sahaja buat Apple namun pula buat ramai peminatnya yang menjangkakan pertumbuhan semacam headset AR serta iPhone semua- baru. Tawaran baru oleh syarikat itu pula boleh mendesak pesaing buat tingkatkan produk sedia terdapat serta melangkah ke dunia AR yang baru timbul. 

Iklan Atas Artikel

Iklan Tengah Artikel 1

Iklan Tengah Artikel 2

Iklan Bawah Artikel