TechSee Siarkan Keputusan Temuan Rumah Pintarnya

TechSee, suatu syarikat yang sediakan penyelesaian sokongan visual kognitif awal yang dipahami oleh realiti meningkat serta kecerdasan buatan, sudah menghasilkan hasil kajian terbaru menimpa sokongan rumah pintar.

Bagi hasil kajian, nyaris 40% partisipan memiliki sekurang- kurangnya satu peranti pintar di rumah mereka. Pengguna sinar, ataupun partisipan dengan cuma satu ataupun 2 fitur, mengalami nyaris 2 kali lebih sukar buat mengoperasikan ataupun memasang produk rumah pintar, dibanding dengan" pengguna berat" yang mempunyai 4 ataupun lebih produk.

Yang mengejutkan 74% berkata mereka" sangat bisa jadi" ataupun" tertentu" buat mengambil semula produk itu bila mereka merasa sangat sukar buat mengatur ataupun memasangnya. Produk yang dinilai sangat sukar yakni sistem keselamatan serta termostat pintar. Ada perbezaan yang besar, bagaimanapun, antara pengguna ringan serta berat kala tiba ke termostat serta komentar para partisipan menimpa keahlian mereka buat mengendalikannya. Cuma 4% pengguna berat mengalami sukar buat memakai termostat pintar, dengan lebih besar 11% pengguna sinar hadapi permasalahan.

Bagaikan Eitan Cohen, Pimpinan Pegawai Eksekutif TechSee menerangkan," Kami memandang bahawa apabila pengguna jadi lebih akrab dengan peranti pintar rumah, mereka mengalami mereka lebih gampang didirikan serta dipasang, Ini membuka jalur untuk pembelian bonus yang menciptakan lebih banyak pemasukan serta margin yang lebih baik buat pintar jenama rumah. Namun informasi pula menyoroti permasalahan berterusan- geseran titik kemasukan. Pengguna kerap mencari persediaan produk yang sukar serta, dalam banyak kes, produk pulangan hasilnya."

Para partisipan tugas yang diucap bagaikan yang sangat mencabar merupakan penyelesaian permasalahan( 22%), menyegerakkan dengan peranti lain( 15%) serta menyegerakkan peranti dengan aplikasi yang proporsional mereka( 11%). Tetapi, 78% pelanggan lebih suka memilah layan diri apabila hadapi permasalahan pemasangan, dengan" video metode" opsi nombor satu buat panduan. 55% pengguna bersedia buat memakai pembantu maya semacam Google Home, Siri, serta Alexa, buat menolong dengan persediaan serta 16% masih memilah buat menghubungi pusat panggilan buat panduan.

Pasaran peranti pintar rumah menampilkan perkembangan yang pesat serta diramal menggapai$ 151. 38 bilion pada tahun 2024. Dengan mengambil kira ini, Cohen mengatakan," Kami memandang bahawa persediaan serta pengaktifan butuh jadi tidak gampang untuk pengguna, serta keutamaan itu merupakan buat DIY. Pembantu maya hendak jadi kunci buat karena ini, terutamanya bila industri rumah pintar terus tumbuh semacam yang diharapkan." 

Iklan Atas Artikel

Iklan Tengah Artikel 1

Iklan Tengah Artikel 2

Iklan Bawah Artikel