Adakah Kanta Kamera Telefon Pintar Worth?

Itulah sebabnya bila anda ingin mengelakkan berlari di kurang lebih DSLR berat namun ingin menerima lebih poly daripada kamera telefon anda, anda mungkin cuba menambah lensa telefon pintar buat senjata anda.

Antara Samsung, Google dan telefon Apple modern, masih ada beberapa kamera telefon pandai  yg sangat baik yang tersedia buat shutterbugs. Dan ini menjamin bahawa jika anda naik taraf seterusnya, kamera telefon pintar anda akan dilengkapi menggunakan karakteristik-karakteristik yang hebat . Jadi mengapa anda perlu mempertimbangkan buat menambah kanta?

Anda mungkin ingin membawa kurang gear, menaikkan kualiti gambar anda, atau tolak had telefon anda. Atau mungkin anda memburu hibah buat jurugambar dalam hidup anda . Apapun karena, inilah segala yang perlu anda ketahui tentang kanta kamera telefon pandai .

Kamera Telefon Pintar Anda Mempunyai Batasan
Salah satu sebab primer anda harus mempertimbangkan lensa kamera telefon pintar adalah bahawa ada batasan tertentu telefon anda tidak bisa tamat, nir peduli seberapa keras ia mencoba:

Apabila dia berkaitan dengan perkakasan, telefon anda memiliki lensa kecil, & beliau hanya akan membiarkan cahaya yg begitu poly.
Kemajuan terbesar pada kamera telefon nir tiba melalui optik. Ia dibawa kepada anda sang perisian. Fotografi komputasi menggunakan perisian buat memproses imej telefon anda dan melebihi keupayaan optik asli. Anda bisa melihat ini pada tindakan dalam telefon anda jika anda mengambil foto panorama, menggunakan HDR, atau pakai mod potret dalam telefon anda . Dan tentu saja, karakteristik-ciri ini nir sempurna.
Kebanyakan telefon hanya memiliki zoom digital, dan jika anda merogoh gambar anda menggunakan serius, anda tidak akan menggunakannya. Zum digital nir menggerutu menggunakan optik kamera anda, dan bukannya hanya skala gambar. Anda akan berakhir dengan imej piksel yg nir berbeza jika anda mengambil gambar tanpa zum dan hanya memotongnya.
Bagaimana Mendapatkan Keterlambatan Ini
Terdapat beberapa jenis kanta kamera telefon pandai  yang boleh membantu anda melewati batasan perisian dan perkakasan telefon anda.
Telefoto: Daripada bergantung pada ciri zum digital telefon anda, menentukan lensa telefoto dan ambil ketika-saat menurut jeda namun menggunakan gambar yang higienis dan higienis.
Sudut Lebar: Bangku semua dagangan, lensa sudut lebar akan bermanfaat menggunakan fotografi jalanan atau pertamanan, sangat baik buat fotografi kuliner, dan poly lagi.
Makro: Telefon anda mungkin memiliki pilihan makro di kamera, namun lensa makro akan memberi anda lebih terperinci atau tekstur.
Fisheye: Anda pula boleh menjadi kreatif jika anda pergi buat sesuatu seperti lensa fisheye. Terdapat aplikasi yang mendakwa memperlihatkan fungsi semacam itu, namun hendaklah bersikap amanah, mereka hanya manipulasi yang nir akan sahih kepada lensa fisheye sebenar.
Perbandingan lensa sebenar
Ini seluruh baik dan baik, namun bagaimana dengan perbandingan sebenar gambar dengan dan tanpa kanta telefon pintar?

Hanya buat memberi idea mengenai apa yg bisa dilakukan lensa, berikut adalah beberapa perbandingan kehidupan sebenar menggunakan Google Pixel dua XL, yg adalah telefon pandai  dengan kamera yang hebat, dengan lensa Sudut Wide Moment inheren. Moment (yang jua menciptakan kes telefon pandai  yang anda akan suka  memakai ) mendakwa bahawa kanta ini menggandakan pandangan medan asal telefon anda.
Oleh kerana Google Pixel dua XL mempunyai kanta yang kira-kira bersamaan menggunakan lensa 26mm, lensa sudut lebar telefon pintar menolaknya sebagai akibatnya setara menggunakan 18mm, memberikan anda pukulan jauh lebih luas.
Jalan Fotografi
Saya akan menunjukkan kepada anda 3 gambar yang akan membantu mendeskripsikan bagaimana keliru satu lensa ini bisa membantu dalam fotografi jalan anda.

Foto pertama merupakan pukulan eksterior yang menarik pada Galeri Seni Kebangsaan di Washington, DC. Foto itu diambil dengan kamera telefon. Ini satu pukulan yang mudah dan kamera melakukan kerja yg hebat dalam menciptakan persembahan.
Mari lihat gambar ke 2 yang diambil menurut loka yang sama-tetapi kali ini dengan lensa sudut lebar dilampirkan.
Itulah perbezaan yang sangat akbar. Saya berjaya menyesuaikan hampir seluruh bahagian bangunan ke pada bingkai, dan yg lebih krusial, kualiti imej tidak mengalami.

Saya bisa mendengar beberapa daripada anda pada belakang berkata: perjanjian besar , mengapa tidak anda hanya kembali dan mendapatkan tembakan yang sama tanpa perlu keluar buat alat lain. Soalan yg baik. Jadi yuk kita lakukan itu.

Berikut merupakan bidang pandangan yg sama, dan bahagian bangunan yg sama ditangkap tanpa donasi lensa 18mm.
Untuk mendapatkan pukulan ini, saya terpaksa balik  sepanjang jalan. Sekarang saya memiliki bahagian yang sama bangunan, namun saya juga sudah memperkenalkan sekumpulan kereta, lorong jalanan, orang yang saya tidak memahami, dan beberapa utama fotogenik yg kurang.

Saya telah mengorbankan banyak kebersihan komposisi & kawalan menerima pukulan ini. Berfokus menggunakan kaki seorang tidak selalu menjadi jawapan yg terbaik.

Fotografi Makanan
Sekiranya anda cuba buat mendapatkan foto yang rata dari sajian anda pada sebuah restoran, anda perlu bangun di atas meja. Dan apabila anda bukan pendaftar berdiri pada kerusi restoran, melampirkan lensa sudut lebar ke telefon anda akan menciptakan anda lebih dekat menggunakan matlamat anda.

Cuba buat menangkap foto berbaring rata dengan memegang telefon anda pada atas meja, tanpa berdiri, akan membuat anda misalnya ini (aku  pula bertengkar menggunakan lampu gantung yang rendah):
Memegang telefon di loka yang sama, menggunakan penambahan lensa, mendapat ini:
Seperti yg bisa anda lihat, menembak menggunakan lensa telefon pandai  membantu aku  mengemas lebih terang tanpa perlu mengganggu kuliner orang lain buat menerima pukulan.

Sekiranya Anda Beli Lensa Kamera Pintar?
Jadi, adakah anda perlu membeli lensa pihak ketiga buat menaikkan fotografi telefon pandai  anda ? Bagi kebanyakan pengguna, nir.

Walau bagaimanapun, memiliki lensa kamera telefon pandai  di arsenal anda sahih-benar membuka fotografi telefon pandai  anda ke semua dunia kemungkinan baru. Dan bila anda ingin menerima lebih poly daripada fotografi telefon pintar anda, anda mungkin ingin mempertimbangkan penolakan penapis Instagram yang memihak pada aplikasi pengeditan foto .

Iklan Atas Artikel

Iklan Tengah Artikel 1

Iklan Tengah Artikel 2

Iklan Bawah Artikel