Modem / Router Terbaik untuk Setiap Bajet

Senarai router & modem ini menguraikan slogan dan memilih soalan yang perlu ditanyakan waktu membeli modem atau router -buat membantu anda mencari router atau modem terbaik untuk keperluan dan anggaran anda.

Bagaimana untuk Pilih Modem, Router, atau Modem / Router Combo?
Apabila anda hanya mahukan cadangan kami, jangan ragu buat melangkau bahagian ini.

Terdapat satu atau dua jenis peranti rangkaian yang kebanyakan orang wajib  membeli: router, modem, atau adonan router / modem. Malangnya, kebanyakan orang menyewakan alat-alat mereka menurut kabel atau penyedia internet DSL. Bagi mereka yg ragu-ragu, periksa penyata bil anda. Anda mungkin melihat caj sewaan $ 5 (atau lebih). Berikut adalah rahsia kecil: anda nir perlu membayar pembekal sepengangkan apabila anda membeli peralatan rangkaian anda sendiri.

Namun sebelum anda pergi dan beli router atau modem, tanya diri anda 5 soalan berikut:

Adakah anda memiliki pembekal perkhidmatan kabel atau DSL?
Adakah anda tinggal di sebuah kompleks pangsapuri atau kejiranan kediaman yg padat?
Adakah pembekal khidmat internet anda membenarkan anda menggunakan router atau modem anda sendiri?
Apakah kandungan upload dan kelajuan muat turun ISP anda?
Adakah anda memiliki talian telefon digital menggunakan pembekal internet yg sama?
1. Adakah Anda Mempunyai Pembekal Perkhidmatan Kabel atau DSL?
Para router dalam artikel ini berfungsi dengan modem mana pun. Walau bagaimanapun, modem yang disenaraikan pada sini hanya berfungsi menggunakan internet kabel  atau internet DSL. Apabila anda memerlukan modem serat optik, satelit, atau dial-up, modem kami nir akan memenuhi keperluan anda. Jika anda nir pasti perkhidmatan mana yang anda miliki, sila periksa menggunakan penyedia perkhidmatan internet anda (ISP) untuk maklumat lanjut.
Semua penyedia internet menyewakan peranti adonan router / modem. Walaupun menguntungkan buat penyedia, peranti ini tidak memiliki keselamatan router berasingan, membiak kekayaan pada jangka masa panjang berbanding membeli peranti anda sendiri, & prestasi mereka menghisap. Jika anda ingin menyingkirkan yuran sewa, beli penghala & modem, atau peranti adonan router / modem. Saya cadangkan membeli router berasingan berdasarkan modem.

Malangnya, penyedia DSL (& teknologi yg berkaitan) sporadis membenarkan modem pihak ketiga. Kebanyakan masa anda perlu membeli satu unit terus dari pembekal (pada markup yg besar ). Walaupun begitu, ia hampir selalu merupakan perjanjian yg lebih baik daripada menyewa.

Dua. Adakah Anda Live pada Kompleks Apartment atau Kejiranan Kediaman Berkumpul?
Sekiranya anda tinggal di kompleks pangsapuri & memiliki peranti yang kontiniu Wi-Fi yg lebih baru, anda memerlukan penghala dwi-jalur . Semakin banyak isyarat tanpa wayar yang dibungkus ke daerah padat penduduk, semakin tidak baik kualiti sambungan wayarles anda-terutamanya buat peranti yang lebih tua.
Saya tidak mahu melahirkan awak, jadi inilah gambaran ringkas mengapa. Rakaman disiarkan pada dua jalur frekuensi: 2.4GHz & 5GHz. Dua.4GHz mempunyai julat yg lebih panjang & penembusan dinding yg lebih baik, manakala 5GHz memiliki kelajuan yang lebih cepat dan tidak mengalami terlalu banyak daripada kesesakan (iaitu gangguan menurut peranti wayarles lain). Apabila anda mengalami masalah Wi-Fi, ke 2-dua kekerapan adalah sangat membantu.

Sekiranya anda telah cuba menukar saluran yang disiarkan sang router anda, anda akan ingin menaik tingkat penghala ke model dwi-band. Anda pula mungkin mahu mencuba penyesuai kuasa dan penyambung Wi-Fi . Sebaliknya, kononnya "router tiga band" nir sahih-benar tiga deretan dan tidak menaikkan sambungan secara signifikan. Kekerapan tri-band sebenar yg pertama adalah 60GHz, yang adalah sebahagian daripada standard 802.11ad yang akan segera lama  .

Jangan risau tentang apa-apa selain daripada 802.11ac-beliau akan permanen menjadi standard mayoritas buat beberapa tahun akan tiba.

Tiga. Adakah ISP Anda Izinkan Anda Menggunakan Router Anda Sendiri atau Modem?
Sesetengah ISP memaksa pelanggan buat memakai modem dan router rasmi mereka sendiri. Sebagai contoh, AT & T menangkap pelanggan U-Verse mereka memakai AT & T Gateways (modem) ad interim pada masa yg sama menuntut bahawa mereka membenarkan pelanggan memakai peranti mereka sendiri. Sebenarnya pilihan anda merupakan sama ada buat menyewa atau membeli dengan harga yg kembung. Walaupun begitu, membeli selalu sebagai pilihan yg lebih baik melainkan anda merancang berkecimpung seringkali.

Sekiranya anda melanggan Xfinity (Comcast), lihat senarai modem yang diluluskan sebelum membeli. Walaupun amalan khidmat pelanggan yang umumnya mengerikan, Xfinity sebenarnya melakukan sesuatu di sini menggunakan membenarkan pengguna menggantikan router & modem mereka sendiri.

4. Apakah Muat Naik dan Muat turun Maksimum ISP Anda?
Ini tidak berkata: router atau modem tidak secara ajaib membuahkan internet anda lebih cepat . Mereka hanya membantu anda mendapatkan kelajuan yg disediakan sang ISP anda.

Pelan purata AT & T DSL, sebagai model, membolehkan kelajuan muat turun maksimum kurang lebih 10Mbps & muat naik 4Mbps. Ini bermakna walaupun router tanpa wayar yg paling perlahan boleh memindahkan fail menggunakan melepasi kelajuan muat naik & muat naik maksimum anda. Dan sambungan berwayar menawarkan kelajuan maksimum yg boleh disediakan oleh ISP anda.

Tidak hingga anda sampai ke kabel yang lebih cepat atau sambungan serat optik sebagai akibatnya kelajuan pemindahan data penghala atau modem menjadi relevan. Bagi kebanyakan pengguna, anda lebih baik menggunakan penghala dwi-jalur yang murah, direka untuk peranti 802.11ac atau 802.11n. Dua lagi kes penggunaan router high-end adalah apabila anda perlu memindahkan fail di kurang lebih rangkaian dalaman atau apabila anda ingin menstrim video 4K dari pelayan pusat pada rangkaian.

Satu lagi perkara: hampir tiada siapa yang memerlukan router 802.11ad (Wireless-AD). Teknologi ini sudah ditetapkan untuk kegemilangan apabila pembebasan 802.11 (Wireless-AY) dikeluarkan, yg merupakan standard pelengkap pada Wireless-AC yang dipakai secara meluas & piawaian Wireless-AX yg akan tiba. (Dengan "pelengkap", aku  bermaksud bahawa mereka boleh kedua-2 cohabit pada peranti yang sama.)
5. Adakah anda memiliki talian telefon digital dengan pembekal internet yg sama?
Sesetengah penyedia internet jua menawarkan perkhidmatan telefoni yang mengaitkan sambungan internet anda. Saya tidak mengesyorkan mereka. Sebabnya: anda akhirnya membayar buat apa yg boleh dilakukan Google Voice secara percuma . Walau bagaimanapun, apabila anda mendesak buat melanggan perkhidmatan telefon digital, modem anda mesti menyokong karakteristik ini. Modem yg menyokong talian digital akan mempunyai bicu telefon.
Terdapat poly sebab, menggunakan cara ini, anda nir boleh menggunakan talian digital. Di antara banyak isu, salah  satu yg terbesar adalah kegagalan kuasa akan mengetuk kedua telefon & internet anda. Dan, paling teruk, kehilangan internet pula mengetuk telefon anda-yg menghalang anda daripada memanggil ISP buat melaporkan informasi tersebut.

Memahami Ciri-karakteristik Router / Modem Penting
Jika anda hanya mahukan cadangan kami, jangan ragu buat melangkau bahagian ini.

Sekiranya anda ingin memahami apa yang membuat router dan modem yang baik, terdapat beberapa istilah yang anda wajib  membiasakan diri dengan: standard DOCSIS (apabila anda memiliki internet kabel), Gigabit Ethernet, standard 802.11ac (pula dikenali menjadi Wireless- AC), & Wi-Fi dwi-band.

DOCSIS dua.0, tiga.0 & 3.1 (Modem Kabel Sahaja)
Spesifikasi Antara Muka Perkhidmatan Atas Talian (atau DOCSIS ) adalah standard buat mewujudkan sambungan internet melalui modem kabel. Versi yang paling umum merupakan DOCSIS 3.0. Beri amaran bahawa, seperti yg ditunjukkan oleh Ars Technica , modem DOCSIS tiga.1 bukan hanya langkah awal di hadapan 3.0-dia lebih pantas.

Manakala DOCSIS 2.0 router terhad kepada satu saluran buat muat naik & satu lagi buat muat turun, DOCSIS 3.0 memperkenalkan kaedah yang membuka kunci kelajuan yang lebih cepat yg ditawarkan oleh penyedia kabel, yg mana kita merujuk menjadi Bonding Channel. Bonding Channel tiba pada beberapa kelajuan yang termasuk 8 × 4, 16 × 4, & 32 × 4. Untuk sebahagian besar , 8 × 4 (340Mbps) mencukupi buat kebanyakan pengguna, namun jika anda mempunyai sambungan yang lebih cepat, 16 × 4 (680Mbps) merangkumi seluruh tetapi sambungan terpantas.

Inilah yang perlu anda ketahui : Sesetengah modem high-end memiliki dengan tinggi 32 hiliran dan empat saluran hulu (jadi 32 × 4). Tetapi majoriti pengguna tidak perlu apa-apa yg mendekati termin kelajuan itu. DOCSIS 3.0 cukup baik buat kebanyakan pengguna di rumah.

Gigabit Ethernet, 802.11n, 802.11ac, & 802.11ad
Gigabit Ethernet: Ethernet berwayar internet. Semua router moden boleh berfungsi sebagai ke 2-dua titik akses berwayar dan wayarles (titik akses merupakan apa yg anda pakai buat menyambung ke rangkaian). Semua router moden juga memberikan kelajuan berkelajuan 10/100/1000 (nombor dalam asasnya nir bermakna kerana dia didapati pada seluruh penghala).

Walau bagaimanapun, nir seluruh router termasuk 10 Gigabyte Ethernet ultra cepat (10GbE). Standard 10GbE merupakan mutlak terpantas kurang lebih-tetapi dia hanya untuk sambungan berwayar. Perlu diingat bahawa melainkan jika anda perlu memindahkan fail di lebih kurang rangkaian dalaman, anda tidak perlu 10GbE.
802.11ac : Seperti menggunakan sambungan rangkaian berwayar, rangkaian wayarles tiba dengan beberapa piawai yang berbeza. Daripada pelbagai jenis di luar sana, 2 yang paling popular adalah 802.11ac (Wireless-AC) dan 802.11n (Wireless-N). Tetapi nir misalnya rangkaian berwayar, peranti tanpa wayar mempunyai kelajuan teori & global sebenar. Kelajuan teori adalah apa yang anda lihat diiklankan sang pengilang & ini nir sempurna. Kelajuan global sebenarnya adalah apa yg anda dapatkan selepas anda meletakkan dinding plester & beberapa jeda antara peranti pintar anda dan titik akses wayarles. (Sekali lagi, perlu diingat bahawa anda hampir selalu terhad sang kelajuan pelan anda dengan penyedia perkhidmatan internet.)

802.11ad : Satu model yg baik ini adalah piawaian 802.11ad yang baru dipadam jenama. AD-Wireless membawa kelajuan maksimum teori 7Gbps, tetapi ada tangkapan! Julat fungsiannya merupakan pendek dan tidak dapat menembus dinding. Anda nir boleh menggunakannya melainkan anda duduk menggunakan benar  sang penghala anda. Dan kemudian pada atas itu, hampir tiada peranti pandai  di luar sana menyokong spektrum 60GHz. Ini bermakna bagi kebanyakan orang, router Wireless-AD nir lebih menurut Wireless-AC. Dan, di atas itu, mereka akan segera digantikan oleh standard Wireless-AY yg unggul.

802.11n : Satu-satunya sebab buat memakai penghala 802.11n merupakan apabila anda boleh mendapatkannya secara percuma (dan itu dua jalur). Router Wireless-N datang dalam versi single dan dual-band. Versi single-band adalah pilihan buruk bagi kebanyakan pengguna.

Inilah yg anda perlu ketahui: Dapatkan penghala 802.11ac (atau Wireless-AC). Terdapat piawaian yang lebih baru yang keluar, seperti 802.11ax, namun ini merupakan penambahbaikan teknologi yg telah usang. Istilah lain adalah jargon dan tidak perlu buat rangkaian rumah purata.

Ciri-ciri lain: VPN, Dual-Band, MU-MIMO, DD-WRT
Sesetengah router dan modem cukup barebones, manakala yang lain menawarkan poly ciri. Bergantung dalam keperluan anda, anda mungkin memerlukan pilihan spesifik eksklusif.

VPN : Beberapa router membenarkan pemasangan VPN atau rangkaian peribadi maya. Ini menghalang anda daripada memasang VPN dalam setiap mesin pada rangkaian anda. Tetapi ini bermakna bila anda bertukar pada VPN anda, lalu lintas buat setiap peranti dialihkan melalui pelayan VPN itu. ( Lihat cadangan kami buat penghantar VPN terbaik. )
Wi-Fi Dual-band: Wi-Fi Dual-band adalah ciri yang hebat. Ini merujuk pada frekuensi 2.4GHz dan 5GHz tadi. Anda akan mahu menyemak peranti anda dan melihat apa yang diharapkan band, walaupun majoriti peranti pintar moden & penghala termasuk Wi-Fi dwi-band. Router 3 band mempunyai 2 rangkaian 5GHz & secara automatik bisa menukar peranti ke frekuensi 5GHz yg memberikan kelajuan yang lebih besar .

Ciri ini berfungsi paling baik jika anda sudah kerap mendapat LOT peranti bersambung. Kebanyakan pengguna tidak akan melihat perbezaan di antara tiga band dan penghantar dwi-band. Perhatikan bahawa penghala tiga jalur tidak mempercepatkan sambungan anda, melainkan mengurangkan potensi kemunculan. Anda hanya dapat melihat perbezaan jika anda memakai poly peranti pada rangkaian anda secara teratur.

MU-MIMO : MU-MIMO (atau berbilang pengguna, berbilang input, berbilang output) merupakan teknologi yg bisa merentas jalur jalur sama rata ke dalam genre berasingan buat berkongsi sambungan tanpa menerka pelaksanaan. Ia merupakan karakteristik rangkaian yg bagus, walaupun MU-MIMO hanya berfungsi dalam 802.11ac. Di samping itu, MU-MIMO hanya berfungsi jika peranti bersesuaian menggunakan isyarat, jadi anda perlu indera dengan cip MU-MIMO Wi-Fi untuk mengambil kesempatan daripada penghala MU-MIMO. Walau bagaimanapun, MU-MIMO sangat baik buat mengedarkan isyarat Wi-Fi walaupun.

DD-WRT, OpenWRT, & Tomato : Ini merupakan perisian sumber terbuka yg mungkin menyediakan kemas sekarang yg sangat diperlukan atau menyegarkan semula pada penghala anda. Tidak semua model router membolehkan pengguna memasang firmware tersuai.

Sekiranya Anda Membeli Modem / Router Combo atau Tidak?
Penghala & modem bukan kasus yang sama, melainkan jika anda memiliki router / modem combo. Penghala membolehkan beberapa peranti berkebolehan menggunakan rangkaian. Biasanya ada input Ethernet & beberapa hasil Ethernet. Router wayarles jua termasuk antena untuk akses internet tanpa wayar.

Modem, sebaliknya, membicarakan akses internet menurut dinding ke penghala anda. Router mengedarkan sambungan rangkaian tadi ke peranti individu. Bergantung pada keperluan anda, anda mungkin membeli modem, penghala, atau ke 2-duanya .

Ingin menggabungkan? Yang terbaik merupakan kombo modem / router . Biasanya, yg terbaik adalah buat mendapatkan modem & penghala yang berasingan & bukannya mendapatkan peranti combo. Terdapat lebih poly pilihan pada karakteristik, peningkatan & prestasi dengan modem & penghala yg berdedikasi.

Apakah router wayarles terbaik?
Pengguna menghadapi 2 kasus besar :

Dinding dan jeda kedua bisa mengurangkan kelajuan dan kebolehpercayaan tanpa wayar
Kesesakan jalur lebar menghancurkan kelajuan tanpa wayar
Bagi 90% pengguna, keperluan anda disampaikan sang penghala 802.11ac murah (pula dikenali sebagai Wireless-AC) yang digabungkan dengan modem apa saja pembekal anda membolehkan anda membeli. (Ingatlah buat menyediakan saluran Wi-Fi yang benar !)

Walau bagaimanapun, anda mungkin mengalami beberapa gangguan & anda mungkin memerlukan penyambung Wi-Fi. Penyelesaian yg cepat & kotor adalah TP-Link Archer C7 . Ia murah, berfungsi dengan baik, dan gampang buat ditubuhkan:
Walau bagaimanapun, jika anda mencari modem / router / combo terbaik yang absolut & anda ingin menciptakan keputusan anda sendiri, ini merupakan pilihan & cadangan kami.

Unit Kabel Modem / Router Terbaik
Modem / Router Kabel Terbaik buat Gamer: Netgear Nighthawk X4S
The NETGEAR Nighthawk X4S adalah yg terbaik modem / router combo bila anda memerlukan DOCSIS 3.1. Bagaimanapun, dia merupakan antara unit 2-in-1 yg paling mahal yang ada.

Bersama tag harga yg tinggi, Nighthawk X4S menyediakan Wi-Fi dwi-band, 32 × 8 ikatan saluran, & kelajuan tinggi 6Gbps muat turun. Di belakang, anda akan dapati empat port Gigabit Ethernet, dan melalui Wi-Fi, X4S menawarkan kelajuan setinggi tiga.2Gbps. Terdapat pula port USB 3.0 buat penggunaan NAS.

Bagi mereka yg memiliki anggaran, Netgear Nighthawk X4S merupakan hands-down kombo router / modem yg terbaik yang anda boleh cari.

Kompatibel firmware pihak ketiga : Tidak, adonan modem / router tidak serasi menggunakan firmware sumber terbuka

Antena boleh ditingkatkan : Ya, empat penyambung Sekolah Menengah Atas

Kelebihan:

Modem / router kombo terbaik
DOCSIS 3.1
32 × 8 ikatan saluran
Wi-Fi Dual-band (dua.4GHz & 5GHz rangkaian)
Sehingga kelajuan muat turun 3.2Gbps melalui Wi-Fi
Sehingga kelajuan muat turun 6Gbps ke atas Ethernet
Empat port Gigabit Ethernet
Keburukan:

Harga
Modem / Penghala Terbaik (Midrange Cable): Netgear Nighthawk C7000

Dilengkapi dengan 24 × 8 saluran, Netgear Nighthawk C7000 adalah modem Wireless-AC, DOCSIS tiga.0 yg boleh mencapai kelajuan muat turun 960Mbps. Ia lebih direka untuk pengguna modem kabel peringkat pertengahan yg menginginkan kelajuan dan rangkaian penghala R7000 namun nir mahu membayar secara berasingan untuk penghala dan modem.

Kompatibel firmware pihak ketiga : Tidak, router / modem adonan nir berfungsi dengan firmware pihak ketiga

Antena boleh ditingkatkan : Tidak, antena dalaman

Kelebihan:

24 × 8 ikatan saluran
DOCSIS tiga.0
Modem ditambah penghala
Wi-Fi Dual-band (dua.4GHz dan 5GHz rangkaian)
Sehingga muat turun 960Mbps
Keburukan:

Tiada DOCSIS tiga.1
Modem Kabel Terbaik buat Kebanyakan Orang: Motorola MG7540
The Motorola MG7540 Gigabit router dan modem menerima kelajuan muat turun dengan tinggi 686Mbps. Terdapat Wi-Fi dwi-band & ciri rangsangan wayarles yg memastikan fakta seluruh rumah. Ia harmonis menggunakan kebanyakan ISP & memiliki empat port Gigabit Ethernet. Hanya dengan memalukan sebanyak $ 200, ia tidak murah, tetapi Motorola MG7540 boleh mengendalikan semua tetapi sambungan internet terpantas.

Kompatibel firmware pihak ketiga : Tidak, kombo router / modem tidak kerap bekerja dengan firmware pihak ketiga

Antena boleh ditingkatkan : Tidak, antena dalaman tidak dapat ditingkatkan

Kelebihan:

16 × 4 Ikatan Saluran
Muat turun 686Mbps
DOCSIS tiga.0
Wi-Fi Dual-band (dua.4GHz & 5GHz rangkaian)
Keburukan:

Tiada DOCSIS 3.1
Tiada Gigabit Ethernet
Penghala Terbaik buat Kebanyakan Anggaran
Inilah router terbaik yg boleh anda beli. TP-Link, Google, Netgear, & pautan Linksys menjadi pengeluar router primer .

Netgear Nighthawk X10 R9000
Dengan mudah penghala terbaik yang boleh anda dapati, Netgear Nighthawk X10 R9000 datang dengan maxed out. Ia merupakan penghala 802.11ad menggunakan MU-MIMO & 160MHz juga. Bukan itu sahaja namun X10 mempunyai enam port gigabit Ethernet dan pelabuhan SPF + LAN yg membuat penyambungan serat. Pek Netgear dalam smorgasbord input & hasil seperti dua port USB & butang WPS. Ia bisa menjadi pelayan Plex, kemasukan hebat.

Prestasi hebat.  Ujian PC Mag menerangkan 99.1Mbps pemindahan dalam ujian jarak dekat dua,4GHz & 951Mbps melepuh pada ujian 802.11ad. Walau bagaimanapun, beliau sangat mahal. Ia pula (menggunakan ganjil  mempertimbangkan pelbagai perkakasan dan perisian yang tinggi) tidak mempunyai karakteristik yang dikenali menjadi Kualiti Perkhidmatan (QoS). QoS mengimbangi trafik internet merentasi pelbagai peranti, yg membantu dengan lag-negatif yg akbar buat pemain.

Anda pula boleh mempertimbangkan TP-Link Talon AD7200 , yg merupakan satu lagi pilihan 802.11ad. Walaupun, beliau bukan ciri yg kaya menggunakan Netgear Nighthawk X10.

Kompatibel firmware pihak ketiga : Ya, imej firmware yang tersedia secara meluas

Antena boleh ditingkatkan : Tidak, antena yang tidak boleh ditingkatkan

Kelebihan:

802.11ad (kebanyakan peranti pintar hanya akan mendapat 802.11ac)
MU-MIMO
160MHz
Banyak pelabuhan sambungan
NAS sanggup
Fungsi pelayan plex
Keburukan:

Purata MU-MIMO
Bukan untuk pemain
Router Kegemaran MakeUseOf : Linksys WRT3200ACM
Dihidupkan pada sandang biru & hitam klasik misalnya penghala usang, Linksys WRT3200ACM adalah penghala berprestasi tinggi yg dimuatkan menggunakan ciri-ciri. Ia merupakan penghala tiga jalur , yang membolehkan lebih banyak peranti yang harmonis 5GHz buat menyambung tanpa kemerosotan. Walaupun anda nir memerlukan frekuensi tri-band, melainkan anda memiliki banyak peranti yg berkaitan menggunakan internet, itu bukan karakteristik yg buruk.

Antara kebolehannya, anda akan bisa keupayaan buat memasang VPN (di penghala). Anda juga akan menemui MU-MIMO, serta Tri-stream 160 yang boleh mengekalkan kelajuan pantas tanpa mengira trafik rangkaian. Oleh sebab Tri-Stream 160 membolehkan saluran yg lebih gemuk (dalam proses yang sama menggunakan Channel Bonding), Tri-Stream 160, secara teori, bisa menguruskan kelajuan rangkaian sebagai akibatnya dua.6Gbps. Walau bagaimanapun, prestasi global sebenar sentiasa lebih perlahan daripada kelajuan teori.

Port USB tiga.0 menjadikannya sinkron buat kegunaan NAS. Ia jua termasuk penyambung eSATA, buat pemacu cakera luaran yg lebih tua.

Namun ciri kemuncaknya merupakan keserasian perisian sumber terbuka. WRT3200ACM menyediakan pilihan firmware alternatif misalnya OpenWRT & DD-WRT. Memuatkan salah  satu daripada pilihan perisian ini membolehkan ciri-karakteristik seperti pelayaran TOR. TechRadar menikmati bahawa Linksys WRT3200ACM merangkumi perisian asal terbuka, menyediakan satu ton ciri-karakteristik yang berharga pengguna kuasa, dan menyampaikan kelajuan Wi-Fi pantas dengan julat yang baik. Walau bagaimanapun, pada kajian mereka, informasi adalah sedikit jerawatan.

Ini merupakan penghala pilihan aku , & dia menunjukkan kelajuan pemindahan fail yg hebat, mengikuti keperluan yang diharapkan oleh seseorang penulis & editor kerja dari tempat tinggal  . Anda juga boleh mempertimbangkan Linksys WRT32X , yg menyerupai WRT3200ACM pada faktor bentuk dan set cirinya sembari menargetkan pemain secara spesifik.

Kompatibel firmware pihak ketiga : Ya, asal terbuka sepenuhnya dan serasi dengan DD-WRT & firmware lain

Antena boleh ditingkatkan : Ya, empat antena SMA diganti

Kelebihan:

Tri-band (anda mungkin tidak memerlukan tri-band)
Banyak ciri
MU-MIMO
Tri-stream 160MHz
Keserasian firmware sumber terbuka
5GHz pantas menyala
Kelajuan pindahan fail pantas
Keburukan:

Prestasi rangkaian purata dua.4GHz
Penghala NAS Terbaik: Synology RT1900ac atau Synology RT2600ac
The Synology RT1900ac dan yg lebih baru Synology RT2600ac memberikan dua karakteristik-ciri dalam satu peranti. Anda mendapat penghala Wireless-AC dan peranti simpanan lekat (NAS) rangkaian. PC Mag memuji prestasi, ciri, dan harga 5GHz yang kompetitif. Anda akan menemui port USB 3.0 serta slot kad SD. Selain itu, AC1900 menggunakan sistem operasi berasaskan Linux (OS) yang digelar Synology Router Manager (SRM).

Ia serupa menggunakan Pengurus DiskStation (DSM), OS Synology menggunakan peranti NASnya. Dalam SRM, ada Pusat Pakej, dalam dasarnya kedai pelaksanaan.

Prestasi menyaksikan kelajuan pantas dalam band 5GHz, walaupun sedikit drop off dalam jarak lebih kurang 100 kaki. Band 2.4GHz membuat prestasi yang stabil, tetapi julatnya hanya rata-rata. Mengecewakan, sementara Synology RT1900ac membuat NAS yang sanggup, prestasi penyimpanan rangkaiannya menderita. Menggunakan sambungan gigabit, CNET menyaksikan kelajuan salinan 40MBps, lebih kurang 320Mbps buat kelajuan tulisnya, & 42MBps, kira-kira 336Mbps pada kelajuan baca. Itu cukup buat kegunaan rangkaian tempat tinggal   asas.

Penghala jarak tengah pepejal, Synology RT1900ac menunjukkan fungsi NAS, kelebihan 5GHz yang sangat baik dan tag harga yg sederhana.

Kompatibel firmware pihak ketiga : Ya

Antena modular : Ya, empat antena Sekolah Menengah Atas

Kelebihan:

802.11ac
Wi-Fi cepat
Julat yg baik
Keupayaan NAS
SRM berasaskan Linux
Apps
Keburukan:

Kelajuan pindahan fail purata
Julat dua.4GHz yang sederhana
Best Value Router: TP-Link Archer C7 AC1750
Menurut Panduan Tom, TP-Link Archer C7 adalah pelaku yang padat & murah. Rangkaian 5GHznya mengekalkan sambungan yang cepat & boleh dipercayai, dan anda akan menemui dua port USB. Selain itu, dia serasi menggunakan perisian sumber terbuka buat menambah firmware anda sendiri. Pada jarak dekat, C7 menarik lebih kurang 363Mbps kelajuan muat turun menggunakan sokongan sehingga 1750Mbps dan memiliki jeda 110 kaki.

Anehnya, port USB dua.0, bukan 3.0. Walaupun rangkaian 5GHznya bersinar, prestasi dua.4GHz adalah middling. Namun pada bawah $ 100, TP-Link Archer C7 mengungkapkan keupayaan yang tinggi, pilihan penyesuaian, & pemasangan gampang.

Kompatibel firmware pihak ketiga : Ya

Antena modular : Ya, tiga antena yg boleh dinaikkan

Kelebihan:

Wi-Fi cepat
Banyak tetapan
Gigabit Ethernet
Port USB
Keburukan:

Prestasi purata 2.4GHz
Hanya USB 2.0, bukan 3.0
Kebanyakan Penghalang Seimbang buat Pengguna Rumah: Trendnet TEW-818DRU
Pertimbangkan Trendnet TEW-818DRU buat penghala yang bertenaga yang nir akan memecah bank. Ia cepat & ringkas buat ditubuhkan. CNET menghargai set karakteristik komprehensifnya. Selain itu, TEW-818DRU disenaraikan di antara penghala yg paling laju. Ditambah menggunakan kekuatan isyarat Wi-Fi yg luar biasa dan julat yang luar biasa, beliau merupakan ekuilibrium terbaik antara harga & prestasi. Kelajuan tertinggi melanda sekitar 1300Mbps pada band 5GHznya, dengan lebih kurang 600Mbps pada jalur 2.4GHz.

Terlebih lagi, TEW-818DRU dibungkus menggunakan pilihan. Di atas kapal, anda akan menemui rangkaian tetamu, Kualiti Perkhidmatan (QoS), firewall, & kawalan ibu bapa (yang boleh menapis kandungan dewasa). Malangnya, walaupun pada port USB, Trendnet TEW-818LW nir berfungsi dengan baik menggunakan poly pemacu mudah alih. Pada akhirnya, dengan poly karakteristik, prestasi Wi-Fi yang kukuh, & julat yang baik, Trendnet TEW-818DRU mengimbangi harga dan prestasi menggunakan lebih baik.

Perisian firmware pihak ketiga yang kompatibel : Trendnet mengumumkan firmware pihak ketiga, namun tidak terdapat lagi yg tersedia

Antena boleh ditingkatkan : Tidak, antena dalaman sahaja

Kelebihan:

802.11ac
Wi-Fi cepat
Jarak jauh
Kualiti Perkhidmatan (QoS)
Kawalan bunda bapa buat menyekat kandungan dewasa
Keburukan:

Port USB tidak berfungsi dengan baik
Router Murah Terbaik: D-Link DIR-818LW
D-Link DIR 818LW merupakan penghala 802.11ac paling murah di pasaran. Dalam ulasannya, CNET memuji DIR-818LW buat kedudukannya yang mini  , intuitif, & Gigabit Ethernet. Di samping itu, D-Link DIR-818LW merangkumi fungsi awan. Prestasi boleh dipercayai yang membuahkan ini penghala wayarles murah yg terbaik tersedia.

Malangnya, data Wi-Fi jauh lebih perlahan berbanding router mewah & mid-range. Tambahan lagi, DIR-818LW mempunyai julat yang agak pendek. Walaupun beliau adalah penghala dwi-band, band 5GHz hanya menyokong genre 802.11ac tunggal yg teratas dalam 433Mbps. Band frekuensi 2.4Ghz sanggup dwi-genre pada kelajuan maksimum 300Mbps.

Oleh itu, semasa router 802.11ac benar, DIR-818LW menyampaikan prestasi global sejajar setaraf menggunakan kebanyakan router 802.11n. Dengan reka bentuk silinder tersendiri, pelbagai pilihan rona, dan rangkaian 802.11ac, D-Lik DIR-818LW adalah penghala belanjawan teratas di pasaran.

Kompatibel firmware pihak ketiga : Tidak, nir sesuai menggunakan firmware pihak ketiga

Antena boleh ditingkatkan : Tidak, antena dalaman sahaja

Kelebihan:

Benar 802.11ac
Dwi-dan
Bentuk silinder
Jejak kecil
Empat pilihan warna
Prestasi yang boleh dipercayai
Ciri awan
Gigabit Ethernet
Keburukan:

Julat wayarles yang pendek
Wi-Fi perlahan

Iklan Atas Artikel

Iklan Tengah Artikel 1

Iklan Tengah Artikel 2

Iklan Bawah Artikel