Cara Menghalang Iklan Popup pada Android

Iklan pop muncul umumnya terdapat pada satu daripada tiga bentuk:


  • Apabila anda melayari web
  • Iklan skrin penuh pada aplikasi
  • Iklan daerah pemberitahuan
  • Mari bincangkan setiap ini buat membantu anda mengalahkan iklan pop muncul Android.


1. Bagaimana Menghentikan Popup Android pada Penyemak Imbas Anda

apabila tapak yang anda lawati menyiarkan iklan pop muncul dengan kerap, anda boleh mematikannya atau mematikannya dengan beberapa kaedah.

Pilihan Penyekat Popup Terbina pada Chrome
Memandangkan Chrome adalah pelayar Android lalai & anda mungkin menggunakannya selalunya, masuk akal buat melumpuhkan popup di sana dahulu. Tweaking tetapan yg cepat akan menamatkan popup sepenuhnya. Untuk mengesannya, buka Chrome & sentuh butang Menu 3 titik . Pilih Tetapan , kemudian navigasi ke tetapan Tapak .

Dalam hidangan ini, anda akan melihat senarai sifat yang mensugesti bagaimana page web boleh berinteraksi dengan peranti anda. Ketik Pop-up & pelencongan masuk & memastikan gelangsar ditetapkan pada off (kelabu) Kedudukan. Chrome akan menghalang popup, dan tapak mengarahkan anda ke tempat yang anda nir mahu pergi.

Semasa berada di sini, anda jua mungkin mahu mengetuk masuk Iklan . Di pada, pastikan anda memiliki slider ini pula dimatikan. Ini membolehkan Chrome menyekat iklan mengganggu atau mengelirukan di tapak spam yang diketahui.

Sekiranya ini tidak menyelesaikan perkara anda buat karena eksklusif, satu lagi langkah yg anda boleh lakukan ialah membolehkan mod penyelamat data Chrome. Walaupun niat utamanya adalah mengurangkan jumlah data gampang alih yang anda pakai buat melihat halaman web, mengubahnya pula melampirkan beberapa elemen yg nir perlu dari page. Untuk mendayakannya, lawati Menu> Tetapan> Penjimat Data dan flip Slider On .

Popup nir penting buat melihat kandungan page, tentu saja. Mengaktifkan tetapan ini boleh mengakibatkan sesetengah tapak web kelihatan aneh, tetapi anda boleh membuat keputusan sama ada itu bernilai pengalaman yg lebih baik.

Cuba Pelayar Android yang Lain
apabila anda tidak dapat menyingkirkan popup pada Chrome, anda mungkin mempertimbangkan memakai penyemak pengaruh lain. Anda akan mendapati banyak pilihan di Gedung Play yang direka buat menyekat pop timbul berniat jahat & menyediakan antara muka yang bebas daripada gangguan.

Lihat beberapa pelayar Android ringan yg dibina buat prestasi. Ramai daripada mereka ciri-ciri yang serupa menggunakan penyelamat data Chrome yang melintangkan elemen yang nir perlu seperti pop muncul menurut page.
Sekiranya anda masih melihat pop muncul selepas memakai tetapan ini dan mencuba pelayar lain, anda mungkin ingin menimbang semula tapak yg anda lawati. Laman web Shady dengan kandungan eksplisit atau bahan cetak rompak tak jarang dimuatkan menggunakan iklan mengganggu yang masih boleh menerima penghalang popup.

2. Bagaimana Menghalang Iklan Popup Skrin Penuh dalam Android

Kami sudah mengetahui cara menghentikan pop ada daripada timbul pada penyemak imbas anda. Tetapi bagaimana dengan iklan timbul di telefon anda bila anda menggunakan aplikasi lain atau hanya menavigasi pada sekitar skrin utama anda?

Popup dalam Apl Tertentu
apabila anda melihat pop timbul apabila anda menggunakan permainan atau aplikasi eksklusif, kemungkinan bahawa pelaksanaan semasa merupakan pelakunya. Dalam kes itu, anda perlu menciptakan keputusan sama ada pelaksanaan itu masih bernilai memakai walaupun iklan. Iklan membantu pemaju menciptakan wang dari pelaksanaan percuma, namun anda mungkin tidak mahu memasang popup mengganggu.

Untuk menghentikan iklan popup pada pada aplikasi, anda acapkali boleh membeli aplikasi Pro atau versi iklan bebas. Anda umumnya akan mendapati ini sebagai pembelian dalam aplikasinya, walaupun mereka kadang-kadang muat turun berasingan pada Google Play. Malangnya, nir setiap pemaju menawarkannya.

Selain daripada rooting peranti anda, satu-satunya cara buat menyekat popup pada dalam pelaksanaan merupakan buat berhenti menggunakannya. Anda boleh meletakkan telefon anda pada mod pesawat buat menghentikan iklan di mana-mana pelaksanaan atau permainan, tetapi itu nir berfungsi apabila ia memerlukan akses internet buat dimainkan.

Popup Daripada Sumber Yang Tidak Diketahui
Pop timbul yg timbul walaupun anda menggunakan pelaksanaan yg lain merupakan mengerikan. Dengan perkara ini, 1/2 peperangan memikirkan apa pelaksanaan Android memaparkan popup .
Untuk memulakan, bila popup merupakan perkembangan terkini, semak semula pelaksanaan yang baru anda pasang. Mungkin keliru seseorang daripada mereka adalah berniat dursila & menyebabkan popup.

Beberapa kategori pelaksanaan, misalnya pembersih sistem, koleksi dinding dan lampu suluh, sering diisi dengan iklan & boleh menjadi masalah anda. Semak ulasan baru-baru ini buat pelaksanaan yang anda nir niscaya dan lihat bila pengguna lain telah mengeluh popup. Nyahpasang sebarang aplikasi yg bermasalah dan lihat jika pop ada berterusan.

Sekiranya ini tidak membetulkan masalah, langkah seterusnya adalah menyemak pelaksanaan yang memiliki kebenaran buat timbul daripada aplikasi lain. Lawati Tetapan> Apl & pemberitahuan> Advanced> Akses aplikasi spesial  > Paparkan menurut aplikasi lain . Di sini, anda akan melihat semua pelaksanaan yg dipasang yg telah anda izinkan ada walaupun anda tidak menggunakannya.

Lihat senarai di sini & lihat apabila ada yang kelihatan suspek. Sesetengah apl memiliki karena yg absah buat menarik perhatian orang lain. Sebagai model, aplikasi SMS anda mungkin memiliki kotak Balas Pantas, atau anda mungkin menggunakan pengurus kata laluan yang mengisi aplikasi lain. Namun apabila anda melihat apa-apa pada sini yg nir sepatutnya menerima izin, ketik & tetapkan gambaran Benarkan daripada pelaksanaan lain ke Mati .

Imbas buat Malware Android
apabila anda masih mempunyai masalah menggunakan pop ada selepas mengeluarkan pelaksanaan rindang & mengambil kebenaran buat memaparkan pelaksanaan lain, anda wajib  menjalankan imbasan buat jangkitan. Ini amat krusial apabila anda telah memasang aplikasi dari luar Google Play. Mengunduh aplikasi daripada asal yg meragukan boleh lebih mudah membawa kepada kasus.

Anda sahih-sahih tidak memerlukan aplikasi antivirus yang dipasang dalam telefon anda selama-lamanya. Namun apabila anda sudah sampai ke termin ini dan masih menderita popup, beliau patut dipasang hanya buat menjalankan isapan. Malwarebytes buat Android adalah pilihan yg bereputasi; berikan muat turun & jalankan imbasan buat menilik jangkitan. Anda tidak perlu membayar buat perkhidmatan premium.

Sekiranya Malwarebytes tidak menemui apa-apa, cuba panduan kami buat membuang malware Android . Sekiranya nasihat itu gagal buat menghentikan popup, tindakan terbaik anda mungkin merupakan set semula kilang. Anda sudah mengalih keluar apl yang berpotensi menyebabkan info ini, kebenaran yg diperiksa, & mencuba pengimbas anti-malware.

3. Bagaimana Menghentikan Popup pada Shade Pemberitahuan
Walaupun bukan popup secara teknikal, iklan pemberitahuan masih sebagai perkara & hanya menjengkelkan. Apabila anda melihat pemberitahuan spam di daerah pemberitahuan anda, flip suis yang cepat bisa menutupnya dengan baik. Arahan ini akan berbeza sedikit bergantung dalam versi Android yg anda pakai.

Tarik berdasarkan bahagian atas skrin anda buat membuka tempat pemberitahuan anda dan tekan lama   dalam pemberitahuan yg dipersoalkan. Anda harus melihat nama aplikasinya yang bertanggungjawab untuknya. Ketik i pada ikon kalangan buat memaparkan maklumat aplikasinya.

Pada Android versi terbaru, anda jua boleh melawat Tetapan> Aplikasi & pemberitahuan> Lihat seluruh pelaksanaan X dan ketik nama pelaksanaan buat membuka tetapan tersebut.

Setelah itu, ketik entri Pemberitahuan untuk menukar tetapan buat pemberitahuan apl itu. Di Android Oreo & kemudian, anda mungkin boleh melumpuhkan jenis pemberitahuan eksklusif. Pada setiap versi Android, anda boleh menyahdayakan seluruh pemberitahuan buat apl dengan mematikan gelangsar.

Apabila anda nir mahu menyembunyikan setiap pemberitahuan berdasarkan aplikasinya, tetapi tidak memiliki pilihan yang halus dalam Tetapan, anda perlu menyelam ke dalam tetapan khusus aplikasinya. Cari ikon gear atau hidangan tiga titik menggunakan kemasukan Tetapan . A Pemberitahuan header mungkin mengadakan pilihan buat mematikan beberapa jenis pemberitahuan tetapi bukan yg lain.

Sebagai model, buat menyahdayakan pemberitahuan treler yg menjengkelkan pelaksanaan IMDb, anda perlu mengetik ikon orang pada sudut kanan atas, kemudian ketik sajian 3 titik diikuti sang Tetapan . Pilih Tetapan Pemberitahuan , & anda boleh mematikan iklan treler.

Hentikan Popup dalam Telefon Android anda buat Baik
Kami sudah membincangkan bagaimana buat menghentikan 3 jenis primer popup pada Android. Tidak kira pada mana popup ini mengepala ketua hodoh mereka pada peranti anda, anda akan tahu bagaimana buat memerangi mereka.

Perlu diingat bahawa iklan membenarkan penerbit pada talian dan pemaju apl memperlihatkan kandungan mereka tanpa kos awal & masih menjana wang. Tanpa iklan, kita perlu membayar banyak media yang kami ambil begitu sahaja. Oleh itu, walaupun menghalang popup yg menyakitkan sememangnya penting, ingatlah bahawa iklan yang tidak mengganggu menguasai pelaksanaan web & mudah alih.

Iklan Atas Artikel

Iklan Tengah Artikel 1

Iklan Tengah Artikel 2

Iklan Bawah Artikel