10 Windows 7 Alternatif Akhir Kehidupan

Ayo kita tinjau apa yg bermakna Windows 7 EOL untuk pengguna masih pada platform itu dan amati opsi terbaik untuk melompat kapal dari OS yg penuaan.

Apakah Windows 7 EOL?

EOL, ataupun akhir hayat, merujuk kepada tarikh akhir bahawa Microsoft menyokong salah  satu produknya. Selepas masa ini, Windows nir menerima sebarang kemas ketika ini buat merampungkan pepijat ataupun menuntaskan konflik keselamatan.

Tarikh Windows 7 EOL adalah 14 Januari, 2020. Selepas ini, Microsoft menyangka Windows 7 bagaikan sistem pembedahan peninggalan dan telah merendahkan sokongan izin dia boleh berikan tumpuan kepada persembahan semasa. Baca Umum akhir hidup Windows 7 buat maklumat lanjut tentang ini.

Telah pasti, Windows 7 masih berperan selepas akhir sokongan. Walaupun bagaimanapun, bila kamu memakai Windows 7 hari ini, engkau  butuh membuat perancangan untuk berpindah ke platform lain tidak usang lagi biar   engkau  boleh terus selamat.

Ayo amati semua opsi yg ada buat engkau  selepas akhir hayati Windows 7. Tidak seluruh mereka berdaya maju, tetapi kami hendak menyenaraikan seberapa banyak yang bisa jadi izin engkau  ketahui opsi kamu.

1. Beli Pc Baru Dengan Windows 10 Dipasang

Untuk lebih banyak didominasi orang yg gembira dengan Windows, ini merupakan opsi terbaik. Mungkin bahawa mesin Windows 7 engkau  sudah lumayan lapuk, berakibat masa yg pas buat melompat ke Windows 10 dalam pc yang baru.

Kamu nir butuh menghabiskan poly wang buat memperoleh pc yg cocok. Perhatikan Amazon buat pc riba ataupun desktop yang cocok menggunakan keperluan anda- kami sudah membongkarkan sebagian pc riba yg bisa dipunyai tetapi berkualiti besar  untuk pelajar yg mampu jadi bekerja buat engkau .

Nyaris tiap pc luar yg kamu amati hari ini hendak mempunyai Windows 10, jadi cuma satu masalah buat mencari satu yg cocok menggunakan bajet serta keperluan kamu.

2. Bina Windows 10 Desktop Kamu Sendiri

Bila kamu nir bisa mencari pc di kedai yang berperan buat engkau , kenapa nir merogoh peluang ini buat membina mesin kamu sendiri? Dia nir sangat sukar buat membina Komputer engkau  sendiri, dan engkau  boleh memastikan sama masih ada kamu mahu membelanjakannya.

Mulailah menggunakan memilah komponen yg cocok buat membina Komputer kamu, setelah itu simak pedoman kami buat membina Komputer kamu sendiri sebaik sahaja engkau  bersedia buat bermula.

Butuh diingat bahawa dengan opsi ini, engkau  butuh memperoleh lesen buat Windows 10 sendiri. Meski engkau  boleh membeli ini secara lurus berdasarkan Microsoft, beliau jua mampu jadi menggunakan kaedah lain buat memperoleh lesen Windows murah dan legal. Mereka yang memiliki kunci Windows 7 ataupun Windows 8 yang sah masih boleh memakainya buat mengaktifkan Windows 10.

Tiga. Pasang Windows 10 dalam Komputer Semasa Anda

Meski keperluan buat melaksanakan Windows 10 tidak sangat menuntut, kami masih tidak mengesyorkan kenaikan sistem semasa kamu dari Windows 7 pada lebih banyak didominasi kes. Sekiranya kamu mempunyai Komputer kamu pada masa yang lama  , kemungkinannya dia adalah underpowered dan nir hendak melaksanakan Windows 10 dengan baik.

Kamu lebih baik berpindah ke sistem baru yg hendak melaksanakan Windows 10 lebih mudah. Bagaimanapun, jika pc kamu lebih baru ataupun paling atas kala engkau  membinanya, kamu bisa jadi bisa menggunakan Windows 10 buat sedangkan saat. Ini tergantung pada sistem kamu.

4. Menaik taraf ke Windows 8. 1

Windows 8 tidak sempat popularinya sama terdapat Windows 7 ataupun Windows 10, tetapi masih terdapat. Penghujung sokongan buat Windows 8. 1 nir hingga Januari 2023, jadi kamu boleh memakainya bagaikan alternatif Windows 7.

Walaupun bagaimanapun, kami hendak mengelakkan ini juga. Windows 8. 1 tidak memberikan banyak karakteristik semacam Windows 10, serta sentuhan sentrik sentuhan merupakan kerumitan buat ramai pada era kegemilangannya. Menemui lesen Windows 8. 1 tulen nir semudah memperoleh satu buat Windows 10, serta sukar buat mencari Komputer dengan Windows 8. 1 yg diprapasang.

Di samping itu, jika kamu berpindah ke Windows 8. 1, kamu butuh tingkatkan lagi pada sebagian tahun bila tarikh EOLnya datang. Bergerak ke Windows 10 hendak menjimatkan masa engkau  di jalur.

Lima. Beli Chromebook

4 opsi di atas seluruhnya mengaitkan menempel dengan Windows. Walaupun bagaimanapun, apabila kamu mau mencuba suatu yg berbeza selepas meninggalkan Windows 7, engkau  mempunyai poly mungkin lain.

Chromebook sediakan cara lain  yg mudah digunakan untuk pc riba Windows. Chromebook memperlihatkan kemas saat ini automatik, perlindungan virus terbina dalam, hayat bateri yang hebat, serta jua keupayaan buat melaksanakan apl Android.

Mereka tidak memiliki poly storan tempatan ataupun perkakasan yang kokoh, jadi mereka nir rupawan buat tugas semacam game ataupun penyuntingan video. Walaupun bagaimanapun, buat khasiat ringan, mereka menunjukkan nilai yang besar . Amati sebagian Chromebook terbaik buat sebagian idea.

6. Pakai CloudReady pada Komputer Semasa Anda

Tidak masih ada wang buat Chromebook? Suatu syarikat yg terpanggil Neverware sediakan cara lain  asal terbuka percuma buat OS Chrome bertajuk CloudReady. Ini membolehkan engkau  buat tahu semula pc lama   bagaikan Chromebook sedangkan tanpa sebarang kos.

Memandangkan OS Chrome adalah sinar berbanding menggunakan Windows, beliau nyaris tentu hendak berjalan lebih baik pada perkakasan penuaan. Perhatikan bila kamu mau memperoleh satu ataupun 2 tahun lagi dari pc engkau  waktu sebelum membeli yg baru.

7. Bagikan Linux a Try

Linux adalah famili sistem pembedahan asal terbuka yg boleh dipasang pada nyaris mana- mana Komputer. Jika Chromebook sangat mengehadkan, tetapi engkau  nir mahu membayar poly wang buat kenaikan, Linux merupakan opsi yang hebat.

Kamu mampu jadi memikirkan buat memasang Linux pada pc kamu ketika ini jika tidak sangat ketinggalan era. Jika tidak, kamu boleh membeli pc pada talian murah dan memasang Linux pada itu. Sekiranya kamu mau berangkat seluruh, engkau  boleh membeli pc siap sedia menggunakan Linux yg diprapasang.

Kami telah mengesyorkan Robolinux bagaikan keliru satu distro Linux terbaik buat pengguna Windows, jadi simaklah jika engkau  nir ketahui di mana buat bermula.

8. Pindahkan ke Mac

Di hujung spektrum yg lain, kamu sanggup jadi memikirkan bergeser ke MacBook ataupun iMac. Pc Apple, sedangkan mahal, dikenali dengan kualiti akbar mereka. Bagaikan bonus pada kualiti membina premium, Mac dikuasakan oleh macOS, yg pendaftar Apple bersumpah.

Mac hendak berlangsung sepanjang bertahun- tahun berbanding menggunakan pc Windows murah. Sekiranya kamu memikirkan langkah itu, amati metode buat menjimatkan wang bila membeli MacBook izin engkau  menemukan tawaran yang terbaik.

9. Bayar Microsoft buat Lebih Lanjut Windows 7 Patches

Kamu mampu jadi kaget apabila mengenali bahawa Microsoft sesungguhnya memberikan kemas ketika ini Windows 7 melewati akhir tarikh sokongan, buat bayaran. Ini terutamanya buat perniagaan yg butuh terus memakai Windows 7 buat keserasian mundur ataupun lantaran yg sama.

Kemas waktu ini Keselamatan Microsoft Windows 7 Extended( ESU) terdapat pada tiap pc, serta harga naik tiap tahun. Kamu cuma boleh menggunakan ini buat sistem Windows 7 Pro ataupun Enterprise dan mesti membelinya lewat perjanjian pelesenan volume.

Oleh karenanya, pengguna rumah nyaris tentu nir mampu memakai kemas saat ini yg dibayar. Meski kamu melaksanakannya, tidak masuk wangsit untuk membayar begitu poly apabila engkau  boleh meletakkannya ke pc baru. Amati FAQ Windows ESU Microsoft 7 bila engkau  berminat, tetapi ini bukan opsi buat 99% pengguna rumah.

10. Apakah ada Tidak

Telah niscaya, kamu tidak boleh mengambil aksi saat ini, meski kami nir mengesyorkannya. Windows 7 hendak terus berperan buat sedangkan saat, tetapi dari masa ke masa, platform hendak jadi terus sebagai tidak selamat. Semacam yg kita amati dengan Windows XP, perisian primer hendak mula menjatuhkan sokongan buat Windows 7 usang.

Kamu harus menciptakan rancangan buat menjajaki salah  satu daripada opsi di atas sebaik sahaja engkau  boleh. Jika engkau  tidak memiliki belanjawan buat naik tingkat, memasang CloudReady ataupun Linux pada pc semasa kamu adalah opsi yang cocok sehingga kamu boleh memperoleh mesin baru.

Gimana Kamu Menanggulangi Akhir Kehidupan Windows 7?

Kami telah memandang seluruh cara lain  primer buat pengguna Windows 7. Oleh kerana tarikh Windows 7 EOL telah tiba serta berangkat, kamu butuh menciptakan perancangan buat berhijrah sedini bisa jadi. Ini merupakan masa yang pas buat membeli/ membina pc baru ataupun mencuba sistem pengendalian baru, jadi kami percaya kamu hendak mengalami opsi yang cocok.

Iklan Atas Artikel

Iklan Tengah Artikel 1

Iklan Tengah Artikel 2

Iklan Bawah Artikel