Aplikasi 4chan Terbaik untuk Telefon Pintar Anda

Jika anda ingin menjelajah 4chan pada telefon pintar anda, terdapat beberapa aplikasi 4chan yang hebat yang tersedia. Dalam artikel ini, kami akan menyerlahkan aplikasi 4chan yang terbaik untuk Android, serta bagaimana untuk mengakses 4chan pada iOS.
Aplikasi 4chan Terbaik untuk Android
Aplikasi 4chan Terbaik untuk Telefon Pintar

4chan Apps for iOS: A Dead End


Jika anda seorang pengguna iOS yang mencari aplikasi 4chan di iPhone atau iPad anda, anda tidak beruntung. Tidak ada aplikasi 4chan yang tersedia di Apple App Store pada masa penulisan.

Walau bagaimanapun, masih terdapat dua cara untuk mengakses 4chan pada iOS:


  • Gunakan pelayar web: Pelaksanaan yang jelas adalah untuk melayari 4chan menggunakan pelayar web iPhone anda.
  • Gunakan AppValley : AppValley adalah seperti App Store alternatif. Jika anda memasang aplikasinya, kemudian cari dan pasang Fortune, anda akan dapat melayari 4chan.
  • Amaran: Kaedah AppValley mempunyai beberapa kelemahan yang serius. Pertama, aplikasi di kedai semuanya tidak berlesen. Sekiranya Apple melesenkan apl itu, ia tidak dapat digunakan, dan anda perlu memasangnya semula. Kedua, tidak ada kawalan mutu; sesetengah aplikasi diketahui mengandungi virus dan malware. Oleh itu, teruskan risiko anda sendiri.


Aplikasi 4chan Terbaik untuk Android


Terdapat lebih banyak aplikasi Reddit untuk Android daripada aplikasi 4chan, tetapi sekurang-kurangnya pengguna Android mempunyai pilihan untuk dipilih.

Berikut adalah 4chan terbaik untuk Android.


1. Omnichan

Aplikasi 4chan Terbaik untuk Android

Omnichan telah menjadi salah satu aplikasi 4chan yang paling popular untuk Android untuk masa yang lama. Ia mempunyai UI mudah untuk navigasi, ia stabil, dan ia menawarkan beberapa ciri hebat.

Ciri-ciri tersebut termasuk sokongan untuk fail WebM, GIF, dan video terbenam dari YouTube et al. Terdapat juga mod galeri yang boleh dipindah untuk menyemak imbas imej dengan cepat, menyokong penanda halaman, dan keupayaan untuk menambah papan yang paling kerap anda menjadi senarai kegemaran.

Ciri lain yang lain adalah sokongan Omnichan untuk beberapa laman web terkemuka di dunia. Mereka termasuk 8chan, 420chan, Lainchan, dan Wizardchan. Pembangun telah berjanji bahawa lebih banyak tapak akan ditambah dari masa ke masa.

2. Clover

Aplikasi 4chan Terbaik untuk Android

Saingan sekutu Omnichan untuk tajuk aplikasi 4chan terbaik di Android.

Tidak seperti Omnichan, anda tidak boleh memasang Clover dari Play Store. Sebaliknya, anda perlu memasangnya dari F-Droid atau GitHub. (Ini adalah salah satu daripada banyak aplikasi F-Droid yang tidak tersedia di Google Play .)

Beberapa ciri utama Clover termasuk menjawab dalam talian, menonton thread, pemberitahuan, berbilang tema, dan penapis carian. Ia juga menyokong imageboard lain, termasuk 8chan.

Terakhir, Clover adalah percuma dan penting untuk beberapa sumber terbuka pengguna.

Jika anda selesa memasang aplikasi bukan Google Play, Clover sangat disyorkan.

3. Mimi 4chan Reader

Aplikasi 4chan Terbaik untuk Android

Sejak penghapusan Chanu, Mimi 4chan Reader telah menjadi aplikasi 4chan terbaik kedua di Play Store. Sesetengah pengguna mungkin lebih suka menggunakan Omnichan.

Aplikasi ini menonjol berkat navigasi mudah. Anda boleh mengelompokkan pelbagai thread bersama menggunakan susun atur tab, leret pada mana-mana thread untuk membukanya dalam paparan penyemak imbas, leret ke kiri atau ke kanan untuk melompat di antara benang, dan pilih antara tiga jenis susun atur biasa yang berbeza.

Mimi juga sangat disesuaikan; anda boleh menukar warna teks, toolbar, menu, dan banyak lagi.

Ciri-ciri lain termasuk sokongan WebM, galeri imej skrin penuh, dan papan automatik menyegarkan.

4. Chanu

Aplikasi 4chan Terbaik untuk Android

Chanu pernah menjadi aplikasi 4chan terbaik di Play Store, tetapi Google mengharamkan aplikasi pada tahun 2014, kononnya dengan penjelasan yang sedikit. Menariknya, Clover yang dibincangkan sebelum ini dilarang pada tahun 2016, mencadangkan bos Play Store mungkin menghadapi masalah dengan kandungan 4chan pada umumnya.

Aplikasi Chanu tidak pernah kembali ke Google Play; hari ini ia hanya tersedia jika anda bersedia menyusun aplikasi melalui F-Droid atau GitHub.

Walaupun bukan Gedung Play, ia masih merupakan aplikasi Android yang hebat untuk 4chan.

Aplikasi ini menawarkan pengesanan thread dan senarai pantauan, keupayaan untuk memulakan benang baru, sokongan untuk papan kegemaran, tema cahaya dan gelap, cara untuk memuat turun imej dari 4chan, dan sokongan untuk membaca luar talian.

5. Dashchan

Aplikasi 4chan Terbaik untuk Android

Dashchan tidak begitu dikenali sebagai aplikasi Android 4chan lain yang telah kita lihat sejauh ini, tetapi masih perlu diperiksa. Ia menyokong pelbagai imej, termasuk 8chan, 55chan, 410chan, dan lebih daripada 50 papan niche yang lebih kecil.

Seperti kebanyakan aplikasi lain, ciri-ciri Dashchans termasuk carian yang ditapis, sokongan video, papan kegemaran , dan balasan dalam talian. Malangnya, tiada sokongan untuk fail WebM.

Kelemahan besar lain Dashchan adalah proses pemasangannya. Anda perlu memasang pelanjutan APK untuk setiap imagery yang anda mahu lawati. Ia agak fiddly untuk menubuhkan.

Semua APK dan pelanggan itu sendiri boleh didapati di GitHub.

6. Lepaskan

Aplikasi 4chan Terbaik untuk Android

Kami menamatkan senarai 4chan aplikasi Android dengan Overchan. Ia menyokong beberapa imageboard lain selain 4chan, tetapi tidak terdapat di mana-mana yang anda dapati di Dashchan.

Salah satu ciri Overchan yang paling kita sayangi adalah keupayaannya untuk menetapkan keutamaan untuk papan imej pada papan demi papan. Sebagai contoh, anda boleh membuat paparan papan berat video secara berbeza dari papan berasaskan teks yang didominasi.

Aplikasi ini juga membolehkan anda menyimpan benang (dengan lampiran) sebagai fail HTML, menghantar siaran di latar belakang, dan mengemas kini semua tab terbuka anda secara automatik.

Amaran Pantas Mengenai 4chan


Aplikasi 4chan sering disebut-sebut sebagai salah satu alternatif Reddit terbaik . Itu tidak sepenuhnya benar. Walaupun terdapat beberapa persamaan di antara kedua-dua laman web ini, 4chan lebih "kacau."

Tahap kesederhanaan yang sama tidak sama; benang dan komen sering menyinggung, seksual, agresif, atau mengandungi bahan dewasa lain. Jika itu tidak terdengar seperti idea anda yang menyeronokkan, berikan laman web ini dengan tempat yang luas.

Baca juga: 5 Smartphone 5G Terbaik dalam tahun 2020

Ketahui Lebih Lanjut Mengenai 4chan


Untuk meringkaskan, orang yang ingin aplikasi mudah dipasang harus pergi untuk Mimi atau Omnichan. Jika anda mahu mengakses berpuluh-puluh imageboards, pergi ke Dashchan. Dan jika anda mahukan apl sumber terbuka yang baik, buka Clover, Chanu, atau Overchan.

Dan jika anda ingin mengetahui lebih lanjut tentang laman web ini sebelum anda mengakses 4chan pada telefon pintar anda, periksa kontroversi 4chan terbesar yang perlu diketahui oleh semua orang.

Iklan Atas Artikel

Iklan Tengah Artikel 1

Iklan Tengah Artikel 2

Iklan Bawah Artikel