Pelayar Web Roku Terbaik yg Digunakan

Walau bagaimanapun, bila anda ingin mengetahui tentang pilihan penyemak impak web Roku yang terbaik, beserta menggunakan penyelesaian yang menunjukkan pengalaman melayari web yang lebih baik, teruskan membaca.

Adakah Roku Mempunyai Penyemak Imbas Internet?
Apabila anda ingin memakai peranti penstriman anda menjadi pelayar web, Roku dan kotak set-top tentu bukan pilihan terbaik.

Walaupun masih ada kurang lebih beberapa tahun (dan walaupun beberapa pesaing primer Roku yang menunjukkan pelayar internet dalam peranti penstriman mereka sendiri), hanya masih ada 2 pelayar pada Roku Channel Store. Mereka nir dibangunkan oleh Roku sendiri.

Pelayar Web Terbaik Roku pada Saluran Saluran
Kedua pelayar web Roku yang boleh didapati di Roku Channel Store rasmi merupakan Web Browser X & Browser Web POPRISM.

1. Pelayar Web X
Penyemak pengaruh web Roku yg terbaik adalah Pelayar Web X. Kami menggunakan perkataan "best" relatif longgar. Jika anda menjangkakan antara muka licin & moden, anda akan kecewa. Penyemak Imbas Web X tampaknya dia direka pada awal 1990-an; fon dan antara muka merupakan sangat usang.

Yang mengungkapkan, ia berfungsi - walaupun dia akan berjuang buat menciptakan & memformat page yang sangat kompleks. Terdapat beberapa kegemaran pra-tersimpan (seperti Google News, CNN, dan ABC News), namun anda boleh melawat mana-mana halaman web dengan memasukkan URL. Anda pula boleh menambah tapak anda yg kerap dilawati ke senarai kegemaran anda.

Untuk menavigasi halaman web, gunakan butang kiri dan kanan pada alat kawalan jauh buat menembusi pautan pada halaman, dan pakai anak panah atas & ke bawah buat menatal teks.

Pada sisi bawah, penyemak imbas tidak bisa memainkan video (jadi kentara YouTube et al.), Dan ia nir boleh mengisi borang web, medan nama pengguna, & istilah laluan.

Dan satu lagi peringatan. Semasa penyelidikan buat sekeping ini, aku  memuat turun aplikasi dari versi Mexico Store Saluran. Ia memberitahu aku  harga merupakan $ 0.00, tetapi lalu membentuk invois bulanan sebesar $ 4.99 terhadap akaun aku . Versi Alaihi Salam kedai sememangnya menyenaraikan harga pada $ 4.99 / bulan, jadi terdapat percanggahan antara kedai-kedai kebangsaan yang berbeza. Pastikan anda tidak ditangkap.

Dua. Pelayar Web POPRISM
Satu-satunya penyemak dampak web Roku yang lain pada Saluran Saluran merupakan Pelayar Web POPRISM. Secara terang-terangan, banyak peringkat lebih tidak baik daripada Penyemak Imbas Web X.

Itu kerana beliau hanya boleh membaca teks - tiada imej, tiada GUI, tiada CSS, tiada JavaScript, & sebagainya. Mana-mana tapak yang anda lawati, anda akan melihat jisim teks yg nir diformat.

Oleh itu, tidak perlu dikatakan penyemak impak merupakan nir bermanfaat untuk kebanyakan page web. Ia hanya boleh dilewati buat lembaga teks, suapan RSS, dan kandungan lain yg sangat berat teks. Keputusan carian Google asas jua boleh dibaca.

Di sisi positif, pelayar POPRISM Roku tidak mencuba dan menipu saya daripada $ 4.99. Anda perlu mencari tempat terang.

Gunakan Cermin Skrin buat Semak Internet pada Roku
Seperti yg telah kita buat kini  , kita mungkin memasang pelayar web Roku, tetapi penyelesaian yg terdapat jauh menurut ideal.

Oleh itu, pendekatan terbaik adalah menggunakan mirroring skrin & menghantar pelayar terus berdasarkan telefon atau komputer anda terus ke peranti Roku anda.
Bagaimana Melancarkan Pelayar Web ke Roku dari Windows
Selain pelayar internet Roku yg terdapat pada kedai saluran, satu-satunya pilihan lain adalah buat melemparkan pelayar menurut telefon atau personal komputer  anda ke Roku anda memakai pencerminan skrin.

Untuk membuang pelayar web Windows ke Roku, ikut arahan langkah demi langkah di bawah:

Semak Roku anda sedang menjalankan sekurang-kurangnya versi 7.7 sistem pengendalian menggunakan menuju Pengaturan> Sistem> Perihal . Apabila tidak, navigasi ke Tetapan> Sistem> Kemas Kini Sistem> Semak Sekarang & abaikan proses selesai.
Pada Windows, buka Pusat Tindakan menggunakan mengklik pada pautan yang sesuai pada sudut kanan bawah skrin anda.
Klik dalam jubin Sambung . Apabila anda tidak dapat melihatnya secara pribadi, anda mungkin perlu klik dalam Expand .
Benarkan Windows buat mengimbas Roku anda. Proses ini boleh mengambil masa sebagai akibatnya 30 ketika.
Klik dalam nama Roku dalam senarai peranti. Sambungan itu akan berlaku secara automatik.
Buka pelayar web anda pilihan dan mula melayari.
Untuk melumpuhkan pemutus, pilih Berhenti Video dalam skrin TV anda atau tekan Putuskan sambungan dalam Windows.

Cara Hantar Pelayar Web ke Roku menurut Android
Sekiranya anda lebih suka  melayari internet di Roku menurut telefon atau tablet Android anda, ikuti arahan berikut:

Buka apl Tetapan Android anda .
Pergi ke Peranti Terhubung> Sepasang Peranti Baru .
Tunggu Android buat mencari tongkat Streaming Roku atau kotak set-top anda.
Ketik nama Roku anda & tunggu sambungan untuk dimulakan.
Buka penyemak imbas web yg anda mahu pakai pada Roku anda.
( Nota: Tidak semua peranti Android menyokong Miracast. Untuk maklumat lanjut, rujuk kesusasteraan pengeluar.)

Malah Mirroring Skrin Mempunyai Kesalahannya
Malangnya, walaupun menghantar pelayar ke Roku memiliki beberapa kekurangan.

Pertama, cermin skrin Roku bergantung pada teknologi Miracast . Ini bermakna hanya peranti Windows dan Android boleh membuang skrin mereka secara orisinil. Baik iOS & macOS mempunyai sokongan buat Miracast, bermakna anda perlu menggunakan aplikasi pihak ketiga buat mencapai hasil yang sama. Aplikasi pihak ketiga yg terbaik buat membuang skrin iPhone atau Mac ke Roku boleh dikatakan AirBeamTV .
Kedua, Miracast bukan protokol yang sangat dipercayai. Ia terdedah kepada ketinggalan, putus sambungan, pasangan gagal, dan berita-informasi lain.

Akhirnya, pencerminan skrin bermakna anda perlu a) meninggalkan skrin yang berjalan pada peranti pemutus (yg menggunakan cepat boleh mengalirkan bateri anda), & b) memakai peranti pemutus untuk mengawal penyemak pengaruh web.

Menggunakan peranti pemutus buat mengawal penyemak imbas mungkin tidak menjadi masalah jika anda menonton video. Namun buat penyemakan impak yg aktif, sukar buat melihat apa manfaat pemutus akan hanya memakai peranti utama-terutamanya memandangkan anda perlu melihat skrin peranti buat melihat apa yg anda lakukan.

Walaupun kelemahan, bagaimanapun, bila anda sahih-benar perlu mempunyai penyemak pengaruh web yg berciri penuh pada peranti Roku anda, pencerminan skrin adalah pilihan terbaik.

Ketahui Lebih Lanjut Mengenai Menggunakan Roku
Walaupun sokongan buat pelayar web Roku mungkin relatif kurang, itu tidak bermakna bahawa peranti Roku tidak lagi merupakan peranti yang sangat baik buat berada di kurang lebih tempat tinggal   anda.

Iklan Atas Artikel

Iklan Tengah Artikel 1

Iklan Tengah Artikel 2

Iklan Bawah Artikel